Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DEX-P99RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Pioneer DEX-P99RS

    Ja i tyskland ved jeg at der er folk der har ventet siden EM og de får først deres engang i januar
    sigpic


    Pioneer ODR RS D7RII - RS-A9 - RS-A7 X2 - TS-T01RSII - TS-S01RSII - TS-M01RSII - TS-W01RSII x3

    Comment


    • #92
      Re: Pioneer DEX-P99RS

      Originally posted by Peter View Post
      Tycker det är väldigt tyst om p99rs har någon fått grepp om den är bra och klarar att slå F1 och P9 eller är det bara en bra maskin som har ett bra pris med mycke fineser som kommer innom kort att va på de flästa nyare modeler 2010?
      Den slår ABSOLUT inte en F#1. Det är bara att kolla vad du får. P9an är väl att diskutera, jag menar en P9 kan mycket mer om man behöver det.

      Sen säger jag det igen: om man inte har bred erfarenet av ljud och förstår saker så är det att kasta pengarna i sjön att köpa en F#1 eller P9.
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #93
        Re: Pioneer DEX-P99RS

        I mitt tycke spöar den P9 så det står härliga till, problemet med P9 är att den låter lite kallt och oengagerande, P99 är mer musikalisk.
        Föresten kan väl P9 mindre än en P99a?

        Tycker jag att den är lika bra som en F1? -Vet inte har inte lyssnat tillräckligt för att veta. Men den är tillräckligt bra, bevisas om inte annat av de bilar som Skogholm slog på EM...
        /tycker Erik.

        Comment


        • #94
          Re: Pioneer DEX-P99RS

          Originally posted by Robsarve View Post
          I mitt tycke spöar den P9 så det står härliga till, problemet med P9 är att den låter lite kallt och oengagerande, P99 är mer musikalisk.
          Föresten kan väl P9 mindre än en P99a?

          Tycker jag att den är lika bra som en F1? -Vet inte har inte lyssnat tillräckligt för att veta. Men den är tillräckligt bra, bevisas om inte annat av de bilar som Skogholm slog på EM...
          Du menar i den klassen där vinnaren körde med en 701'a?
          sigpic

          -C5 2008 -SQuse-
          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

          Comment


          • #95
            Re: Pioneer DEX-P99RS

            P9 spelare och P90 boks funckar rätt bra för mig! Kan inte se at P99 skal vara så mycket bättre.

            Det är så enormt många andra saker som spelar inn... Hjälper inte med f1 eller odr om man inte har alla saker optimerade.
            Joakim Skovlund
            Autodesign AS
            Ledare - Autodesign AS - www.autodesign.no
            Mobil: +47 943 55 200 - Emailt:joakim@autodesign.no

            BMW E34 Touring Pioneer ODR / Mosconi / DDZ edition. bildtråd 1 bildtråd 2 Eurpoean Champion 2009 & 2011 - EMMA Advanced unlimited

            Comment


            • #96
              Re: Pioneer DEX-P99RS

              Ja p99an är en kompetent maskin, "låter" i mitt tycke bättre än P9-P90 kombon. (Den har även bättre inställningsmöjligheter).
              Sen kanske det inte är astronomiska skillnader emellan. Pris-Prestanda hittar man förmodligen inget bättre om du köper en ny apparat.

              Sedan spelar ju väldigt många grejor in i slutändan( precis som skovlund var inne på), så matchning mellan produkter kanske är ännu viktigare än att man har en P9 eller P99? Tyvärr finns det ju så måååånga kombinationer.
              //Patrik

              BRL Trollhättan AB

              BMW 525 Fas V YONONO :
              Wired with Audioquest.


              5 X Svensk Mästare, EM 3a 2009 Advanced 5, EM 2a 2010/2011/2012

              WWW.BRL.SE

              Comment


              • #97
                Re: Pioneer DEX-P99RS

                Originally posted by Puttmeister View Post
                Ja p99an är en kompetent maskin, "låter" i mitt tycke bättre än P9-P90 kombon. (Den har även bättre inställningsmöjligheter).
                Sen kanske det inte är astronomiska skillnader emellan. Pris-Prestanda hittar man förmodligen inget bättre om du köper en ny apparat.

                Sedan spelar ju väldigt många grejor in i slutändan( precis som skovlund var inne på), så matchning mellan produkter kanske är ännu viktigare än att man har en P9 eller P99? Tyvärr finns det ju så måååånga kombinationer.

                Okej. Fick för mig att EQn var mer begränsad i P99an.
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • #98
                  Re: Pioneer DEX-P99RS

                  Prio:
                  1 Att man har monterat rätt.
                  2 att man har rätt högtalare
                  3 rätt huvudenhet.
                  /tycker Erik.

                  Comment

                  Working...
                  X