Announcement

Collapse
No announcement yet.

någon som kan hjälpa med val av ny bas och baslåda ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • någon som kan hjälpa med val av ny bas och baslåda ??

    tjena är på jakt efter ny bas och baslåda

    bilen jag har är en seat exeo st i princip samma bil som audi a4 avant b7 2006-2008

    då den nuvarande baslådan en jbl gt5 2402br med dubbla 12" basar som är bas reflex, har lite för mkt djupbas

    vibrationerna tar liksom över så man knappt hör vad som sjungs i vissa låtar ibland,

    och sänker jag basen med kontrollen på steget så får man inte den där snärtiga basen man vill ha



    jag funderar på en custom låda anpassad för audi a4 b6/b7 för 10 tums bas som sätts i vänster sida där ena sido facket sitter

    så förlorar man inget last utrymme

    den lådan är sluten men den är bara på 15 liter så jag är lite tveksam vad för bas man bör satsa på?

    vill ha bra tryck och snärtig bas men utan att det dova brölandet/ bas mullret tar över

    slutsteget jag har är ett gas alpha 500.1 monoblock

    Effekthantering:
    1x 200W RMS @ 4 ohm
    1x350W RMS @ 2 ohm
    1x500W RMS @ 1 ohm

    här är specifikationen på baslådan jag funderar på


    MDF board
    Carpet: black
    Speaker: 10"/25cm
    Volume: 15 liters
    Mounting hole diamter: 232mm
    Subwoofer depth 185mm
    MAX magnet diameter: 205mm
    Undercut diameter: 286mm
    Weight: 6.10 kg
    Audi A4 B6/B7 Avant 2001 - 2008

    här är en länk så ni kan se bilder om ni vill se det
    http://www.ebay.com/itm/Audi-A4-B6-B...19.m1438.l2649

    eller vad tycker ni man ska satsa på för att få en ren och snärtig bas utan det där överdrivna mullrandet som gör att man inte hör musiken knappt men som även inte tar sån stor plats

    det perfekta hade ju vart om ni visste nån bra 10 tums bas till den där modell anpassade lådan jag länkade till ovan men kom med förslag

    är mest sugen på sluten låda nu då det är första gången jag testade med basreflex

    och tycker min tidigare låda jag haft i en skoda octavia rs -2001 lät bättre då var det en sluten låda med en mds fanatic fatboy 12"

    givetvis så basar ju den lådan ja har nu mkt mkt mer men det blir för mkt djupbas i vissa låtar eller om man har på radion tex så basen överröstar musiken
Working...
X