Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

    Originally posted by werpa View Post
    Bor i Göteborg och visst finns mds, cdr, dls osv men ingen är en renodlad billjudsbutik.
    Dls har inte lågnivåkablar inne, en veckas leverans.
    Cdr finns men dom kan inte svara på frågo när jag var där.

    Visst kan åka till trollhättan men vadå slutar kl:5 där vid 6 bästa fall.

    Nej tack för att det finns webb butiker, sparar mig grymt mycket fritid sammanlagt.
    Visst riksen finns att dom konkar men betala via paypal och visa, såbrukar dom vara bra med att betala tbax.

    Vad gäller garantier så finns oftas tillverkargaratier.

    Försöker köpa så mycket det bara går via nätet.
    För man spara så fruktansvärt mycket tid, som jag kan lägga på annat.

    Detta är mina tankar bara.
    Håller med dig, i allt! Ja Trollhättan var bara ett exempel som passar mig då jag måste besöka fysisk butik :-) Extremt kunniga är dem med!!!
    Last edited by BI(L)LJUD; September 29, 2012, 20:07.

    Comment


    • #32
      Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

      Men nu handlar det ju inte om livets nödtorft som mat och andra livsuppehållande produkter Det handlar om BILSTEREO och det tror jag faktiskt att de flesta kan klara sig utan.

      Min största sympati för dem som blivit blåsta av BB men att handla av ett nätföretag är ett risktagande.
      Jag ÄR Gandalf!!!

      Comment


      • #33
        Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

        Originally posted by Gandalf View Post
        Men nu handlar det ju inte om livets nödtorft som mat och andra livsuppehållande produkter Det handlar om BILSTEREO och det tror jag faktiskt att de flesta kan klara sig utan.

        Min största sympati för dem som blivit blåsta av BB men att handla av ett nätföretag är ett risktagande.

        Ja där har du rätt o jag håller med dig fullständigt!

        Ja det finns för o nackdelar med allt och visst jag kan välja bort bilstereo ifall det kniper oja och det gör jag med.

        Köper (oftast) inget utan att jag sålt något först och min privat ekonomi blir oftast inte drabbad, men får jag en slant över så går den till sonen :-)

        Comment


        • #34
          Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

          Ja dämpmatta kan man säkert handla på nätet, och för just det så behövs kanske ingen support.

          Men resten av systemet, där är det MYCKET klokt att köpa av någon med erfarenhet som kan hjälpa en rätt. Jag har sett så många exempel på folk som köpt grejer för många tusen och resultatet har varit detsamma som om de skulle köpt grejer som kostar hundringar istället.

          Värsta exemplen kommer altid med framsystem; folk tror de kan köpa sig till bra ljud om de lägger mycket pengar där, och det de egentligen skulle göra är köpa lagom och se til att ta vara på potentialen i det de köpt!
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #35
            Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

            Själv handlar jag jämt i en webbshop, och hämtar på lagret.. :-D
            Så får man byta några ord med trevliga ägaren, få klämma på nya produkter, som kanske inte ännu finns på nätet... Slippa fraktbolag, vilket jag har dåliga erfarenheter av (posten framförallt..)

            En perfekt kombination.. :-)
            Svensk Mästare 5 gånger...

            Comment


            • #36
              Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

              Originally posted by jonash View Post
              Ja dämpmatta kan man säkert handla på nätet, och för just det så behövs kanske ingen support.

              Men resten av systemet, där är det MYCKET klokt att köpa av någon med erfarenhet som kan hjälpa en rätt. Jag har sett så många exempel på folk som köpt grejer för många tusen och resultatet har varit detsamma som om de skulle köpt grejer som kostar hundringar istället.

              Värsta exemplen kommer altid med framsystem; folk tror de kan köpa sig till bra ljud om de lägger mycket pengar där, och det de egentligen skulle göra är köpa lagom och se til att ta vara på potentialen i det de köpt!
              Ja du har alldeles rätt där!

              Min bästa sida är väl att komponera anläggningen och bygga gör jag efter bästa förmåga då jag inte har råd att leja bort det med
              (skulle gärna vilja det , en dag... *ler*)
              men att ställa in det hela, då finns där så himla många som är bättre då tar jag hjälp av dem som kan ställa in, när jag är färdig. Det är värt var krona!

              Comment


              • #37
                Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                Originally posted by BI(L)LJUD View Post
                Härligt med kunnigt folk :-)

                Det låter vettigt det du säger :-)

                Hoppas du än en gång har rätt :-))

                Vill ju inte lägga ut nära 2100:- utan att få ett dyft...
                Detta kollade vi upp rätt noga när datorbutiker klappade igen på löpande band under de senaste åren....
                KO sade att eftersom folk ej fått varor de betalat för så är det bedrägeri och bara att anmäla om man inte har försäkringar via banker osv....

                Har man däremot en obetald faktura utan att ha fått varor ringer man kreditfirman som har skickat fakturan och pratar med dem.

                Har man betalat via kort (VISA, Mastercard osv) så kontaktar man kortutgivaren (oftast ens bank idag) så skall det ordna sig den vägen.


                Originally posted by Morre_W View Post
                Själv handlar jag jämt i en webbshop, och hämtar på lagret.. :-D
                Så får man byta några ord med trevliga ägaren, få klämma på nya produkter, som kanske inte ännu finns på nätet... Slippa fraktbolag, vilket jag har dåliga erfarenheter av (posten framförallt..)

                En perfekt kombination.. :-)
                Konstigt nog känner man igen det där
                Last edited by Lonefox; September 29, 2012, 22:50.
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #38
                  Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                  Originally posted by Kofoten View Post
                  Sen kan man se det till företagen också, vem vill skicka något utan att fått betalt?

                  Svårt att överväga, nån form av postförskott är ett bra alternativ
                  Marknaden kräver faktura-betalning. Så är det bara. Det är upp till varje företag att värdera risken med att sälja på kredit. Vill man inte ta risken själv så får man sälja fakturan vidare, vilket många naturligtvis gör. Själva "eko-systemet" fungerar där varje part får betala för sin risk-minimering.

                  Postförskott är förlegat...
                  // Gurra
                  BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                  Comment


                  • #39
                    Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                    Originally posted by Lonefox View Post
                    Detta kollade vi upp rätt noga när datorbutiker klappade igen på löpande band under de senaste åren....
                    KO sade att eftersom folk ej fått varor de betalat för så är det bedrägeri och bara att anmäla om man inte har försäkringar via banker osv....

                    Har man däremot en obetald faktura utan att ha fått varor ringer man kreditfirman som har skickat fakturan och pratar med dem.

                    Har man betalat via kort (VISA, Mastercard osv) så kontaktar man kortutgivaren (oftast ens bank idag) så skall det ordna sig den vägen.



                    Konstigt nog känner man igen det där
                    Kanon, jag har inte betalat och vill det inte heller :-) Har bara fått en faktura från Svea ekonomi. Skall ringa dem på måndag och bestrida.

                    Tack än en gång :-)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                      Originally posted by werpa View Post
                      I Experts falll tog mediamarkt över deras garantier.....
                      För alla saker inköpta FÖRE konkursen....
                      Saker köpta efter konkursen skickar de gärna men garantin står de ej för.
                      __________________
                      Mvh Jonas
                      Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
                      8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
                      Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

                      Comment


                      • #41
                        Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                        Originally posted by Gandalf View Post
                        Men nu handlar det ju inte om livets nödtorft som mat och andra livsuppehållande produkter Det handlar om BILSTEREO och det tror jag faktiskt att de flesta kan klara sig utan.

                        Min största sympati för dem som blivit blåsta av BB men att handla av ett nätföretag är ett risktagande.
                        Det är lika stor risk o handla i fysisk butik som nätbutik. Ser ingen skillnad på det?
                        Utväckla gärna det!

                        Nu har personen ifråga haft enskild firma så med största sannolik kommer alla få till baka sina slantar förr eller senare som har blivit drabbade.


                        Med vänlig hälsning, Björn

                        www.dbakuten.se

                        Comment


                        • #42
                          Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                          Originally posted by joj View Post
                          För alla saker inköpta FÖRE konkursen....
                          Saker köpta efter konkursen skickar de gärna men garantin står de ej för.
                          Ja då vänder man sig till NetOnNet och får precis den hjälpen man behöver. Där är det inte begränsat till före eller efter konkursen. Så vill man byta en REA-vara går det oxå bra.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                            Originally posted by werpa View Post
                            Tyvätt är det glest om kunniga bilstere butiker i landet.
                            Skulle dom finnas så passar inte öppetiderna för oss.

                            pricken över i. alla bor inte så satt de går. så hur gör vi då?
                            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                            Comment


                            • #44
                              Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                              Originally posted by perkan View Post
                              pricken över i. alla bor inte så satt de går. så hur gör vi då?
                              Det finns ju butik i Trollhättan som är öppen både lördag och söndag, även om det är långt att åka för en del så kan jag säga till "försvar" *s* att mer kunnig personal på billjud får du åka mycket längre för att finna, även om du bor i Värmland *ler*

                              Ring dem o kolla att den kunnigaste är på plats den helgen du tänker besöka bara så du inte genomför en långkörning helt i onödan.

                              Och om inte man vill detta så är ju forumet och näthandel att föredra

                              Ha en underbar dag, allihopa. Nu skall jag ut i finvädret för jag vet inte hur länge det varar denna gången

                              Comment


                              • #45
                                Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                                Beställde också varor den 26 & betalade allt med kort i förskott! Finns det någon chans att varorna kommer? Eller är det att ringa till min bank & hoppas på att få tillbaka pengarna?

                                Comment

                                Working...
                                X