Announcement

Collapse
No announcement yet.

PA-högtalare i bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: PA-högtalare i bil

    Originally posted by jonash View Post
    Det finns inte ett PA i världen (grovt sett) som ger den subbasen som du får i en bil.

    de finns dock "infasubbar" till PA har själv byggt flera såna.

    dock är det inte mycke VANLIG musik som spelar så lågt.

    Comment


    • Re: PA-högtalare i bil

      Originally posted by jonash View Post
      Det finns inte ett PA i världen (grovt sett) som ger den subbasen som du får i en bil.
      Då har du inte varit på riktigt tunga underground clubbar

      Min favorit ligger långt ner i en källare i heidelberg Tyskland. Det var sådant tryck i subbasen så man blev vimmelkantig. Inte många bilsterieo som hänger med där.

      Finns en bra club i Helsingfors med funktion one prylar i. Sjukt bra tryck i basen och låter helt underbart samt är en referensclub på hur ett bra system ska låta. Clubben har lagt enorma pengar på akustiken tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter men det går väl ta fram om någon är intresserad att lyssna på extremt bra clubljud.

      Finns inte en club här i detta land som jag har varit på som är i närheten av de jag nämner ovan.

      Med vänlig hälsning, Björn

      www.dbakuten.se

      Comment


      • Re: PA-högtalare i bil

        Originally posted by dBAkuten View Post
        Då har du inte varit på riktigt tunga underground clubbar

        Min favorit ligger långt ner i en källare i heidelberg Tyskland. Det var sådant tryck i subbasen så man blev vimmelkantig. Inte många bilsterieo som hänger med där.

        Finns en bra club i Helsingfors med funktion one prylar i. Sjukt bra tryck i basen och låter helt underbart samt är en referensclub på hur ett bra system ska låta. Clubben har lagt enorma pengar på akustiken tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter men det går väl ta fram om någon är intresserad att lyssna på extremt bra clubljud.

        Finns inte en club här i detta land som jag har varit på som är i närheten av de jag nämner ovan.

        Med vänlig hälsning, Björn

        www.dbakuten.se
        Ja det är klart att jag generaliserade rätt grovt, men PA riggar har sällan eller aldrig nån grym info från 35-40 och nedåt. Bil-system är betydligt mer djupgrävande i allmänhet.
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • Re: PA-högtalare i bil

          Originally posted by evilaudio View Post
          de finns dock "infasubbar" till PA har själv byggt flera såna.

          dock är det inte mycke VANLIG musik som spelar så lågt.
          Är inte Infra under 20hz?
          sigpic

          Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

          Comment


          • Re: PA-högtalare i bil

            PA riggar är väl just bra på att ge "tryck" men det betyder ju inte att de spelar korrekt samt djupt? Var på grönan med barnen i somras och då spelades sommarkrysset in och jag var rikigt imponerad av basen som kändes rejält på 100 meters avstånd.

            Dock märkte jag efter en stund att det vara vid samma frekvens denna kick befann sig oavsett musik vilket blev ganska trist efter en stund, att sedan diskant och övre mellanregister distade så mina öron ville därifrån är an annan femma.

            Jo infra sägs vara under 20hz (bas vi inte uppfattar som ljud utan bara känner) och det finns några band som spelar mest runt och under 20hz (min svärfar gillar sånt, låter förgävligt dock) så visst finns det stora riggar som klarar de ljuden men generellt är väl PA usla på lågbas.
            Last edited by Jimma72; October 28, 2012, 13:25.

            Comment

            Working...
            X