Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

    Originally posted by Extra Kim View Post
    Finns även de företagare som tycker det e viktigare med en fet bil än att stereon som de har sponsrat presterar...

    Då kan man undra om de säljer styling eller billjud
    Ja, det verkar vara viktigare att synas än att höras (med bra kvalitet då). Synen spelar större roll för intrycket än öronen.
    sigpic

    -C5 2008 -SQuse-
    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

    Comment


    • Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

      Originally posted by Mats H View Post
      Ja, det verkar vara viktigare att synas än att höras (med bra kvalitet då). Synen spelar större roll för intrycket än öronen.
      sa den döve till den blinde

      Comment


      • Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

        [Quote = mt4base; 29.551] Lång tråd. Tror jag läst merparten av den.

        Trist med BRL. Det var en kedja med många strängar på sin lyra män på en utdöende Marknad Verkar det. Vi får nog aldrig tillbaks "guldåldern" från 80 och 90tal. Tiderna är nya och klart annorlunda nu. Man ska ha respekt för vad Anders Winberg åstadkommit. Han har byggt en kedja som varit hack i häl på jättar som SIBA och de andra. DET ÄR Få förunnat. Jag hoppas Att personalen får nya jobb Inom områden som intresserar dem och Att Anders och BRL kanske kan hitta en ny framtid i en annan form, annan tappning med bärighet. BRL Har varit en drivmotor Inom SASCA och nu Emma och Där får man Buga och ta av kepsen - Mycket bra. Saker och ting kan förändras och det markör vi ju varje dag. Förändrade köpvanor förändrar tillvaron för manga människor, nu har det Hänt BRL. En i raden av företag som Fått känna på Förändringens tidevarv.

        Det Finns Mycket att betänka I den här tråden i det som sagts, en del i Egenskap av unga rookies, andra företräder en bransch som lever under en sällan motvind skadad. Alla har ju sin åskådning och det är inget konstigt i sig men det Verkar däremot Vara vattentäta skott dem imellan ser Når man Diskussionen Här och Där är kanske problemet.

        Det stora flertalet av unga idag har Mycket och Begränsade Inkomster vill Få ut max av Varje satsad krona och Att det Blivit utbrett att "alla ska ha spons" så beror det kanske på Att Många Faktiskt Fått det och inte i Andra Övrig presterat det Produkterna och SATSNINGEN Borde Gett i slutänden? Min respekt för sponsade Byggen var från början otroligt stark män mot slutet var den på fotknölsnivå. Inspirationen från USA var påtaglig och till slampa Verkade det Enbart handla om utseende på stereon. Den skulle Sitta Där men hur den låt spelade ingen roll. En del lat fasansfullt, jag Lyssnade jag en demobil Där lågpassfilter till de 4 stooora basarna i baksätet Inte vår aktiverat. Det är Bara ett exempel. Nu är jag Int bilstereoleverantör män hade jag Varit det hade jag ställt klart Högre krav på slutresultatet Än vad Många demobyggen jag hört Kunnat prestera, Sanna mina ord. Trenden att "vem som helst" kund Få Möjlighet Att hämta ut en pall med basar och steg och ta fart med gaffeltruck och "montera" det i nån hipp bil med stora hjul och polerad turbo, var nog Början till slutet. Respekten för bra produkter försvann. Respekten för gott kunnande om orsak och Verkan försvann.

        Möjligen har Bilindustrin en bit av kakan Att de gjort Bättre originalstereos men jag tror inte det är den EGENTLIGA orsaken. De jag Kande under min bilstereotid väjde väl Inte för att "natt Int gick", de gjorde sån Som Inte gick. DET ÄR Få Sådana man läser om idag tycker jag. Går det Inte Att Koppla in sig på en Volvo V50: s stereon bussystem för, da bygger man en stereo runt originaldelarna. Den andan fanns förr, numera syns den Mycket sällan och jag tror entreprenörsskapet I den galna och kreativa andan är avlägsen idag. Den finns men inte Inom Bilstereo Längre tror jag. Kundkretsen har förändrats, ingen är idag beredd Att offra tid och besvär på Att Lägga själen I ett Intresse som Bilstereo. Det ska lata och det ska lata NU. Det jämförs nog Oftast med övrig elektronik Där det låter inom 4 sek efter produkten lyfts ur kartongen. Dit kommer den här sporten aldrig komma, Speciellt Inte om man har lite ambitioner. Alla som byggt en bra baslåda, snygga dörrsidor eller dragit kablar RÄTT kan nog förstå min tankegång.

        Nå, är Bilstereo dott Bara för Att BRL ev avslutar sin verksamhet? Knappast. Vi har bara sett starten på Förändringen. Vi kommer Troligen Få se färre och färre seriösa anläggningar hos Svensson Vilket Också killar som Nonne bekräftar, det Säljs Int anläggningar för 40-50 lök till privatpersoner Längre, Pengarna För det finns inte, finns Pengarna Finns inte viljan. Svensson tror de har bra ljud i SINA originalanläggningar, det är bara Att beklaga dem. De vet inte vad de går miste om. Problemet har funnits i alla är, Det fanns 1990 och det finns nu. Svensson tror inte det går Att Få så bra ljud i en bil som går det faktiskt. De lyssnar på sportradion och melodiradion och är Nöjda. På semestern köper de en CD-skiva på Statoil eller möjligen kör de sin I-pod i Tjänstebilen och tycker de är hightech pga av det. Ljud i bilen kommer alltid Finnäs män jag Vilken form är omöjligt Att säga. Den som löser den koden kommer bli nästa bilstereomiljonär (vet inte om det någonsin funnits nån?).

        Kan inte annat Säga Än Att jag Önskar BRLs personal och ägare Lycka till i framtiden. Jag tror Att det kommer nya lösningar ur misslyckanden och Att det integ alltid Behöver Vara en nackdel med en Nystart.

        Mvh
        mt4base [/ quote]

        Comment


        • Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

          dra inte alla över en kant innan jag byter bil så kollar jag om det går att byta stereo(hu)
          därför frågar jag runt om det går att byta hu i audi a6 el måste jag gå ned till a4 dock 09)
          och till de yngre som bara vet om orginal de är inte dumma de heller de är lika ute efter dunk dunk som vi gammla var en gång i tiden .vissa har inget liv hemma de har liv i ex bilen och vad har man ibilen musik vare sig det är stereo el motor ljud

          Comment


          • Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

            jääääklar vad prylar dom stoppade in på brl karlstad idag då! haha där fanns de saker..

            Comment


            • Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

              Någon som köpt BRLs kk-bo?

              Comment


              • Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

                Nej. Allt kvarvarande är påväg till uppsamlingsplatsen.
                Det heter STEREO !

                Bil: Saab 9-5 Aero Kombi -01
                Huvudenhet: Pioneer AVH-P4100DVD
                Processor: Audison Bit-1
                Slutsteg: 1st 4-kanalare & 1st Mono block
                Framsystem: JBL P6503
                Bas: 2 x JBL GTO1014
                Batteri: Optima YellowTop

                Fd bilstereo montör, numera husvagns mek.

                Comment

                Working...
                X