Announcement

Collapse
No announcement yet.

Silversmurfen (480ES 1987)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Silversmurfen (480ES 1987)

    Har du en 4 Channel ifrån 97, så släpp den ALDRIG, både den och Stereo 100 ifrån 97, låter underbart, de är mer välbyggda och har mindre trams som bassboost reglage mm i signalvägen. De har lite äldre men mycket påkostade preampchip, dom kanske inte låter analytiskt, men man njuter av musiken, perfekt för att undvika att bli lyssningstrött.

    Men tyvärr så behöver även juveler service, och ett C4 från 97 behöver ofta service på de mindre kodningarna inte var ifrån Rubicon, mitt 4C från 97 lät jag inte Gordon uppgradera preampchipen på, för det är perfekt för att njuta musik på ett avslappnat sätt.

    Håll hårt i ditt 97 Spec C4, men vårda det väl !

    Mvh

    Fluff
    sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
    Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

    God bless the Amp Doctor !

    Comment


    • #32
      Re: Silversmurfen (480ES 1987)

      Härligt! då kändes det som rätt val till mid/diskant =)
      Sorry för OT i din tråd eller Genesis kanske aldrig blir OT.
      Så här ser det ut, nåt jag funderat på är att dom bilder på andra fyrkanal jag sett så är det inte 6 kondningar på ingången som i mitt utan 4?.

      Click image for larger version

Name:	fyrkanal.jpg
Views:	1
Size:	116.4 KB
ID:	589039

      Comment


      • #33
        Re: Silversmurfen (480ES 1987)

        Jepp, två små kondingar försvann mellan 97 spec och 99 spec.

        du kan se båda på bild på : http://www.maxdat.eu/_car%20amplifie...ifiers2_g.html

        Med vänlig hälsning

        Fredde
        sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
        Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

        God bless the Amp Doctor !

        Comment


        • #34
          Re: Silversmurfen (480ES 1987)

          Nu är silversmurfen skrotad, och några detaljer kommer leva vidare i grodan som nu har fått en friskare elstam. 6,5tusen mil på 12 månader som pendlarbil tog knäcken på silversmurfen i somras.

          Men med support från Andreas Wadell, Seastream, Amp Doctor, och Micke på Amega så är bygget i Grodan på G, mer kommer i vinter..........
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

          God bless the Amp Doctor !

          Comment

          Working...
          X