Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge volvo 245!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ljudbygge volvo 245!

    Tjaa är så att jag håller på att bygga ljud i min volvo 245:A (Pilsnerbil) som ska enbart åka och lyssna på Rock N roll och ha kul i.

    Min "setup" kommer bestå av:

    Huvudenhet: Hillman 1160 eller Pioneer DEH-4200SD förslag på vilken av dem?
    är det så stor skillnad. ÄR inte så kräsen på ljudkvalité bara det spelar på lite

    16st zensonic 6,5" som kommer drivas av zachry K475 1*125RMS i 2ohm.

    2st MDS X-ite XS12 i sluten låda eller 2st 12" mutant Mt1210 vilka fungerar bäst? Ska drivas av zachry K1200D.

    Allt monteras i 22mm skivor och sitter stadigt. Kommer sitta dubbla batterier och en kraftfullare generator.Ska vara grova kablar med.

    Tror ni det kommer låta skapligt?

    Mvh Fredrik
    Renault r4 160db++
    Carsound.se

  • #2
    Re: Ljudbygge volvo 245!

    Originally posted by thedsha View Post
    Tjaa är så att jag håller på att bygga ljud i min volvo 245:A (Pilsnerbil) som ska enbart åka och lyssna på Rock N roll och ha kul i.

    Min "setup" kommer bestå av:

    Huvudenhet: Hillman 1160 eller Pioneer DEH-4200SD förslag på vilken av dem?
    är det så stor skillnad. ÄR inte så kräsen på ljudkvalité bara det spelar på lite

    16st zensonic 6,5" som kommer drivas av zachry K475 1*125RMS i 2ohm.

    2st MDS X-ite XS12 i sluten låda eller 2st 12" mutant Mt1210 vilka fungerar bäst? Ska drivas av zachry K1200D.

    Allt monteras i 22mm skivor och sitter stadigt. Kommer sitta dubbla batterier och en kraftfullare generator.Ska vara grova kablar med.

    Tror ni det kommer låta skapligt?

    Mvh Fredrik
    pioneer alla dagar i veckan Zachry k1200d får du bara in 21mm2 i om du ej kör kabelblock i skuffen zachry stegen är ej så strömtörstiga. http://www.ljudia.se/billjud-s82121/...-pack-p178267/ har ju annars dem?

    Comment


    • #3
      Re: Ljudbygge volvo 245!

      ÄR dem basarna bra? har du lyssnat på dem?

      Mvh Fredrik
      Renault r4 160db++
      Carsound.se

      Comment


      • #4
        Re: Ljudbygge volvo 245!

        Originally posted by thedsha View Post
        ÄR dem basarna bra? har du lyssnat på dem?

        Mvh Fredrik
        nee har precis sj köpt dem:P men 1200 w rms o de poppar bra tror jag sedan e det ju ej säkert ditt steg lämnar precis 1200 w rms

        Comment


        • #5
          Re: Ljudbygge volvo 245!

          Neh 1200rms lämnar det nog inte men kommer nog räcka till när man är full iaf
          Renault r4 160db++
          Carsound.se

          Comment


          • #6
            Re: Ljudbygge volvo 245!

            Originally posted by thedsha View Post
            Neh 1200rms lämnar det nog inte men kommer nog räcka till när man är full iaf
            aa det gör det nog=) hade ett k1200d förut sedan skaffa ja ett kenwood steg som lämna 900 w rms o kenwood steget gjorde så att basen spela högre:P

            Comment

            Working...
            X