Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W202 Orion edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Mercedes W202 Orion edition

    Originally posted by Holm View Post
    tack nu mår jag mkt bättre... eller inte. Fick svar på att rören skulle vara 37,5 cm, och det hade varit perfekt. men 40cm skulle aldrig gå
    Har du räknat tillgodo att varje tratt ses som 4 cm rör?

    Comment


    • #47
      Re: Mercedes W202 Orion edition

      samt att röret behöver ca 15cm från väggen :/

      trevligt bygge annars.
      NMIAB.se
      http://www.facebook.com/nmiab
      http://www.facebook.com/Ampire.sverige

      Comment


      • #48
        Re: Mercedes W202 Orion edition

        Originally posted by Nyberg View Post
        samt att röret behöver ca 15cm från väggen :/

        trevligt bygge annars.
        fan va gött. det är alltså omöjligt att bygga dubbla orion 15 i en merca (under ryggstödet). jävla oflyt hela tiden.. men men. ska ta o provspela snart o se om det spelar nått, annars hamnar la prylarna på blocket.

        Comment


        • #49
          Re: Mercedes W202 Orion edition

          Originally posted by Holm View Post
          fan va gött. det är alltså omöjligt att bygga dubbla orion 15 i en merca (under ryggstödet). jävla oflyt hela tiden.. men men. ska ta o provspela snart o se om det spelar nått, annars hamnar la prylarna på blocket.
          Eller så nöjer du dig med ett 6" rör per bas, eller kör slotport

          Comment


          • #50
            Re: Mercedes W202 Orion edition

            Originally posted by Svartstreck View Post
            Eller så nöjer du dig med ett 6" rör per bas, eller kör slotport
            Rören skulle ändå vara närmare väggen än 15 cm Slotport hade jag planer på, men har aldrig byggt en låda med en sån port. Men men, spelar det skit är det väl bara till att börja om på nytt.

            Hoppas jag får mina kablar imorgon eller på onsdag så jag kan provspela snart.

            Comment


            • #51
              Re: Mercedes W202 Orion edition

              Originally posted by Holm View Post
              Rören skulle ändå vara närmare väggen än 15 cm Slotport hade jag planer på, men har aldrig byggt en låda med en sån port. Men men, spelar det skit är det väl bara till att börja om på nytt.

              Hoppas jag får mina kablar imorgon eller på onsdag så jag kan provspela snart.
              15cm från alla sidor av lådan med? för på djupet så bör det ju bli okej iom att du inte behöver lika långt rör om du kör ett per bas eller om du skulle köra 3st ist för 4 :P

              Slotport är inga större bekymmer egentligen, men det är lite jobbigare att kapa portrör osv å labba sig fram eftersom porten sitter fast i lådan

              Skulle dock tro att detta trycker på så det räcker till å blir över!!

              Comment


              • #52
                Re: Mercedes W202 Orion edition

                Originally posted by Svartstreck View Post
                15cm från alla sidor av lådan med? för på djupet så bör det ju bli okej iom att du inte behöver lika långt rör om du kör ett per bas eller om du skulle köra 3st ist för 4 :P

                Slotport är inga större bekymmer egentligen, men det är lite jobbigare att kapa portrör osv å labba sig fram eftersom porten sitter fast i lådan

                Skulle dock tro att detta trycker på så det räcker till å blir över!!
                Får bygga ett par extra "lock" och testa lite olika lösningar om det inte spelar något vidare.

                Man får räkna med att bygga lite fel första gången man bygger "seriöst"

                Comment


                • #53
                  Re: Mercedes W202 Orion edition

                  I dag fick jag alla kablar jag hade beställt. Så nu har jag allt hemma som jag behöver, (så ska man aldrig säga för nu är det säkert något som fattas)..

                  Har lite frågor angående koppling samt avsäkring.

                  Jag kommer dra 50kvd kabel till alla batterier, både plus och minus.

                  Måste jag säkra upp mellan varje batteri? ca 10-15 cm kabel mellan varje batteri.

                  Sen måste jag splitta upp från antingen 1 st 50kvd - 4st 35kvd. eller 2st 50kvd - 4 st 35kvd.

                  Måste ha 35 kvadrat dom sista 20cm eftersom det inte går in grövre kablar i steget.

                  Måste det isf säkras upp på nytt?

                  Comment


                  • #54
                    Re: Mercedes W202 Orion edition

                    jag har för mig att du inte behöver säkra av mellan batterierna om det inte överstiger 20cm, rätta mig ifall jag har fel.

                    skaffa "adaptrar" till kablarna upp till steget så du kan köra in 50 kvadrats.
                    TEAM BROSSAN

                    SM 2:a i outlaw på Easca SM

                    Comment


                    • #55
                      Re: Mercedes W202 Orion edition

                      Varit i garaget idag igen i ett par timmar. fast det tog inte många minuter innan jag höll på att skära av mej högertummen. Skulle skala en strömkabel med en "brytbladskniv" och slant. Men som tur var tog det stopp när kniven kom in till benet.

                      Gött att mor jobbar inom vården

                      Har iaf dragigt klart både plus och minus mellan batterierna nu. Sen har jag även dragigt ut 2*4kvd högtalarkabel i alla dörrarna..

                      Vet inte om någon är intresserad o se bilder på sånt? om det är det, så kommer det lite bilder imorgon.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Mercedes W202 Orion edition

                        På kablarna eller tummen?
                        Bilder är alltid roligt!
                        Octan
                        Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                        Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                        OctanAudio
                        Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                        Fegens Vandrarhem

                        Bilstereoblog
                        Team Ljudbyggaren

                        Comment


                        • #57
                          Re: Mercedes W202 Orion edition

                          Mer Bilder är alltid roligt
                          Skönt det gick bra med tummen

                          Comment


                          • #58
                            Re: Mercedes W202 Orion edition

                            Originally posted by octan View Post
                            På kablarna eller tummen?
                            Bilder är alltid roligt!
                            tänkte mest på kablarna. tummen är inte mkt att hänga i granen.

                            bilder får komma imorrn. orkar inte gå ur sängen och hämta kameran nu

                            blev 6 timmar i garaget idag. tog nästan 3 timmar att dra lågnivå kablarna. men nu blev det bra

                            någon som har testat att ha ett par diskanter i mittkonsollen?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Mercedes W202 Orion edition

                              Har inte blivit någon uppdatering på länge. men jag har gått o blivit sjuk. Ständigt trött och irriterad. Vet i fan vad det är men hoppas på att det blir bättre snart. Är ju knappt en månad kvar tills tävlingarna drar igång och jag har låångt kvar

                              slängde ihop "allt" förra veckan för att dra en testrepa. Men jag Körde bara med 3 rör, 4 portar och icke fastskruvade basar, men blev ganska nöjd med resultatet ändå:P så nu ska allt ur igen och byggas ihop seriöst.


                              Kablarna enbart dragna för provspelning..

                              diskanthållare i mittkonsollen

                              Comment


                              • #60
                                Re: Mercedes W202 Orion edition

                                Länge sen det blev nått uppdaterat. Men nu kommer det upp lite bilder igen.

                                Har blivit klar med dörrsidorna ifram. Gött!!
                                Ser inte rätt ut, men det är samma färg som på bilen. Det duger till mej och jag är rätt nöjd för att aldrig ha byggt nått liknande innan.




                                Baslådan börjar bli klar. men som synes är mina basportar kapade lite. Var först meningen att jag skulle ha 4 basrör, det va så trångt att få plats med alla så jag fick kapa lite i dom, men det blev inget vidare snyggt så jag byggde en adapterplatta så jag bara ska ha 3st basrör, Någon som vill sponsra med 6 st nya basportar?
                                Så här kommer lådan se ut när jag tävlar
                                .

                                Comment

                                Working...
                                X