Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W202 Orion edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Mercedes W202 Orion edition

    vri inte upp gainen något mer tycker jag du kommer bara få en massa dist höj lite mer på stereon istället.
    http://www.bilstereoonline.se/

    Comment


    • Re: Mercedes W202 Orion edition

      lyckades dra av en 145.6 repa idag =)

      Comment


      • Re: Mercedes W202 Orion edition

        Originally posted by dickbender View Post
        lyckades dra av en 145.6 repa idag =)
        Oj. får ta och gratulera. Jag väntar spänt på att få mäta upp mitt ljud den 1:a maj i mariestad ska dock kanske bygga ännu en ny låda och testa lite med

        Comment


        • Re: Mercedes W202 Orion edition

          ja de e kul och labba lite. fick låna en db mätare så man ser om man förbätrar sig. tyvär så låter de inte så bra men de e ju högt så ja får se om jag ska försöka kompromisa lite.

          Comment


          • Re: Mercedes W202 Orion edition

            Gött att snön är borta nu


            En väldigt snygg låda... eller inte.



            F*N va tiden går fort, Nu är det bara ett par dagar tills det är dax att tävla igen.
            Ville ju ha bättre installationspoäng i ESPL den här gången, men som det ser ut nu, kommer det nog bara bli sämre. Blir förmodligen en såndär lång fredags natt igen

            lådan ser ut som skit, men det känns som det spelar lite högre iaf

            Comment


            • Re: Mercedes W202 Orion edition

              Nu är det dax att bygga nytt igen. Vet på ett ungefär hur jag vill ha det nu.. o den här gången ska jag bygga snyggt (iaf snyggare). Var och tävlade lite i lördags, Blev inte dom bästa poängen i ESPL, men ganska nöjd ändå. blev långt ifrån klar innan tävlingen. fick sova 2 timmar på natten mellan fredag och lördag.

              Testade en db drag repa oxå, men tyvärr hade jag ju glömt laddaren hemma, så steget slog ifrån ganska tidigt. men jag lyckades iaf spela 147db, det är mitt personbästa uppmätt med TL.

              Hade "basbosten" i cd-spelaren på 0 hela tiden, vet inte om man vågar vrida upp den nått? blir det oren signal o skit då?(vill inte bränna steg eller bas) vilket är bäst av att vrida upp? gainen på steget, eller basbosten på cd´n?

              Bilder på bygget kommer till helgen, när jag har gjort klart camaron som tar upp hela garaget.

              Comment


              • Re: Mercedes W202 Orion edition

                hur går de?

                kan du så ska du nog dra upp gainen. Tror i och för sig inte det är en basbost utan bara volymen till sublågnivån.

                Comment


                • Re: Mercedes W202 Orion edition

                  Originally posted by dickbender View Post
                  hur går de?

                  kan du så ska du nog dra upp gainen. Tror i och för sig inte det är en basbost utan bara volymen till sublågnivån.
                  Det går hyfsat. Var på 2 "mindre" tävlingar för 2 veckor sen, slutade 2a på första (fick spela musik, brände 4 st 300amp säkringar billig skit)

                  blev 1a på den andra tävlingen, spelade då 146.9 med öppen dörr och med 11,5volt (Hade ingen laddare med mig, men jag fick krama en brud med silikon tuttar när jag hämtade priset

                  Har inte hunnit bygga någon ny låda eller labba något då jag har fått hem ännu ett projekt.. kanske kan även det bli en ljudbil

                  Comment


                  • Re: Mercedes W202 Orion edition

                    Originally posted by Holm View Post
                    jag fick krama en brud med silikon tuttar när jag hämtade priset



                    Bästa priset av alla de hehe ;D

                    Comment


                    • Re: Mercedes W202 Orion edition

                      Originally posted by Svartstreck View Post



                      Bästa priset av alla de hehe ;D

                      Ja, det var helt okej:P det var det första jag ringde o sa till bruden efter tävlingen, när jag var påväg hem Dock fattade hon inte vad det var som va så kul

                      På lördag är det dax för en liten tävling igen, Tänkte testa att resa lådan upp, så porten kommer över nackstödet, framåt.

                      Dock kommer basen åt sidan oxå, Har för mej att det inte va bra o spela orion basarna åt sidan?

                      Comment

                      Working...
                      X