Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine headunits

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine headunits

    Hejsan!

    Har lite funderingar kring alpine spelare.

    Hade en cda-117ri som jag var nöjd med enda som saknades var BT så kom över en cde-178bt istället men tycker volumratten på 178 känns som en pygme jämfört med 117an sneglar lite på CDA-137BTi någon som vet om volumratten är likvärdig som 117an på den.

    Fråga två är om någon vet om det finns monteringsram till alpine som är platt typ Kenwood istället för rundad skulle bli snyggare i min bil (OCD)

  • #2
    Re: Alpine headunits

    Originally posted by ronloth
    Hejsan!

    Har lite funderingar kring alpine spelare.

    Hade en cda-117ri som jag var nöjd med enda som saknades var BT så kom över en cde-178bt istället men tycker volumratten på 178 känns som en pygme jämfört med 117an sneglar lite på CDA-137BTi någon som vet om volumratten är likvärdig som 117an på den.

    Fråga två är om någon vet om det finns monteringsram till alpine som är platt typ Kenwood istället för rundad skulle bli snyggare i min bil (OCD)
    Enligt Alpine är de båda modellerna samma, skillnaden är BT samt dom påstår även att 137an ska låta bättre.
    Jag har inte gjort ett A B test tyvärr.

    Det finns ingen sådan ram, alla är i samma utförande för att följa konturen på fronten/displayn.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Alpine headunits

      Okej tack för svaren!

      Kanske går att modda annan ram.

      Får nog bli en 137 va det lider då

      Comment

      Working...
      X