Announcement

Collapse
No announcement yet.

12,10 och 8 tummare.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 12,10 och 8 tummare.

    Tjena. E helt ny här och har en fråga som jag hoppas nån kan svara på. Har en låda med 2*12 tums MDS fanatic i en 740. Har tänkt sätta 2 st 10 or i varsin låda på sidorna mot bakskärmarna och funderar på 2 st 8 i bottenplattan i skuffen och ha res balja som låda. Frågan är nu,hur kan det komma och låta? Slår basarna ut varandra? Fel placering på sakerna? E tacksam för svar på detta. Tänkte lägga ut bil men fattar inte riktigt hur man gör det. Hoppas nån förstår hur jag tänkt ha det.

  • #2
    Re: 12,10 och 8 tummare.

    Kort svar på din fråga. Det blir inte bra!

    Satsa på en eller två basar av samma sort och storlek. sedan ett bra framsystem.

    Comment


    • #3
      Re: 12,10 och 8 tummare.

      OK. Så om man kör med dom 12 jag har,kan jag då sättta 2 st 12or på sidorna också eller slår dom fel då? Eftersom 2 st e riktade bakåt och dom på sidorna kommer ju slå mot varandra.

      Comment


      • #4
        Re: 12,10 och 8 tummare.

        Hur får du in ljudet i bilen idag?

        Vilket slutsteg har du?

        Comment


        • #5
          Re: 12,10 och 8 tummare.

          Kör med ett mds 6 kanals steg till 12 orna och högtalar i bakdörrarna å stereon,panasonic till fram. Men ska skaffa ny stereo med 3 lågnivå utgångar.

          Comment


          • #6
            Re: 12,10 och 8 tummare.

            Du har alltså en sedan och spelar basarna bakåt?

            Och som sagt hur får du in ljudet?

            Comment


            • #7
              Re: 12,10 och 8 tummare.

              Japp. Det är en sedan och lådan är vänd så basarna är riktade bakåt.Lådan är en sluten låda. Så det är inga portar eller nåt. Å tyvärr går den inte in under hatthyllan så jag vet inte riktigt hur man ska göra för att få in ljudet på bästa sätt in i kupen. Om det är så du menar. E inte så jättehaj på detta.

              Comment


              • #8
                Re: 12,10 och 8 tummare.

                kör dubbla 10'' och spela all bas genom skidluckan =)

                Comment


                • #9
                  Re: 12,10 och 8 tummare.

                  Ok. Å vända basarna framåt då. Portad eller sluten låda?

                  Comment


                  • #10
                    Re: 12,10 och 8 tummare.

                    Det går att köra tolvor i en 740 men lite jobbigare att bygga låda.

                    Lättast är då tior framåt. Portat eller slutet beroende smak och element.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 12,10 och 8 tummare.

                      Hade denna låda vänd framåt först med det lät inte bra å sen när jag vände den bakåt lät det mycket bättre. Men kan det vara pga att den inte satt tätt mot väggen kanske. Har nån ett tips på bra 10or att bygga in i en låda under hatthyllan å sen göra portar upp i hatthyllan så vore jag tacksam också. Å sen ett tips på ett bra kit system fram . Priset på sakerna spelar ingen större roll.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 12,10 och 8 tummare.

                        Originally posted by Chrille65 View Post
                        Hade denna låda vänd framåt först med det lät inte bra å sen när jag vände den bakåt lät det mycket bättre. Men kan det vara pga att den inte satt tätt mot väggen kanske. Har nån ett tips på bra 10or att bygga in i en låda under hatthyllan å sen göra portar upp i hatthyllan så vore jag tacksam också. Å sen ett tips på ett bra kit system fram . Priset på sakerna spelar ingen större roll.
                        Vart i västra götaland bor du?
                        Bor du nära Thn kan jag tipsa dig om att åka in till BRL o prata med dem.
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #13
                          Re: 12,10 och 8 tummare.

                          Jag bor i Falköping så det e ju inte så långt att åka. Tackar för tipset. Ska åka in och prata med dom då:-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: 12,10 och 8 tummare.

                            Originally posted by Chrille65 View Post
                            Jag bor i Falköping så det e ju inte så långt att åka. Tackar för tipset. Ska åka in och prata med dom då:-)
                            Ett väldigt trevligt vattenhål om jag får säga det själv.
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • #15
                              Re: 12,10 och 8 tummare.

                              Menar du Falköping så är det väldigt trevligt här.Menar du BRL i Thn så får jag tro dej på ditt ord eftersom jag aldrig vart där :-) Hehe

                              Comment

                              Working...
                              X