Announcement

Collapse
No announcement yet.

BSF Spotify listan -> CD-skiva.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BSF Spotify listan -> CD-skiva.

    Då jag är anti-Spotify i bilen så tänkte jag kolla med er om musiken i BSF listan finns att köpa på typ Ginza eller CDON?

    Inget slår ju en riktig cd-skiva så vill gärna ha bra, högupplösta låtar i "köpt form"

    Några tips på bra cd-skivor?

  • #2
    Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

    Originally posted by Noiseprojekt
    Då jag är anti-Spotify i bilen så tänkte jag kolla med er om musiken i BSF listan finns att köpa på typ Ginza eller CDON?

    Inget slår ju en riktig cd-skiva så vill gärna ha bra, högupplösta låtar i "köpt form"

    Några tips på bra cd-skivor?
    SQ skivor?
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

      kör inte med ngn värsting maskin i bilen. En alpine 178BT och i den så låter spotify (visst på högsta kvalité) och även WIMP så sjukt mkt bättre än allehanda cd skivor (testat det mesta jag gillar å ogillar) så jag kommer inte lägga en spänn till på cd skivor sålänge det låter såhär bra med musik från telefonen över blåtand

      Comment


      • #4
        Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

        Men frågan är hur den blir så bra, är det digitala processorer som gör det som i Beats hörlurar mm..

        Eller är det att kvaliteten är bättre generellt?

        Comment


        • #5
          Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

          Originally posted by Noiseprojekt View Post
          Men frågan är hur den blir så bra, är det digitala processorer som gör det som i Beats hörlurar mm..

          Eller är det att kvaliteten är bättre generellt?
          Kvalitén har ju blivit bättre å bättre på spotify absolut. Visst finns det ajukt mkt låtar med jävla pisskvalite fortfarande men överlag har det blivit bättre!
          Om vi aäger som såhär. Blåtand signalen e o boostad i stereon dvs den står på 0 och volymen på telefonen står på 3/4. Testade med MJ - thriller på samma volym med cd usb och sedan då även blåtand och det spelar både högre och renare med blåtand på samma volym...

          Comment


          • #6
            Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

            Okej det låter ju iofs rätt nice.

            Det är lite det jag saknar, urvalet som finns på Spotify.
            Men vill gärna behålla min P88RS då den är riktigt bra enligt min mening.
            Även om jag gärna vill ha både en DVD för live-konserter och Blåtand

            Comment


            • #7
              Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

              Originally posted by Noiseprojekt View Post
              Okej det låter ju iofs rätt nice.

              Det är lite det jag saknar, urvalet som finns på Spotify.
              Men vill gärna behålla min P88RS då den är riktigt bra enligt min mening.
              Även om jag gärna vill ha både en DVD för live-konserter och Blåtand
              Hade en p88 innan med box för Apple så jag kunde köra den vägen men att jämföra den med en modernare maskin å som å jämföra äpplen å päron MEN allt handlar om tycke å smak. Jag lyssnar till större delen på mkt trance och hardstyle och även ganska mkt på gamla hederliga koto laserdance dvs synth musik. Så när jag valde maskin nu senast stod det mellan pioneers "nya" 80 maskin och alpinen. Visst jag har ju inte ngt audiofil system direkt. DLS r4 på brädan Faital Pro 6PR150 och en SPL xtr15d2s sub och stegen e från monacor å låter väll sisådär (DLS kablage rakt igenom) och den stora skillnaden jag iaf märker på MJ plattan är betydligt mer detaljer i tex trummorna på spotify kontra cd. Men jag skall in med en dvd spelare med i systemet så grabben kan kolla film och det e ju kul å kunna köra tex Dire straits på mässor å tävlingar. Hinner jag åker det i innan lördag å Seastreams

              Comment


              • #8
                Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

                Vilken låter bäst "maskinellt" då?
                P88RS eller 80PRS?

                Comment


                • #9
                  Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

                  jag personligen gillar ljudet i p88 bättre känns mer mekaniskt på ngt sätt i mitt tycke

                  Comment


                  • #10
                    Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

                    P88RS2 är den sämsta maskin jag ägt, den lät sämre än Sparcomaticbandaren den skulle ersätta!
                    Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                    Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                    Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                    Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                    Comment


                    • #11
                      Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

                      Originally posted by diq View Post
                      P88RS2 är den sämsta maskin jag ägt, den lät sämre än Sparcomaticbandaren den skulle ersätta!
                      Då är vi två med samma åsikt... den låter allt annat än bra
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

                        Alla ting är tre
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment


                        • #13
                          Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

                          Originally posted by Nonne View Post
                          Alla ting är tre
                          ...herpes, klamydia och gonoré

                          Comment


                          • #14
                            Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

                            Originally posted by diq View Post
                            P88RS2 är den sämsta maskin jag ägt, den lät sämre än Sparcomaticbandaren den skulle ersätta!
                            Men nu är det en P88RS v.1 jag har ^^
                            Och efter lite diskuterande med Holst igår så riktar jag blickarna mot en Alpine 7998..

                            Comment


                            • #15
                              Re: BSF Spotify listan -> CD-skiva.

                              Originally posted by Noiseprojekt View Post
                              Men nu är det en P88RS v.1 jag har ^^
                              Och efter lite diskuterande med Holst igår så riktar jag blickarna mot en Alpine 7998..
                              Ja den maskinen e fan porr på hög nivå! Till å med i tokkens spela högtgolf vart det ett sånt sjukt lyft med den maskinen. Helt annan klarhet i fan hela registret å då snackat vi ändå ett system som består av 4 15, 4st 10" middag samt 2 st drivers å det e ju inget SQ bygge direkt

                              Comment

                              Working...
                              X