Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Projektforum

Projektforum Visa upp ditt bilstereo-bygge!

Reply

Thread Tools
Old June 2nd, 2019, 14:41   #131
Marre
Senior Member

Default Re: Mercedes E klass w212 uppgradering

Quote:
Originally Posted by Lillalilja View Post
Riktigt stiligt installation! Har det hänt något sen förra sommaren?
Tack så mycket

Jo det har hänt en del, innan finalen ifjol byggde jag ny baslåda och bytte till en DLS Nordica 10i.
I år har jag byggt om a stolparna igen och bytt mid diskant till DLS Scandinavia, tanken är att bygga lådor i dörrarna och byta element även där.
Måste bara försöka hitta motivationen.
Marre is offline   Reply With Quote
Old June 5th, 2019, 23:56   #132
Lillalilja
Senior Member

Lillalilja's Avatar

Quote:
Originally Posted by Marre View Post
Tack så mycket

Jo det har hänt en del, innan finalen ifjol byggde jag ny baslåda och bytte till en DLS Nordica 10i.
I år har jag byggt om a stolparna igen och bytt mid diskant till DLS Scandinavia, tanken är att bygga lådor i dörrarna och byta element även där.
Måste bara försöka hitta motivationen.
En hel del pyssel alltså! Det låter som det är på sin plats att ladda upp lite bilder? Är själv intresserad att se mer hur det går till att plasta en baslåda (och andra installationer), är sugen på att göra ett försök själv. Hur många lager lägger du, och är det efter känsla eller finns det någon vedertagen riktlinje?
Old August 10th, 2019, 20:18   #133
Benke
Junior Member

intressant tråd, det ger inspiration till att börja bygga. Jag har en w212 av samma årsmodell som du, jag har precis köpt bilen och hör "skrammel" från vänster bakdörr vid vissa frekvenser. Det distar, särskilt när man lyssnar på P1 eller när det är mycket bas. Antingen är högtalarelementet spräckt eller så är det något löst som ligger mot membranet. Nu till min fråga; kan man lossa på högtalargallret och inspektera elementet utan att behöva ta bort hela innersidan på dörren, och hur göra man i så fall det?
Benke is offline   Reply With Quote
Old August 10th, 2019, 21:25   #134
Marre
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Benke View Post
intressant tråd, det ger inspiration till att börja bygga. Jag har en w212 av samma årsmodell som du, jag har precis köpt bilen och hör "skrammel" från vänster bakdörr vid vissa frekvenser. Det distar, särskilt när man lyssnar på P1 eller när det är mycket bas. Antingen är högtalarelementet spräckt eller så är det något löst som ligger mot membranet. Nu till min fråga; kan man lossa på högtalargallret och inspektera elementet utan att behöva ta bort hela innersidan på dörren, och hur göra man i så fall det?
Ja det är bara att börja bygga
Ang gallret så går det inte att lossa utifrån, du måste lossa dörrsidan men det är rätt smidigt.
Sedan är högtalaren popnitad.
Marre is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules