Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine X800D-U eller Kenwood DNX525DAB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine X800D-U eller Kenwood DNX525DAB

    Har en VW Touran -15 med vanlig 6" skärm utan navigator och vill nu byta ut den här enheten mot någon med navigation. Jag har ett absolut krav och det är att jag inte ska tappa någon funktionalitet som jag har i dagsläget:
    • Backkamera (original) och samtidigt grafisk visning av backsensorer
    • Rattkontroller för musik och telefon
    • Kontakt med min MFD (lilla displayen framför föraren) - ska visa samtalsinfo och musik bl.a.
    • Grafisk visning av klimatanläggningen
    • Musik från SD (eller USB)

    Och säkert ett par saker jag glömt.

    Jag är ganska säker på att X800D-U klarar detta i kombination med KIT-8VWTX, men det som gör att jag ändå överväger DNX525DAB är att de har Garminnavigator vilket jag vet funkar bra i alla lägen.

    Det som dock är nästan avgörande är användarvänligheten - jag vill ha ett intuitivt gränssnitt och en responsiv skärm med logiska funktioner. Tyvärr finns ingen av dessa enheter att se i Uppsala och det är svårt att bedöma på de få Youtube-klipp jag hittat med dessa enheter. Jag har även läst manualerna, men blir inte riktigt klok. Om jag nu ska lägga runt 20000kr på detta vill jag givetvis att det blir perfekt, inte bara OK.

    Är det någon som testat dessa och kan komma med lite input? Klarar DNX525DAB av allt jag vill att den ska klara? Hur är Alpines navigationssystem?

    Är det någon som till och med testat Alpine INE-W928R och kan säga om det är värt att lägga till 3000kr för X800D-U eller om det endast är minimala skillnader mellan dessa?

    Tack på förhand!
Working...
X