Announcement

Collapse
No announcement yet.

Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

    Här syns bilen i en *E.D.E version



    * Extreme Dirty Edition
    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • #17
      Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

      Jag kör med "hemflätade" lågnivåkablar och det funkar bra utan störningar.
      Ljudmässigt är jag inte missnöjd.

      Nackdel: Tar LÅNG tid att fläta 3st lågnivåkablar a' 6m......
      Fördel: Billigt. Räddade ett par kvällar i vinterkylan.

      Comment


      • #18
        Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

        Originally posted by Bantou View Post
        Jag kör med "hemflätade" lågnivåkablar och det funkar bra utan störningar.
        Ljudmässigt är jag inte missnöjd.

        Nackdel: Tar LÅNG tid att fläta 3st lågnivåkablar a' 6m......
        Fördel: Billigt. Räddade ett par kvällar i vinterkylan.
        En till nackdel: Kramp i fingrarna
        Jag ÄR Gandalf!!!

        Comment


        • #19
          Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

          "M5 MITSUBISHI "... ingen BMW du har! Fast jag hajar varför du har skrivit M5.

          Lycka till!
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

          Comment


          • #20
            Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

            Flätat är gott mos. Är man lite slö så kan man få 90% av samma effekt bara genom att tvinna två ledare, jag brukar sätta ena änden i skruvstädet och den andra i skruvdragaren, så löser det sig snabbt.

            Men i master jobbas det inte med 90%iga lösningar...
            /tycker Erik.

            Comment


            • #21
              Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

              Originally posted by Robsarve View Post
              Flätat är gott mos. Är man lite slö så kan man få 90% av samma effekt bara genom att tvinna två ledare, jag brukar sätta ena änden i skruvstädet och den andra i skruvdragaren, så löser det sig snabbt.

              Men i master jobbas det inte med 90%iga lösningar...
              Rätt antal varv permeter beroende på aplikation gäller inte här hör jag
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment


              • #22
                Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

                Klockan snart 22. It´s Gandalf time

                Dagen har, trots lite feber förlöpit bra. Agendan idag var att konstruera ett slutstegsrack och det blev till 75% klart. Skall även snickra en inre cover som ligger runt slutstegen.

                Sagt och gjort. Ut med plastgrunkan som sitter där original och forma till en platta av 22mm MDF. Sen sågade jag ut hålet och kapade till själva sargen. Till botten använde jag en 12mm MDF. Eftersom jag bygger denna bil efter K.I.S.S tanken (Keep It Simple Stupid) och har bestämt mig för att inte gå i fällan att göra något fancy som ändå inte ger poäng. Alltså blir det inte Cad-frästa titanringar och hyperpolerade gay-covers. Svart bagagerumsmatta duger fint. Trots allt handlar det om ett hantverk och inget annat.

                Nu saknar jag ju inte den viktiga ingrediensen i skallen som heter självinsikt utan jag vet att bara för att bilen blir ihopbyggd så ligger där ofantligt många timmar med tweakning och inlyssning innan den möjligtvis kan bli en vinnare. Men de flesta bilar stannar långt innan färdigbyggt-stadiet.

                Min grundfilosofi är och har alltid varit att bilen skall låta vettigt innan jag börjar använda EQ och tidskomp. Har du väl bränt söndags-steken kan du inte krydda den så att den smakar bra.

                Tro nu inte att jag bara slänger in komponenterna lite hux-flux utan där finns en liten tanke bakom allt
                Jag ÄR Gandalf!!!

                Comment


                • #23
                  Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

                  Humm, såna steg skulle jag också vilja ha ett par utav, men det går inte. För dyra! Inte för Adv40, men väl för en som målar om huset, sätter nya fönsterfoder och håller på..

                  Men, jag skall ju inte tävla iår så jag kan ta god tid på mig med steg.

                  //J
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #24
                    Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

                    Allting handlar om prioriteringar Jonas

                    Vill du vara medelsvensson med amorteringar och nageltrång så var det

                    Vid en tidpunkt i livet måste man helt enkelt bestämma sig om man vill fortsätta vara den där grannen som sneglar på andras lycka eller gör slag i saken och köpa ett stycke Italiensk pondus

                    Jag vet att du vill Jonas. Du vet att du kan Jonas. Slut nu bara ögonen och visualisera dig ringa 042-16 47 50 klockan 11:00 i morgon. Visualisera dig sen att du abrupt vaknar till liv av Nonnes stämma när han svarar: LJUDBYGGAREN DET ÄR TONNY!!!!! Du vet vad du skall säga då Jonas??? Eller hur??

                    BRA! Se så enkelt ditt liv nu ändrar inriktning till att bli fulländat
                    Jag ÄR Gandalf!!!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

                      blir ju fint de där
                      saab 9000 pioneer-

                      www.garaget.org/micke999

                      Comment


                      • #26
                        Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

                        Originally posted by Gandalf View Post
                        Allting handlar om prioriteringar Jonas

                        Vill du vara medelsvensson med amorteringar och nageltrång så var det

                        Vid en tidpunkt i livet måste man helt enkelt bestämma sig om man vill fortsätta vara den där grannen som sneglar på andras lycka eller gör slag i saken och köpa ett stycke Italiensk pondus

                        Jag vet att du vill Jonas. Du vet att du kan Jonas. Slut nu bara ögonen och visualisera dig ringa 042-16 47 50 klockan 11:00 i morgon. Visualisera dig sen att du abrupt vaknar till liv av Nonnes stämma när han svarar: LJUDBYGGAREN DET ÄR TONNY!!!!! Du vet vad du skall säga då Jonas??? Eller hur??

                        BRA! Se så enkelt ditt liv nu ändrar inriktning till att bli fulländat
                        Fast jag behöver väl egentligen bara ta cykeln genom skogen typ....

                        Men OM jag skule ringa, och Nonne svarade, så skulle jag säga: "Tjena, har du några brunna Soundstream från 90talet, Im on a mission" (dum fråga, man vet att det enda som finns av Soundstream är brunna steg..)
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #27
                          Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

                          Ser bra ut kompis!

                          Skall bli mycket intressant att lyssna på denne framöver! Inte minst med dessa exklusiva kablar
                          Niklas Bengtsson

                          LjudiBil.Com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

                            Originally posted by Kofoten View Post
                            Ser bra ut kompis!

                            Skall bli mycket intressant att lyssna på denne framöver! Inte minst med dessa exklusiva kablar
                            Det är inte kablarna i sig som är exklusiva, det är min exklusiva strävan att vara udda och hitta lösningar som andra inte riktigt prova fullt ut

                            Jag vet vad produkterna kan prestera, där råder inga som helst tvivel. Nu hänger det på mig att förvalta möjligheten att få till ett bra ljud. På Europa-finalen satt Nonne och jag i ca 25min och tweakade bilen. Det räckte till tredje bäst ljud i A-40. Sen sumpade jag totalt möjligheten att komma på pall genom att inte ha full koll på det här med avsäkring och tappade 10poäng. Det kan man inte på en final så jag missade tredjeplatsen och fick ta både gliringar och lite pisk. Särskilt av Ketil
                            Jag ÄR Gandalf!!!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

                              Mycket snyggt, blir det något glas eller likande över stegen?
                              AMPIRE, DLS, PIONEER, DD, ORION, MACROM

                              Comment


                              • #30
                                Re: Project M5 MITSUBISHI GALANT-01

                                ser riktigt trevligt ut
                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                                SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                                Comment

                                Working...
                                X