Announcement

Collapse
No announcement yet.

The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

    25A säkring är nog MAX vad man bör ha för att få ner priserna på slutstegen, dessutom så blir det meningslöst att använda tungdrivna (dyra) basar.

    Comment


    • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

      Originally posted by Extra Kim View Post
      Tror att klassen dog lite i samband med att det användes slutsteg modell svindyrt.

      Morres & Musketörernas bilar är borta, vad hände med Gotlänningarnas och Tunhedens?
      Exakt, vårt steg vi hade från början rymdes i två handflator och gick upp mot ett som knappt får plats i en normal bils bagage på bredden. Det räckte inte så vi fick låna ett D7 steg vilket räckte precis till vinst men inte mer.

      Vi gjorde det som var sagt skulle göras, för bilen skulle vara gratis från Jalle (tack än en gång) var den med på Elmia.

      Tanken var att ha den på finalen men det dog ut när det inte kom fler bilar plus att Steg som skulle räcka fanns inte tillgängliga mer då dem sålts, så vår bil ligger på nån återvinningsstation på österlen som farligt avfall eller nåt

      Trist men så är det.

      Finns värre saker i livet att bry sig om.
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

        Hade jag vetat att användadet av mitt helon steg skulle tas på det viset hade jag struntat i det, gjorde det mest för en rolig grej samt Jalle var positiv till det.

        Men åter till nya lådan, får jag använda mitt helon på sm eller skall det köras med ett Mds T5 steg?
        Kan säga såhär, nya lådan blev snäppet effektivare
        155++db@25hz
        http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

        sigpic

        Ljudbyggaren.se

        Comment


        • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

          För att det ska bli en klass med många bilar så måste det vara "billigt" att bygga dem, det är få som vill lägga 30 - 50 000:- på en Power Wheel.

          Comment


          • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

            Originally posted by Extra Kim View Post
            För att det ska bli en klass med många bilar så måste det vara "billigt" att bygga dem, det är få som vill lägga 30 - 50 000:- på en Power Wheel.
            Helt rätt, därför hoppas jag på säkrings regel nästa år.

            Men du tycker jag ska köra med Mds steget nu på sm?
            155++db@25hz
            http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

            sigpic

            Ljudbyggaren.se

            Comment


            • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

              Vår lilla mini-bil kommer inte heller..

              Anledningen till det är många med en av dem är att jag o sambon får vårat nya hus nu i slutet av Augusti...

              Men vi har iallafall labbat lite sen Elmia så den spelar hyffsat mycket högre nu.. men som sagt, till SM:et kommer den inte...


              Och vi var också positiva till en säkringsregel i denna klass... , så vi får hoppas den införs till nästa säsong..... :-)
              //Hallin
              TEAM 1 member

              Comment


              • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

                Denna sesongen är ju fri effekt tillåten, så jag tycker att du ska köra på det stora steget.

                Men till nästa år så måste priserna kapas i klassen för att det skall bli lite bilar.

                Comment


                • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

                  jag va sugen på att testa bygga sån här med men kändes tråkigt när de vart så dyra grejer man behövde ha då ekonomin inte fanns till de,

                  med säkringsregel då blir de lite intressant igen
                  saab 9000 pioneer-

                  www.garaget.org/micke999

                  Comment


                  • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

                    Originally posted by micke999 View Post
                    jag va sugen på att testa bygga sån här med men kändes tråkigt när de vart så dyra grejer man behövde ha då ekonomin inte fanns till de,

                    med säkringsregel då blir de lite intressant igen
                    Man behöver inte dyra grejer i denna klass kan jag lova! Allt handlar om lådan...
                    Men som sagt hade jag vetat att mitt steg skrämde bort massa folk på Elmia hade jag kört med mitt lilla spl dig 1450 som vi spela 166db med :-)
                    155++db@25hz
                    http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                    sigpic

                    Ljudbyggaren.se

                    Comment


                    • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

                      Originally posted by Hallin View Post
                      Vår lilla mini-bil kommer inte heller..

                      Anledningen till det är många med en av dem är att jag o sambon får vårat nya hus nu i slutet av Augusti...

                      Men vi har iallafall labbat lite sen Elmia så den spelar hyffsat mycket högre nu.. men som sagt, till SM:et kommer den inte...


                      Och vi var också positiva till en säkringsregel i denna klass... , så vi får hoppas den införs till nästa säsong..... :-)
                      Kul att höra du/ni inte gett upp!

                      Ja vi hoppas denna klass kan bli nästa år, blir ju ganska nervöst med tanke på om denna bil blir själv på SM :-(
                      155++db@25hz
                      http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                      sigpic

                      Ljudbyggaren.se

                      Comment


                      • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

                        Hur många mini-bilar kommer egentligen till Finalen?!
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

                          Originally posted by jonash View Post
                          Hur många mini-bilar kommer egentligen till Finalen?!
                          Verkar som bara denna :@. Fattar inte var alla bilar tog vägen som höll på att byggas
                          155++db@25hz
                          http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                          sigpic

                          Ljudbyggaren.se

                          Comment


                          • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

                            Originally posted by Techno_Bass View Post
                            Man behöver inte dyra grejer i denna klass kan jag lova! Allt handlar om lådan...
                            Men som sagt hade jag vetat att mitt steg skrämde bort massa folk på Elmia hade jag kört med mitt lilla spl dig 1450 som vi spela 166db med :-)
                            dock va väl inte min tänkt att va nån toppbil utan mest kul å bygga å ville testa på men får försöka dra ihop nått till nästa säsong
                            saab 9000 pioneer-

                            www.garaget.org/micke999

                            Comment


                            • Re: The "mini" Basssss Patrol by Team Brossan

                              Tyvär så känns det som om jag försenar detta bygge lite pga att jag jobbar fullt upp och försöker lägga ner lite tid på familjen så jag överlåter allt till jimmy nu inför sm så att bilen hinner prestera riktigt högt på mätaren (vilket den redan gör ) men till vallåkra så syns vi förhoppningsvis då Nån måste ju hjälpa Jimmy att bära den visa nu vad bilen kan prestera
                              TEAM BROSSAN

                              SM 2:a i outlaw på Easca SM

                              Comment

                              Working...
                              X