Announcement

Collapse
No announcement yet.

SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

    Ser ju riktigt intressant ut det här
    Måste följas!
    Saab 9-3 SQ style

    Comment


    • #32
      Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

      Basen.. Har du tagit upp nåt hål i golvet för den eller spelar den under golvet?
      Om inte, hur funkar det? Spelar det på bra ändå?

      Funderar på att bygga ner en baslåda i reservhjulsbaljan i min 9-5a, men vill helst inte ta upp något hål i golvet..

      Edit: Eller kör du helt och hållet utan golv?

      Comment


      • #33
        Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

        funkar bra med täckt golv... kör det i våran 9-5 SC.... ligger en Hertz HX250 under det golvet...

        ..hör ingen riktig skillnad med eller utan golv heller....

        Comment


        • #34
          Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

          Låter ju skitfint det.. Bara att ge sig på och börja bygga då (När det blivit varmare i garaget :P)

          Comment


          • #35
            Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

            Ja nu tycker jag det är dags att visa bilder på hur du gjort med 4orna vi andra som har 9-5or vill så gärna se:P
            Beemer med enkel installation

            Comment


            • #36
              Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

              Originally posted by Svugg View Post
              Ja nu tycker jag det är dags att visa bilder på hur du gjort med 4orna vi andra som har 9-5or vill så gärna se:P
              Gå in på http://www.teamtondov.se/
              Klicka på "teamet" & sedan på "Johan Sundberg" Så ser du hur Johan har gjort med sina 4".are.
              Vis vobiscum sit!

              Comment


              • #37
                Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

                Originally posted by wristel View Post
                funkar bra med täckt golv... kör det i våran 9-5 SC.... ligger en Hertz HX250 under det golvet...

                ..hör ingen riktig skillnad med eller utan golv heller....

                Kan intyga att det stämmer bra, Wristels bas låter riktigt gött.. :-)

                Comment


                • #38
                  Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

                  Originally posted by PatrickN View Post
                  Kan intyga att det stämmer bra, Wristels bas låter riktigt gött.. :-)
                  JO dom gör de....som "små" asen
                  BronsMedlem

                  Comment


                  • #39
                    Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

                    Originally posted by piko View Post
                    Basen.. Har du tagit upp nåt hål i golvet för den eller spelar den under golvet?
                    Om inte, hur funkar det? Spelar det på bra ändå?

                    Funderar på att bygga ner en baslåda i reservhjulsbaljan i min 9-5a, men vill helst inte ta upp något hål i golvet..

                    Edit: Eller kör du helt och hållet utan golv?
                    Tjenare Piko!

                    Jag har gjort ett nytt golv av MDF som jag har sågat/fräst upp ett hål i. Där har jag lagt ett galler från en gammal butiksinredning i plåt som ser ut som ett PA galler. Sedan är skivan klädd med matta, allt för att inget skall synas.

                    Bilder på framsystemet vill ni se!

                    Jag får väl lägga lite tid på att lägga upp här på forumet. Har ominstallerat min dator så jag har alla bilder på ett par dvdskivor 5st så jag får leta när jag har möjlighet.
                    Men hålen för 4 orna har jag förstorat med min dremel och nu sitter de unter tygklädda original galler.
                    6 orna sitter i modifierade originalringar. Dock skrammlar dörrarna nåt så in i h.....te så där funderar vi på lite special, men vi får se.
                    Last edited by Dialect Svenne; January 5, 2010, 19:51.
                    mvh Mathias Svensson
                    Pensionerad tävlande men det kliar i fingrarna!!!!

                    Comment


                    • #40
                      Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

                      Det där med skrammel i 9-5 dörrarna fick jag nästan bort. Enda som inte går att få bort nu är insidan av yttre handtaget.

                      Skrammlar som fan där om man delar för lågt eller spelar högt

                      Gjorde något idiotiskt och smacka dit butyl matta på baksidan av handtaget,nu kan man säga att handtaget inte åker tbx när man öppnar:P Får väl plocka den skiten och försöka komma på något annat.
                      Last edited by Svugg; January 5, 2010, 22:46.
                      Beemer med enkel installation

                      Comment


                      • #41
                        Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

                        Är tändningsspänningen den tunnare kabeln som sitter separat i cigguttaget?

                        Comment


                        • #42
                          Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

                          Originally posted by Dialect Svenne View Post
                          Men hålen för 4 orna har jag förstorat med min dremel och nu sitter de unter tygklädda original galler.

                          Har du hittat några bilder än?
                          Antar att du hade ut brädan för att förstora hålen, för det är ju trångt sa*an att få plats verktyg för att förstora hålen.

                          Comment


                          • #43
                            Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

                            Originally posted by Bengt View Post
                            Är tändningsspänningen den tunnare kabeln som sitter separat i cigguttaget?

                            är det spänning så du kan spela med nyckeln i läge OFF på tändningen du är ute efter??...

                            Comment


                            • #44
                              Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

                              Originally posted by wristel View Post
                              är det spänning så du kan spela med nyckeln i läge OFF på tändningen du är ute efter??...
                              Nej, då laddar batteriet ur av någon anledning. Därför tänkte jag prova att ta tändningsspänningen från cigguttaget.

                              Comment


                              • #45
                                Re: SAAB 9-5 SC 2007 Powerbio edition

                                Kräver inte ciggtändaruttaget att tändningen är på? Är inte radioläge bekvämare? (Första hacket på nyckeln)

                                På äldre 9-5 funkar det att ta tändningsström från säkringen märkt Twice/Dice. Då har man radioläge och stereon stänger inte av innan nyckeln tas ur låset.
                                Annars kan man gå på ljuskopplaren (Tjock grön kabel på min -02) och få ett vanligt radioläge.

                                Skulle bli lite förvånad om detta var ändrat på en -07.

                                Comment

                                Working...
                                X