Announcement

Collapse
No announcement yet.

Escalade - Tungung Style

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Escalade - Tungung Style

    Originally posted by k1mm0 View Post
    är bilen hög eller är du förbannat kort?!
    Ptja, jag är 193cm och når knappt till mitten av taket när jag står på sidesteppen.....

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #17
      Re: Escalade - Tungung Style

      Det har hänt ett och annat, men givetvis har både mobilen och kameran lyckats äta upp samtliga bilder så ingenting finns dokumenterat

      Framdörrar är numera dämpade, med 2 lager mot ytterplåt, och ett lager på innerplåt, med förstärkningar upp till 5 lager i sektionen nära fästpunkt, Sporadiskt på plastsidan av dörren. Samtidigt byttes ett par djävligt trötta Kicker 6.5"DS ut mot ett par välbeprövade Infinity reference koax på 6.5". OÄNDLIG uppgradering. Plötsligt finns det lyssningsglädje på låg volym. Pratar man SQ fattas det fortafrande en hel del i mid-bass området.. stänger man av subben och HPF filter är det inte mkt spännande som händer..

      Beträffande bas och tidigare problem, är jag inte säker på vad jag fått ordning på, men är avsevärt mkt mer nöjd med tillvaron nu än jag var tidigare.

      Har fixat en provisorisk installation av en Voltmeter som mäter på distblocken vid stegen. Klarar mig bra utan några större dippar, håller sig över 13.8v när jag 'daily poppar'. Detta med enbart orginal generatorn på 130A (dvs inte med 270XP)

      Det som ligger närmast i projekt väg är att rengöra högtalargallren och bedöma om det går att montera dom eller om de behövs målas för uppfräschning.

      Funderingen på att antingen bygga ett trevägs kit till framsystem, med ex 3" lr 4" + diskant i plastade bollar på instrumentbrädan, med midbass från dörrarna...
      Alternativt, masa in 2st 6.5" kit med någon form av plastande manöver i dörrsidan och diskant i segelpanelen..
      Alternativt, försöka få till en 8" i dörren med diskant där det får plats...

      Funderingar på det någon?

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #18
        Re: Escalade - Tungung Style

        trevligt att tjöta lite förut!
        Passat 3B: 151.9dB @42hz
        Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
        Golf Mk2: 154.9dB @49hz
        SM 3'a Bassrace 39.9 2013
        SM 3'a Superstreet NW 2013
        Stoffe levererar baby

        Comment


        • #19
          Re: Escalade - Tungung Style

          Originally posted by Wiechert View Post
          trevligt att tjöta lite förut!
          Jamen verkligen!
          mest märkliga sammanträffandet

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment

          Working...
          X