![]() |
|
Musik Allt omkring musik som spelas i bilen. Tips på låtar, artister och skivor. |
![]() |
|
Thread Tools |
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]() Några av er kanske kommer ihåg denna härliga låt, andra kanske aldrig har hört den.
Oavsett, så kom jag att tänka på den innan jag lade in musik inför Elmia eventet, och när jag lyssnade på den på vägen upp, så kom jag att tänka på hur gammal den låter. Dock har den alltid varit lite speciell för mig, då jag tycker om den lite mystiska melodin, och pratet i den. Någon som har tips på psytrance, som är av denna mystiska karaktär, med ljudklipp som handlar om aliens, rymden, paranormalt etc, men som ändå låter lite nyare än just The Infinity Project - Hyperspaced? Tacksam för svar! - Jacob |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() These things called flying saucer they do not fly....
However they oscilate inbetween dimensions. KAN ha kommit ihåg texten lite felaktigt.... ![]() Men jo......denna låt har en spec. plats hos mig med. Hm....nyare? Nja.....jag föredrar psy/goa från mitten av 90-talet.......det nyare är alltför progressivt för att jag skall kalla det för psy/goa ![]() Du har ju annars Doof - Mars needs women. Alien Project (tror jag de hette) Kommer inte åt min server (moderkortsras) men så fort jag fixat det kan jag kika i mitt lilla bibliotek o komma med lite andra tips ![]()
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]() Jo, men visst är det lite speciellt med texten. Först så är det " However, they do not fly, they oscillate " " wow " tänker man... de flyger inte, de oscillerar. Men sen, så fadas musiken och de lägger till " inbetween dimensions ", och då blir det genast nästan så man får rysningar ^_^ Åh sikken bra låt.
Skall genast kolla upp de du sade, och hoppas på att herrn hittar ett nytt moderkort snarast :} Last edited by Carazide; April 24th, 2010 at 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
![]() |
![]() Skitbra låt ^^,
Du får söka på andra forum, det måste ju finnas fler med samma fråga ![]()
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Junior Member
![]() |
![]() Eat Static - Survivors
Orichalcum - Wicked Mille Darshan - Sun Probe Där har du lite tips på "alien musik" iaf...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]() Tusen Tack
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
![]() |
![]() kolla in Astral Projection, dom har en del med! Dancing galaxy (text från filmen dune). Bara ett måste!
Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ooo den skivan ligger här hemma, det va inte igår man lyssnade på den :-)
![]() |
#10 |
Junior Member
![]() |
![]() Allt Astral gjort är ju bra, så jag rekommenderar varmt att lyssna igenom alla skivorna minst en gång till =)
Annars är Etnica/Pleiadians mina stora idoler, dom har gjort sjukt mycket bra musik. Etnica - Floating Universe Etnica - Starship 101 Etnica - Fractal Gates Etnica - Mystical Appearance in Goa Miraculix har ju annars gjort en hel del bra musik med alien samplingar. Miraculix - Stop Them |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
S: Infinity Emit Banddiskanter | areez | Köp & Sälj - Privatpersoner | 1 | April 8th, 2010 00:55 |
S: Genesis Dual Mono, DLS CA21, Infinity Kappa 120,3 och Pioneer DEH-P88RS | KrSp | Köp & Sälj - Privatpersoner | 11 | January 10th, 2010 22:16 |
S: Slutsteg, baslådor, högt etc (Infinity, DLS, MDS) | dyngrak | Köp & Sälj - Privatpersoner | 1 | December 28th, 2009 13:27 |
S: 3 st Infinity ref 1250, 3 st Ultimate X 10" & MDS TEAMR12 | Softis | Köp & Sälj - Privatpersoner | 4 | November 14th, 2009 14:38 |
S: Infinity Kappa perfect 6.5 woffer 2st | Peter | Köp & Sälj - Privatpersoner | 5 | November 3rd, 2009 12:41 |