Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine Ive W-530bt USB sökning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine Ive W-530bt USB sökning

    Hejsan!

    Köpte lite prylar till farsans bil, bl.a denna spelare.

    Upptäckte först när jag monterat allt och gömt slutsteget under ett säte att det tydligen inte fanns lpf filter i denna, bara hpf. Fast det finns en dedikerad Sub utgång.

    Men det spelar ok ändå just nu, men känns ändå som man vill skruva in ett lpf filter på slutsteget, så det blir lite pyssel.

    Sen gjorde jag iordning ett usb minne med typ 95mappar i. Läste innan att det fanns en quicksearch funktion i spelaren, men som det är just nu kan man bara sitta och bläddrar upp och ned i mappträdet, och det går segt, snabbspolar jag ned till mapparna i slutet, så hittar den inga låtar i mapparna, fast den får stå i 5min och tänka...
    Stod något om att man skulle göra en playlist, funkar det bättre då?

    Alla tips är välkomna!

  • #2
    Re: Alpine Ive W-530bt USB sökning

    Kan det vara så att du har för många mapp-nivåer och sökväg+filnamn blir för långa?

    Comment


    • #3
      Re: Alpine Ive W-530bt USB sökning

      Nejdå, inga konstigheter så, men Alpine har tydligen nått "bank" system som ska indexera alla filer. Har jag aldrig märkt av på min lilla enkla 1din Alpine, men på denna så blev det väldigt segt, gjorde om mapp trädet i stil med root/A-D/Acdc osv. Lite mer snabb bläddrat men är iaf allmänt segt.

      Har provat samma USB sticka i min spelare, både före och efter omstruktureringen av mappar, och där har den funkat klockrent hela tiden.

      Känns lite snopet, och det verkar inte vara någon ide att köpa en dyrare spelare heller då alla Alpine verkar ha samma inläsningssystem.

      Comment

      Working...
      X