Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spotify på HU:n, nokia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spotify på HU:n, nokia

    Har precis köpt mig en kenwood bt92sd. Kommer inte installera den på nån vecka. Men läste om att Alpines spelare är Nokia anpassade. Har en Nokia lumia 920 på g.
    Nu är det som så att jag enbart kommer lyssna på spotify om jag lyssnar genom mobil. Är då min kenwood lika bra lämpad som Alpine? För om jag förstått det rätt så är nokiastödet för att kunna spela befintliga låtar på mobilen? Har jag fattat rätt?
    Funderar annars på att byta den innan jag packar upp nåt! Om det är massa andra fina funktioner som funkar med nokia på Alpine vill säga!

  • #2
    Re: Spotify på HU:n, nokia

    Uppdaterar själv med veckans antiklimax. Spotify finns inte till wp8 (alltså nokia lumia 920 mfl) så jäkla dum man känner sig nu!
    Någon som provat Nokia music mix radio och har några tankar om det?

    Comment


    • #3
      Re: Spotify på HU:n, nokia

      Precis, Det Alpine kallar Mirrorlink ihop med Nokia fungerar inte på de senaste telefonerna pga de bytat operativsystem!
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Spotify på HU:n, nokia

        Så himla dumt! Men kommer det gå att streama musik med blåtand ändå tro?

        Comment


        • #5
          Re: Spotify på HU:n, nokia

          Originally posted by Peppe_e View Post
          Så himla dumt! Men kommer det gå att streama musik med blåtand ändå tro?
          Annars vore det väldigt konstigt!
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Spotify på HU:n, nokia

            Ja det är klart! Var nog lite slö i hjärnan förra inlägget!
            Men det fina var ju att man ska kunna styra spotify på mobilen med hu:n. Hoppas det funkar i t.ex. Xbox music med!

            Comment


            • #7
              Re: Spotify på HU:n, nokia

              Jag sitter just nu och håller på att bli rent vansinnig på den där bt92sd stereon.


              Står de inte att den har androidstöd? Eller hur fanken gör man för att få ljud via usb till mobil?????!! Det är kanske totalt omöjligt?? Via blåtand funkar det, men tycker de låter värdelöst. Kör med galaxy s3



              Hjälp tack !
              Member of Team 1

              Comment


              • #8
                Re: Spotify på HU:n, nokia

                Kan det här vara lösningen kanske?
                http://www.kenwood.com/products/car_...eng/index.html

                Comment


                • #9
                  Re: Spotify på HU:n, nokia

                  Nix. Eller ja fattar inte hur den fungerar. Har spelat min musik på mobilen via appen med usbn kopplad utan resultat. Fast vill spela spotify.

                  På ljudstudions sida står där ordagrant: Till USB porten kan man ansluta
                  sin Iphone eller Andriod mobil, självklart kan man ansluta USB minnen också

                  Och: Spelar man låtar från sin mobil (även spotify) får man upp låtnamn och övrig info i displayen. Den stödjer även låtbyte i spotify direkt via knapparna på fronten.


                  Så jag undrar vad lösningen är , eftersom det tydligen ska gå att spela spotify via min mobil till usb och tillomed se låtarna i stereon. Det gör man inte när man kör via blåtand och spotify vilket funkar, men låter as.
                  Member of Team 1

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spotify på HU:n, nokia

                    Har du kört uppdateringarna?
                    http://www.kenwood.eu/up_2_date/car/...eivers/bt92sd/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spotify på HU:n, nokia

                      Står jag har version 4.00

                      Och jag kan ladda ner system 5.00 och firmware 4.00, har jag då det senaste?


                      Isåfall funkar de ändå inte.
                      Member of Team 1

                      Comment

                      Working...
                      X