Announcement

Collapse
No announcement yet.

Silent coat starter kit - Montering bästa sätt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silent coat starter kit - Montering bästa sätt

    Hej

    Jag köpte 2st silent coat starter kit från brl då jag tänkte ha till framdörrarna.
    Man fick med 4st ark med bitumenplattor och det räcker troligen till dörren. Har även extra silent coat ark ligger. Men man fick bara med ett litet ark med absorber och isolator. Det står att det ska räcka till en dörrsida. Så vart placerar man absorbern bäst i dörren isf är det bakom själva högtalarelementet?. Isolator ska man tydligen sätta på dörrsidan men även där så räcker nog inte den lilla biten man fick med till mycket. Eller hade man behövt köpa extra och dämpat hela dörren för att det ska ge något?

    Sen flikar jag även in med om det finns universal pods att köpa för diskanter?.

  • #2
    Re: Silent coat starter kit - Montering bästa sätt

    Ja. Den tjocka bakom högtalaren (på bitumenen) och den tunnare på baffeln där högtalaren sitter.

    Ja, det blir bättre att dämpa "hela" dörren.
    Detta kit täcker bara de viktigaste delarna och det är klart bättre än ingenting.
    Skulle gissa att det dämpar ca 70% jämfört med att göra hela dörren.

    Sen så skiljer det en hel del mellan olika bilmärken. Vissa dörrar jag dämpat har blivit stor skillnad och andra inte så speciellt stor.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: Silent coat starter kit - Montering bästa sätt

      Grymt, tack för svar. Då börjar jag med att göra så och dämpa med så mkt bitumen det går. För det har jag så det räcker och bli över sen tidigare.

      Comment

      Working...
      X