Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem volvo xc90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem volvo xc90

    Jag har stött på ett riktigt mysko fel med ljudet i bilen.
    Bilen är en Volvo xc90 från 2004 som jag bytte HU på för dryga månaden sedan till en dubbel din alpine ive-w530bt. Ljudet har sedan dess fungerat utan några som helst problem.
    Nu när jag skulle koppla in steg och låda så gjorde jag precis som vanligt. Drog bak Låg nivån och remote osv. Steget är ett dls cc-500.
    När jag skulle kolla så det fungerade så lyste steget som det ska osv men inget ljud ur lådan. Började kolla efter möjliga fel men hitta inget. Börja bläddra i stereon och helt plötsligt försvann ljudet ur högtalarna och kort därefter la stereon av. Jag slog av tändningen och då gick stereon igång igen. Dock inget ljud.

    Jag har kopplat bort allt som har med steget att göra med lik förbannat så kvarstår problemet.


    Vad i helvete kan felet vara :S

  • #2
    Re: Problem volvo xc90

    Jag är ingen klippa på moderna elsystem men om HU:n funkat tidigare och du inte gjort nått annat än det du beskriver så är det väl HU:n som gått sönder? Konstigare saker har hänt, man får sällan "varning" på elektronik, antingen funkar det eller inte. Ta ur stereon och montera i annan bil, samma problem där så är det ju HU kass, låter den i en annan bil så kanske problemet ligger i klämd kabel eller kopplingsplint bakom stereon. Värt att undersöka.
    Lycka till.
    /mt4base

    Comment


    • #3
      Re: Problem volvo xc90

      Ett snabbt test kan vara kortis av lågnivåkabel, som kan ha bränt din HU, koppla loss bakom HU och steg, kolla sen om det är kontakt mellan jord och ledarna i lågnivåkabeln. Om ja så är det kortslutning av din nydragning av lågnivå som har dödat din Hu.

      fluff
      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

      God bless the Amp Doctor !

      Comment

      Working...
      X