Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabelgenomföring i dörr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kabelgenomföring i dörr

    Hej allihop!

    Kanske finns någon tråd om detta, men det är ju några inlägg att plöja igenom så jag skriver ett nytt.

    Har en Kia Sportage Special Edition (Stora ljussystemet) från 2015 som jag har uppgraderat ljudet i. Stoppat i ett par kraftiga slutsteg, bytt högtalare, slängt in en 2x10 sub samt monterat i en ljudprocessor (allt Rockford Fosgate utom ljudprocessorn som är en BitOne). Nu är det dags för en ny huvudenhet återigen med nav som ska i. I samband med detta så sitter jag och spånar på om man ska ge sig på att försöka dra nya högtalarkablar istället för att använda original. Det stora bekymret är ju att det sitter kabelgenomföringar i dörrarna med kontaktstycken som verkar vara svåra att komma igenom.

    Finns det någon här som har bra tips på hur man kan gå tillväga utan att förstöra en massa. Bilen har fortfarande nybilsgaranti och jag vill inte göra alltför mycket åverkan utan allt ska fortfarande se ut som original utifrån.

    Sista frågan till er är: Vilket märke gällande huvudenhet skulle ni rekommendera? Vet att många förespråkar Alpine, men deras enheter ligger ju på 12-15000 vilket är en del. Hittade en som skulle funka med lite mindre skärm (Alpine INE-W960HDMI). Kravet är USB, NAV, AUX-In, CD/DVD, backkameraingång.

  • #2
    Re: Kabelgenomföring i dörr

    Tjena!

    Vad gäller genomföring i dörr - i själva molexkontakten, har du några lediga stift? Ibland kan man köpa lösa stift och på så sätt använda lediga platser. Annars är det tyvärr typ borra upp kontakten som gäller.

    Har tyvärr ingen feedback kring huvudenhet.
    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

    Team Ljudbyggaren
    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
    3:e Plats Master OEM - SM 2018
    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

    Comment


    • #3
      Re: Kabelgenomföring i dörr

      Originally posted by carlr View Post
      Tjena!

      Vad gäller genomföring i dörr - i själva molexkontakten, har du några lediga stift? Ibland kan man köpa lösa stift och på så sätt använda lediga platser. Annars är det tyvärr typ borra upp kontakten som gäller.

      Har tyvärr ingen feedback kring huvudenhet.
      Tack för ditt svar. Får lov att titta närmare exakt hur kontakterna är utformade.

      Comment

      Working...
      X