Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpråd: Billjud för 25,000 kr inkl installation!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Köpråd: Billjud för 25,000 kr inkl installation!?

    Jag vet inte hur pigg en "installatör" är på att montera in saker den inte själv sålt. Tror du skulle ha mer nytta av att hitta en "installatör" som finns i din närhet och snacka med vad de har att erbjuda.

    Nonne är välrenommerad och ett viktigt bollplank på det här forumet. Utan honom och ett par andra här hade många frågor gott obesvarade eller fått felaktiga svar.

    Kanske skulle det varit bättre att du hade lagt din fråga i SPL-forumdelen, då jag tror att det hade blivit mindre "missförstånd" så.

    Jag är inte här för att fostra dig då jag inte ens vet hur gammal du är, men om du inte ser att det är en taskig attityd med "Varför, Varför, Varför" så kan nog ingen hjälpa dig med det.

    GL & Hf!

    Comment


    • #17
      Re: Köpråd: Billjud för 25,000 kr inkl installation!?

      Originally posted by tvett View Post
      En undan, vad ska du ha dämpmatta till om du vill att folk utanför bilen ska höra så mycket som möjligt? Ska det inte skorra om nummerskylten?
      Dämpmatta vill jag ha i framdörrarna för att få bort ev skorrandet samt för att det gör så att högtalarna där presterar lite bättre. Finns flera olika material att välja mellan och flera av dessa dämpar inte ljudet alls.



      Originally posted by Eazy View Post
      Jag vet inte hur pigg en "installatör" är på att montera in saker den inte själv sålt. Tror du skulle ha mer nytta av att hitta en "installatör" som finns i din närhet och snacka med vad de har att erbjuda.

      Nonne är välrenommerad och ett viktigt bollplank på det här forumet. Utan honom och ett par andra här hade många frågor gott obesvarade eller fått felaktiga svar.

      Kanske skulle det varit bättre att du hade lagt din fråga i SPL-forumdelen, då jag tror att det hade blivit mindre "missförstånd" så.

      Jag är inte här för att fostra dig då jag inte ens vet hur gammal du är, men om du inte ser att det är en taskig attityd med "Varför, Varför, Varför" så kan nog ingen hjälpa dig med det.
      Har ringt runt och frågat och samtliga jag varit i kontakt med gör installationen utan problem. Får dock inget paketpris som jag skulle ha fått om jag köpt produkterna där utan får ett timpris.

      Spelar ingen roll hur välrenommerad man är om inte lyssnar på kunden utan ger honom ett förslag som inte ens kommer i närheten av det han vill ha ut av anläggningen. Finns heller ingen ursäkt att man får ett dåligt förslag bara för att man inte startar tråden i den forumdel du anser vara korrekt för att "missförstånd" kan uppstå. Hur kan man missförstå "jag har 25,000 kr att lägga och vill för dessa pengar kunna spela så högt som möjligt med så mycket bas som möjligt."?

      Har man taskig attityd för att man ställer motfrågor?

      Comment


      • #18
        Re: Köpråd: Billjud för 25,000 kr inkl installation!?

        Jag har fått en massa hjälp här under mitt första bygge..
        Och om du Ante80 vill ha samma hjälp av dom extremt kunniga personer här, så rekommenderar jag att du prövar vara lite mer ödmjuk.

        Förhoppningsvis har du bara en dålig dag och detta inte är din personlighet..

        Ha en underbar helg!
        Robert F.S.

        Hertz/Pioneer Porsche Boxster S 986 3.2l:
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=37096

        "Letar ny bil redan/Porsche till salu efter sommaren 18"
        -Och då färdigbyggd och tunad

        Comment


        • #19
          Re: Köpråd: Billjud för 25,000 kr inkl installation!?

          Originally posted by roboxster View Post
          Jag har fått en massa hjälp här under mitt första bygge..
          Och om du Ante80 vill ha samma hjälp av dom extremt kunniga personer här, så rekommenderar jag att du prövar vara lite mer ödmjuk.

          Förhoppningsvis har du bara en dålig dag och detta inte är din personlighet..

          Ha en underbar helg!
          Har jag en dålig dag och är ej ödmjuk bara för att jag ställer motfrågor och ifrågasätter "expertisen" som inte visar någon som helt expertis när han ger råd om produkter som inte ens kommer i närheten av det jag vill uppnå med min anläggning och budget? Jo men tjena.

          Är detta ett forum för inbördes beundran? Verkar inte bättre.

          Comment


          • #20
            Re: Köpråd: Billjud för 25,000 kr inkl installation!?

            vet inte riktigt vad du vill ha hjälp med eftersom du redan specat upp systemet du vill ha. Vilket för ditt ändamål ser ut o kunna bli bra.

            Vad det gäller märken osv så är policyn på forumet att de som representerar ett märke (eller flera) ska försöka hålla tillbaka lite eftersom det annars ganska snabbt blir en enda reklamkanal.

            Med dina krav o önskemål så tycker jag du ska åka till butiken som ska installera allt åt dig. Du kan såklart jaga billigare priser på nätet, men en butik som får sälja allt till dig har möjligheten att kunna matcha ihop det du vill ha (tack vare sina kunskaper om sina produkter), och de brukar ofta slänga in lite "godis" oxå vilket i slutändan gör d hela till en bra deal.

            De flesta här på forumet söker något annat med sitt ljud än bara bas. De vill ha en bra balans mellan alla register, dvs bas, midbas, mellanregister och diskant. Många vill gärna kunna spela ganska högt, men som sagt, inget av registrerna ska sticka ut.
            De på SPL delen söker dock ofta mest bas, så den forumdelen är anpassad för dem.

            Hoppas du finnar vad du söker.

            Med vänlig hälsning,
            Rutger
            Du lär så länge du lever, heter det.
            Jag tror att motsatsen är lika sann.
            Bengt Feldreich
            _______________________________________
            _______________________________________

            Comment


            • #21
              Re: Köpråd: Billjud för 25,000 kr inkl installation!?

              Originally posted by rutger j View Post
              vet inte riktigt vad du vill ha hjälp med eftersom du redan specat upp systemet du vill ha. Vilket för ditt ändamål ser ut o kunna bli bra.

              De flesta här på forumet söker något annat med sitt ljud än bara bas. De vill ha en bra balans mellan alla register, dvs bas, midbas, mellanregister och diskant. Många vill gärna kunna spela ganska högt, men som sagt, inget av registrerna ska sticka ut.
              De på SPL delen söker dock ofta mest bas, så den forumdelen är anpassad för dem.
              Det är inte systemet jag vill ha utan ett jag slängde ihop lite snabbt för att visa vad man kan få för saker för min budget, när "experten" gav ett närmast uselt förslag.

              Hör ni inte själv hur ni låter? "Det är ditt fel att du postade i denna forumdelen och fick det svar du fick från vår expert för vi vill ha balans i vårt ljud så vi ger råd om sådana produkter trots att du skrev att du vill spela så högt det bara går med så mycket bas som möjligt."

              Detta måste vara ett skämt eller så är det som jag tror, ett forum för inbördes beundran.

              Ett enda förslag har jag fått. Resterande inlägg handlar om att jag ska slicka era stövlar och inte ställ motfrågor till "expertisen" för då har man en attityd.

              Vilket pajasforum och pajaser som skriver i det. Kommer inte besöka det igen.

              Comment


              • #22
                Re: Köpråd: Billjud för 25,000 kr inkl installation!?

                Jag är ledsen och vill be om ursäkt på allas vägnar att du fick ett dåligt förslag på en bra anläggning, det hade kunna bli så många fler bra förslag på dåliga anläggningar, men pajasarna tappade nog lusten.

                Lycka till i ditt sökande efter de perfekta anläggningsförslagen som passar just dina ljudideal utan några som helst missförstånd, såna förslag som passar dig så bra att du inte behöver idiotförklara folk de gångerna.

                Som tur är kan människor som finner denna tråden i framtiden läsa sig till vad som hände och bilda sig sin egen uppfattning av forumet och dess användare, både amatörer och professionella (i ordens rätta bemärkelser).
                Jonas, Umeå

                Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
                Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

                Comment

                Working...
                X