Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extern lagring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Extern lagring

    Jag skulle behöva tips på någon tjänst där jag kan lagra bilder, pdf, filmer och liknande.
    Dessa filer ska kunna delas officielt, där kommer att ligga manualer, byggbilder och annat som rör allt vad ljudbyggaren håller på med!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

  • #2
    Re: Extern lagring

    Får det kosta något? Har du inte möjlighet att publicera det på ditt nuvarande webhotell? Finns ju flertalet gratistjänster från exempelvis microsoft (skydrive) samt google som har fillagringstjänster. Misstänker dock att dem enbart riktar sig till privatpersoner för gratisvarianterna.

    http://tinypic.com/ fungerar bra för bildhosting, youtube för filmer. Nackdelen är väl dock att du inte får den där kontrollen man får om man hostar själv. Hur bra lina har du till jobbet? En egen webserver är ju det allra billigaste alternativet.
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • #3
      Re: Extern lagring

      Dropbox
      Dropbox
      Dropbox
      Dropbox
      Dropbox

      Eller gratis alternativet dropbox.
      Last edited by JALLE; August 2, 2011, 17:57.
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

      Comment


      • #4
        Re: Extern lagring

        Skulle rekomendera dropbox och
        Niklas Bengtsson

        LjudiBil.Com

        Comment


        • #5
          Re: Extern lagring

          Jag tror att både Jalle och Kofoten försöker säga:

          Dropbox
          Jag ÄR Gandalf!!!

          Comment


          • #6
            Re: Extern lagring

            Annars så kanske dropbox kan vara ett alternativ
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • #7
              Re: Extern lagring

              Det finns ju webhotell som erbjuder utrymme som räcker till 100-200GB kostnad strax under 2000 per år. Men sen behövs det ju något gränssnitt kanske. Eller så gör man det enkelt och bara har en katalogstruktur som användaren kan klicka igenom. Det kräver dock att man kan slå på listning av kataloger hos webhotellet. Annars får man fixa något gränssnitt, det brukar finnas webalbum där man kan bläddra bland bilder, vet inte exakt hur bra de fungerar med pdf-filer om man får upp dem eller ej. Dropbox kan väl vara bra att dela filer mellan kollegor eller vänner. Men att dela material med någon man inte har kontakt med så kanske det inte är det bästa alternativet. Å du vill ha ett produktblad om slutsteg XXXXxxx ja men då installerar du bara Dropbox på din dator, sen så...

              Comment


              • #8
                Re: Extern lagring

                Jag har hört att dropbox ska vara bra?
                sigpic

                Ägare av DekorTeknik
                Gå in och gilla!

                Comment


                • #9
                  Re: Extern lagring

                  Jag HAR och anväder Dropbox!!!!
                  Detta delar jag med alla världens Audiosystem importörer!

                  Men jag blir inte klok på hur jag ska dela ut enstaka länkar!
                  Delar jag något får "gästen" tillgång till HELA min tappade box

                  Jag kan också använda mig av mitt webbhotel LOOPIA!!

                  Men det är samma där, jag vet inte hur jag ska fixa utrymme som jag kan dela ut!
                  Dom har lovat att hjälpa mig, men utrymmet känns litet!
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #10
                    Re: Extern lagring

                    Enskilda filer delas så här:
                    http://www.dropbox.com/help/16

                    Bilder delas genom att lägga dem i mappen "Photos" och sen "Copy public gallery link". Varje folder blir till ett slags album:
                    http://www.dropbox.com/help/18
                    // Gurra
                    BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                    Comment


                    • #11
                      Re: Extern lagring

                      Originally posted by Nonne View Post
                      Jag HAR och anväder Dropbox!!!!
                      Detta delar jag med alla världens Audiosystem importörer!

                      Men jag blir inte klok på hur jag ska dela ut enstaka länkar!
                      Delar jag något får "gästen" tillgång till HELA min tappade box

                      Jag kan också använda mig av mitt webbhotel LOOPIA!!

                      Men det är samma där, jag vet inte hur jag ska fixa utrymme som jag kan dela ut!
                      Dom har lovat att hjälpa mig, men utrymmet känns litet!
                      Hej, för att dela ut filer på ditt webhotell (Loopia) så ansluter du med ett FTP-program och skapar en katalog som du kan ha till filer du vill dela ut, till den katalogen laddar sedan du upp de aktuella filerna. Om du exempelvis döper katalogen till "manualer" så surfar du sedan tilll http://ljudbyggaren.se/manualer för att nå filerna. Detta misstänker jag dock att du redan har koll på.

                      För att göra det smidigare kan man lägga in ett uppladdningsscript så du kan ladda upp filerna via webläsaren istället. Sedan kan man även göra det mer avancerat genom att trycka in datan om filerna i en databas och presentera det på ett snyggt sätt.

                      \\ Johan, utbildad webutvecklare.
                      BMW E38 740
                      BMW M5 -01
                      bilradiohuset.se
                      SM-guld 2012

                      Comment


                      • #12
                        Re: Extern lagring

                        Originally posted by Kulan View Post
                        Hej, för att dela ut filer på ditt webhotell (Loopia) så ansluter du med ett FTP-program och skapar en katalog som du kan ha till filer du vill dela ut, till den katalogen laddar sedan du upp de aktuella filerna. Om du exempelvis döper katalogen till "manualer" så surfar du sedan tilll http://ljudbyggaren.se/manualer för att nå filerna. Detta misstänker jag dock att du redan har koll på.

                        För att göra det smidigare kan man lägga in ett uppladdningsscript så du kan ladda upp filerna via webläsaren istället. Sedan kan man även göra det mer avancerat genom att trycka in datan om filerna i en databas och presentera det på ett snyggt sätt.

                        \\ Johan, utbildad webutvecklare.
                        Hmmmmm........
                        Det där med att presentera det på ett snyggt sätt lät intresant
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment


                        • #13
                          Re: Extern lagring

                          Bra ljud i bilen i låter också intressant, men kan man inte själv så brukar det börja kosta pengar när det ska vara snyggt. Även om det finns en del grattis grejer som man kan använda sig av och komma långt men en bra funktion och en okej design.

                          Comment

                          Working...
                          X