Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förslag på tilllägg i forumet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Förslag på tilllägg i forumet.

    En våga fråga tråd.
    "Hejsan! Jag tänkte nu ta initiativet att starta en tråd som jag tror många kommer att ha nytta av!
    I bilkretsar i Sverige idag så är det inte alltför vanligt att man frågar om saker man egentligen inte vet om. Man låtsas hellre att man vet tills man råkar höra någon berätta om det eller läser det någonstans.
    Om nu någon annan inte vet och frågar detta så anses den som en "absolut nybörjare".. "

    Saxat från garaget som ursprungligen tydligen saxat det från zatzy.

    Det tror jag att skulle vara en kanon idé. Tror det är många som kanske sitter hemma å klurar på något litet men vill inte starta en tråd för något litet, eller av någon annan orsak. Då slipper man kanske en massa småtrådar och kanske lite mindre brända steg å basar hemma

    En batteritråd kan ju kanske också vara något..

    Comment


    • #32
      Re: Förslag på tilllägg i forumet.

      Originally posted by Kaggen View Post
      En våga fråga tråd.
      "Hejsan! Jag tänkte nu ta initiativet att starta en tråd som jag tror många kommer att ha nytta av!
      I bilkretsar i Sverige idag så är det inte alltför vanligt att man frågar om saker man egentligen inte vet om. Man låtsas hellre att man vet tills man råkar höra någon berätta om det eller läser det någonstans.
      Om nu någon annan inte vet och frågar detta så anses den som en "absolut nybörjare".. "

      Saxat från garaget som ursprungligen tydligen saxat det från zatzy.

      Det tror jag att skulle vara en kanon idé. Tror det är många som kanske sitter hemma å klurar på något litet men vill inte starta en tråd för något litet, eller av någon annan orsak. Då slipper man kanske en massa småtrådar och kanske lite mindre brända steg å basar hemma

      En batteritråd kan ju kanske också vara något..
      Bra idé som dessvärre faller pga lata användare.....
      Vet inte hur ofta vi påpekar att de skall SÖKA innan de frågar.
      Detta är även ngt som står i klistrade trådar för forumen
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #33
        Re: Förslag på tilllägg i forumet.

        Originally posted by Lonefox View Post
        Bra idé som dessvärre faller pga lata användare.....
        Vet inte hur ofta vi påpekar att de skall SÖKA innan de frågar.
        Detta är även ngt som står i klistrade trådar för forumen
        Nu är jag en seg typ som aldrig fattar vad folk menar Men har man "våga fråga tråden" på första sidan så ser man ju den, och dom flesta bör ju veta om den om den finns där.. Sen så är det ju bättre om en fråga ställs två gånger i en tråd än att en fråga ställs två gånger i olika trådar. Man får allt mer samlat. Kan vara ganska lärorik tråd för nybörjare
        Eller något annat du syfta på?

        Comment


        • #34
          Re: Förslag på tilllägg i forumet.

          Originally posted by Kaggen View Post
          Nu är jag en seg typ som aldrig fattar vad folk menar Men har man "våga fråga tråden" på första sidan så ser man ju den, och dom flesta bör ju veta om den om den finns där.. Sen så är det ju bättre om en fråga ställs två gånger i en tråd än att en fråga ställs två gånger i olika trådar. Man får allt mer samlat. Kan vara ganska lärorik tråd för nybörjare
          Eller något annat du syfta på?
          Dock blir det mycket svårare att hitta svar genom att söka om man får en tråd på 30-40 sidor och får en bättre uppdelning om någon vill söka om det ligger i olika trådar.
          sigpic

          Comment


          • #35
            Re: Förslag på tilllägg i forumet.

            Tycker de är rätt jobbigt att man inte kan söka om man inte har mer än 3 bokstäver.
            Då de finns många ljudmärken som har 3 bokstäver.
            Har för mig att de var ett förslag på savarturbo och där kunde dom ändra minimumet iaf.

            MVH Johnny
            [Huvudenhet]
            Pioneer DEH 7000

            [Slutsteg]
            DLS A3
            DLS CA41

            [Högtalare]
            DLS UR35i
            DLS UR5s
            DLS OA12/UR10

            Comment


            • #36
              Re: Förslag på tilllägg i forumet.

              Originally posted by Falaffel View Post
              Tycker de är rätt jobbigt att man inte kan söka om man inte har mer än 3 bokstäver.
              Då de finns många ljudmärken som har 3 bokstäver.
              Har för mig att de var ett förslag på savarturbo och där kunde dom ändra minimumet iaf.

              MVH Johnny
              Håller med dig, sen det att ett inlägg måste innehålla 10 tecken är galet irriterade ibland.
              För mycket är lagom

              Comment


              • #37
                Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                jag tycker att alla ska ha en bild så man se hur persone ser ut


                en regel anars ut
                Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

                Comment


                • #38
                  Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                  Som gammal datanörd som man är så tycker jag att det kanske kunde vara kul med en chatt eller irc kanal. Detta kan göra att man får snabba svar på eventuella frågor etc..
                  Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                  --------------------------------------------------------------------------------
                  Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                  PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                  Comment


                  • #39
                    Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                    Originally posted by xciso View Post
                    Som gammal datanörd som man är så tycker jag att det kanske kunde vara kul med en chatt eller irc kanal. Detta kan göra att man får snabba svar på eventuella frågor etc..
                    Ja, varför inte? En sådan där liten snabbchat som tex facebook har
                    Hopp, ska man göra nu då?

                    Comment


                    • #40
                      Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                      Originally posted by Softis View Post
                      Ja, varför inte? En sådan där liten snabbchat som tex facebook har
                      Minns ett annat forum jag satt på för ett tag sedan, då fanns det en lite "chatbox" längst ner som man kunde logga in på om man ville. Blev många roliga konversationer där

                      Comment


                      • #41
                        Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                        chatbox hade varit nice

                        edit: en chat som flera personer kan vara med i dvs!
                        För mycket är lagom

                        Comment


                        • #42
                          Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                          Kul att min ide verkar uppskattas
                          Nu är det bara för admin att fixa det oxå
                          Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                          --------------------------------------------------------------------------------
                          Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                          PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                          Comment


                          • #43
                            Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                            Jag saknar en övrigt del.
                            Kunde vara riktigt kul/bra med en övrigt del som rör bilar generellt..
                            Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                            --------------------------------------------------------------------------------
                            Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                            PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                            Comment


                            • #44
                              Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                              Skulle vara kul med en Media del med Bilder från Tävlingar och Filmer?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                                Originally posted by The one n only View Post
                                Skulle vara kul med en Media del med Bilder från Tävlingar och Filmer?
                                +1 .

                                Comment

                                Working...
                                X