Announcement

Collapse
No announcement yet.

TEAM Sweden 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TEAM Sweden 2011

    Då vi vet att vissa har funderingar kring kvalificering till EMMA EM, samt dB worldfinals, så har vi uppdaterat texten kring TEAM Sweden 2011 på hemsidan.

    Vid frågor - kontakta Förbundet på info (a) bilstereoforbundet.se
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

  • #2
    Re: TEAM Sweden 2011

    Klippt från förbundets hemsida.
    DÄREFTER kommer förfrågan ställas till eventuella deltagare som EJ uppfyllt kriterierna för att kvalificera sig till SM finalen.End

    Man måste väl ha tävlat på någon tävling då eller?
    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • #3
      Re: TEAM Sweden 2011

      Originally posted by Gandalf View Post
      Klippt från förbundets hemsida.
      DÄREFTER kommer förfrågan ställas till eventuella deltagare som EJ uppfyllt kriterierna för att kvalificera sig till SM finalen.End

      Man måste väl ha tävlat på någon tävling då eller?
      Vi har svårt att se hur vi skall kunna skicka någon som EJ tävlat under året till EM. Men det kan finnas undantag - dock så kvarstår "turordningen".
      Svenska Bilstereoförbundet
      EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

      Comment


      • #4
        Re: TEAM Sweden 2011

        Så jag kan få åka till em?:-)
        sigpic


        Jobbar På TAM Täby Air Maintenance
        samt sköter webbutiken www.pmshopen.se åt PM-Shopen

        Comment


        • #5
          Re: TEAM Sweden 2011

          Originally posted by Putte View Post
          Så jag kan få åka till em?:-)
          Det beror helt på vad du och andra gör egentligen, men du kan delvis styra det själv genom att kvala till SM och komma top2 där..

          Vi vet först en vecka efter SM finalen hur det kan bli med den saken. Dels hur många som kvalar in till SM final enligt reglementet, samt hur det går där, och sedemera vilka som tackar ja att åka till EM i vilka klasser..

          Så tyvärr är svaret just nu att detta är omöjligt att svara på, men visst, en chans finns det allt. Och den är bra mycket säkrare om du kvalar till SM. Anars måste du förlita dig på "de andra" och sånt är alltid vanskligt...
          Svenska Bilstereoförbundet
          EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

          Comment


          • #6
            Re: TEAM Sweden 2011

            Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
            Vi har svårt att se hur vi skall kunna skicka någon som EJ tävlat under året till EM. Men det kan finnas undantag - dock så kvarstår "turordningen".
            Sorry för min Svenska men någon jävla ordning får där väl vara. Det borde väl vara ett minimikrav att ha deltagit på en Svensk final innan man skickar en bil till EM. Hur skall vi annars veta om det är skit vi skickar ner eller inte. Trots allt står ju Sveriges heder på spel.

            Sluta upp med att gulla med deltagarna. Där finns regler och dem är till för att följas. Fortsätter detta så slutar det med att vi till slut inte har någon tävlingsverksamhet kvar överhuvudtaget på grund av att ingen ser det seriöst längre.

            Lägg ner meserierna och visa att Bilstereoförbundet är en stark organisation. Skall där skickas bilar till EM skall dessa ha deltagit på en Svensk final. I vilken annan sport tror ni att detta ens diskuteras?

            Mitt förslag är att om en bil skall representera Sverige på ett EM skall man ha deltagit vid minst två tillfällen i Sverige. Sen att man inte kan bli Svensk mästare är något annat. Där skall inte ens framgå vilka poäng man fick utan bara att man deltagit utan tävlan på finalen.

            Mina åsikter och dem står jag för.
            Jag ÄR Gandalf!!!

            Comment


            • #7
              Re: TEAM Sweden 2011

              Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
              Det beror helt på vad du och andra gör egentligen, men du kan delvis styra det själv genom att kvala till SM och komma top2 där..

              Vi vet först en vecka efter SM finalen hur det kan bli med den saken. Dels hur många som kvalar in till SM final enligt reglementet, samt hur det går där, och sedemera vilka som tackar ja att åka till EM i vilka klasser..

              Så tyvärr är svaret just nu att detta är omöjligt att svara på, men visst, en chans finns det allt. Och den är bra mycket säkrare om du kvalar till SM. Anars måste du förlita dig på "de andra" och sånt är alltid vanskligt...
              För mej är det glasklart att vi ska skicka det bästa vi har. För andra är det lika glasklart att man ska ha kvalat till SM för rättvisans skull oavsett om man är ensam eller få i den aktuella klassen.
              De klasser som har flera tävlande än platser på SM ska fullfölja de uppsatta reglerna om antal kvaltävlingar och de klasser som har färre tävlande borde visa sig på samma antal tävlingar. Regeln är ju till för att få ut folket på banan så att tävlandet hålls igång. Tråkigt bara om det finns potentiella EM mästare som inte får åka dit pga missriktad "rättvisa".
              sigpic

              -C5 2008 -SQuse-
              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

              Comment


              • #8
                Re: TEAM Sweden 2011

                Originally posted by Putte View Post
                Så jag kan få åka till em?:-)
                2 juli, Wheels Umeå
                16 juli, EDPS Sundsvall SBF Event
                5-6 augusti, EDPS Mantorp SBF Event
                13 Augusti, Ljudbyggaren Helsingborg

                Där har du dina fyra tävlingar. Vi ses på två av dem
                Jag ÄR Gandalf!!!

                Comment


                • #9
                  Re: TEAM Sweden 2011

                  Det står Förbundet fritt att välja vilka bilar som skall skickas ned till EM. Vi har till vår hjälp ett relativt enkelt och vad vi upplever rättvist reglemente att guida oss hur vi skall välja, och guida deltagare vad som krävs.

                  Skulle det visa sig att vi tex i en klass efter SM finalen saknar EM deltagare så har vi i skrivande stund inget regelverk som säger hur vi skall agera. Dvs, det kommer bli från fall-till-fall så att säga.

                  Men skulle vi ha ett scenario där vi i en klass har en plats att fylla ut, och två bilar/deltagare som önskar åka till EM så kommer SJÄLVKLART en bil som är med på Vallåkra och tävlar (utanför SM titeln) ha förtur gentemot en bil som inte varit med på Vallåkra. Detta efter att vi använt reglementet först givetvis.

                  Hoppas detta klargör våran ställning till det hela: vi skall alltid premiera sådana deltagare/bilar som deltar på event, och synnerligen de som uppfyller kvalificeringskriterierna samt har bra kvalitet.

                  Det är en av hörnstenarna i Förbundets verksamhet!
                  Svenska Bilstereoförbundet
                  EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                  Comment


                  • #10
                    Re: TEAM Sweden 2011

                    OK! Tyvärr så ger ert besked inte direkt signaler att få ut folk på tävlingarna. Sen förstår jag inte riktigt idén med att fylla ut klasserna till EM men det är en helt annan tanke.

                    Men ni måste hålla med om att det hade varit en häftig tanke att man behövt kämpa för att få äran att åka till EM för att hedra Sverige
                    Jag ÄR Gandalf!!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: TEAM Sweden 2011

                      Originally posted by Gandalf View Post
                      OK! Tyvärr så ger ert besked inte direkt signaler att få ut folk på tävlingarna. Sen förstår jag inte riktigt idén med att fylla ut klasserna till EM men det är en helt annan tanke.

                      Men ni måste hålla med om att det hade varit en häftig tanke att man behövt kämpa för att få äran att åka till EM för att hedra Sverige
                      Jag tror du skall läsa detta en gång till:

                      "Hoppas detta klargör våran ställning till det hela: vi skall alltid premiera sådana deltagare/bilar som deltar på event, och synnerligen de som uppfyller kvalificeringskriterierna samt har bra kvalitet."

                      "Vi har svårt att se hur vi skall kunna skicka någon som EJ tävlat under året till EM."

                      "Och den är bra mycket säkrare om du kvalar till SM. Anars måste du förlita dig på "de andra" och sånt är alltid vanskligt..."


                      Hur du kan få det till att vi inte ger signaler om att folk skall tävla är för oss en gåta, men folk tolkar ju saker olika, dock så har vi fått andra - mer positiva - kommentarer kring hanterngen av Team Sweden, så vi är ledsna om det inte faller dig i smaken, men majoriteten tycker som vi. Och det är tillräckligt bra just nu.
                      Svenska Bilstereoförbundet
                      EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                      Comment

                      Working...
                      X