Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel Omega av Mikael Larsson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Opel Omega av Mikael Larsson

    Snart ett år sedan jag skrev något här …..
    Blir en tråkig uppdatering utan bilder, men sedan dess har följande hänt:
    Bytt steg till basen igen i Omegan
    Köpte ett DLS A6 till bra pris här på forumet, det gjorde susen
    Nu låter basen bättre än någonsin förut
    Men jag har konstaterat att jag behöver ett batteri till.
    JBL GTS300 steget som drev basen förut kopplades till framsystemet i stället.
    Har tweakat lite smått på inställningarna på framsystemet, och är för tillfället ganska nöjd med hur det spelar i bilen.
    Det finns fortfarande saker att göra bättre, det är t.ex. inte tätt mot bagaget runt baslådan, hatthyllan vibrerar när volymen blir hög....
    Synd att den tidigare ägare som bytt bakruta i bilen limmade fast hatthyllan i bakrutan bara....
    Det hade ju varit trevligt att få loss den så man kan få bukt med fladdret…

    Tyvärr blev jag för ett tag sedan påkörd av en lastbil i en rondell (han struntade i att han hade väjningsplikt…) så bilen blev lite bucklig.
    Och eftersom försäkringsbolaget inte är kompetent nog att bedöma vem som var skyldig trots att det är helt uppenbart för övriga omvärlden så får jag ingen ersättning.
    Jag har överklagat detta ett flertal gånger, men nästa steg är via rätten. Tyvärr är min ork att bråka med försäkringsbolag slut nu…..
    Bör även nämnas att både jag och lastbilen har samma försäkringsbolag, och de törs antagligen inte att säga emot ett åkeri som har ett större antal lastbilar.

    Omegan är i vilket fall avslutad som projekt, men ”ny” bil är inskaffad så det dyker upp en ny tråd framöver.
    Denna bil kommer att försäkras i ett annat bolag.

    Mvh Micke

    Comment


    • #47
      Re: Opel Omega av Mikael Larsson

      Fy tusan vad drygt med både haveri på bil och på rimlighet.
      Ser fram emot ett 'retrokitt' till!

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #48
        Re: Opel Omega av Mikael Larsson

        För tydlighets skull, det var den grå Omegan som tråden handlar om som blev påkörd.
        Den röda Commodoren som är min finbil på sommaren är i samma skick som på bilderna
        Förutom att jag bytt slutstegen i den pga att Fluff köpte mitt Genesis B40

        Mvh Micke

        Comment


        • #49
          Re: Opel Omega av Mikael Larsson

          Tråkigt, som du ser så har jag haft liknande erfarenhet nyligen, men inte i en lika fin bil..... Dock så har B40 steget fått nya och uppgraderade kondingar och preampchip, och lite annat smått och gott, sparkar nu rumpa i SQ på ett Stereo 60, och är så litet och sött, plus att effekten ökade något ! Skoj och ovanligt litet "budget" steg.
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

          God bless the Amp Doctor !

          Comment

          Working...
          X