Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur kan man veta vad som gäller???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur kan man veta vad som gäller???

    Hej allihopa!

    Nu måste jag ta bladet från munnen och ifrågasätta lite olika saker. Jag har valt att hoppa in i tävlingscirkusen igen efter ca en massa år av frånvaro eller skolk, kalla det vad man vill. Jag valde medvetet en klass som jag tyckte bäst ger en rättvis bild av vad man kan som byggare och med en prisbegränsning som hindrar ODR och F1 hippedutter.

    Tyvärr kan jag bara konstatera att pajkastningen i sandlådan inte har ändrat sig ett smack sen sist jag fullständigt tröttnade på det.

    Men diverce kastning av bakverk kommer man nog inte ifrån

    Jag tävlade i Vänersborg i klassen Advanced 4000 euro som då var en ny klass eftersom det gjordes en ändring under säsongen. Jag blev informerad om de regler som gäller och hittade stadgar och riktlinjer från Bilstereoförbundets officiella hemsida.

    Nu till min minst sagt oerhörda förvåning påstås det att de produkter jag tävlar med INTE är godkända!!!! Jag kan acceptera att vissa småjusteringar görs under pågående säsong för att det skall underlätta för de tävlande, men att en sponsor plötsligt tas bort anser jag vara fullständigt oacceptabelt. Särskilt eftersom INGEN informerade mig om detta på Vänersborgstävlingen.
    Detta måste Bilstereoförbundet vetat om redan då.

    Jag har lagt ca 60 000kr på min tävlingsbil och då har jag räknat mycket lågt på alla kostnader.

    I dagsläget finns det inga möjligheter för mig att byta klass eftersom jag då inte hinner kvala till finalen.

    Så nu kommer min mycket konkreta fråga. Hur i H-havre tänker ni???
    Jag ser inte detta som en lek utan det handlar om mycket mer. Hade ni valt att informera mig redan innan tävlingarna i Vänersborg hade jag kunnat anpassa mig efter det regler som gäller. Nu hugger ni av mig fötterna och ber mig springa 100meter.

    Jag är fruktansvärt besviken på hur förbundet hanterat detta.

    O.B.S Detta är inget personligt påhopp på någon privatperson.

    Jag ÄR Gandalf!
    Jag ÄR Gandalf!!!

  • #2
    Re: Hur kan man veta vad som gäller???

    På Bilstereoförbundets hemsida står det klart och tydligt att för deltagare i klassen Advanced4000 så krävs att man använder produkter från leverantör som sponsrar verksamheten.

    Vilka som sponsrar står också lättillgängligt på samma hemsida.

    När vi skickar ut en faktura till en leverantör på sponsorsavgift (som lägst 5000kr) så har den ett antal betalningsdagar. Dvs, vi kan inte exakt veta vilka som verkligen kommer sponsra oss ens då fakturan är skickad. Vi vet inte ens när vi skickar påminnelse. Utan vi vet det egentligen först då vi fått in pengarna på kontot.

    I ditt fall så har faktura skickats till leverantören, påminnelser har gjorts, men fakturan är obetald. Detta är rådande situation. Och inget som vi kan göra något åt! Mer än att hoppas att din leverantör kvarstår vid sin uttalade vilja om att sponsra verksamheten (annars hade faktura ej skickats som du förstår!!) och detta i sin tur gör då att du kan använda dina produkter i Advanced4000.

    Hade vi levat i en ideal värld hade alla sponsrande företag betalt per den 1/1 så att listan med sponsorer var helt klar till säsongsstarten. Men så ser inte branschen ut, som du mycket väl känner till. Och det är tyvärr nåt som Förbundet har väldigt liten möjlighet att påverka.



    Originally posted by Gandalf View Post
    Hej allihopa!

    Nu måste jag ta bladet från munnen och ifrågasätta lite olika saker. Jag har valt att hoppa in i tävlingscirkusen igen efter ca en massa år av frånvaro eller skolk, kalla det vad man vill. Jag valde medvetet en klass som jag tyckte bäst ger en rättvis bild av vad man kan som byggare och med en prisbegränsning som hindrar ODR och F1 hippedutter.

    Tyvärr kan jag bara konstatera att pajkastningen i sandlådan inte har ändrat sig ett smack sen sist jag fullständigt tröttnade på det.

    Men diverce kastning av bakverk kommer man nog inte ifrån

    Jag tävlade i Vänersborg i klassen Advanced 4000 euro som då var en ny klass eftersom det gjordes en ändring under säsongen. Jag blev informerad om de regler som gäller och hittade stadgar och riktlinjer från Bilstereoförbundets officiella hemsida.

    Nu till min minst sagt oerhörda förvåning påstås det att de produkter jag tävlar med INTE är godkända!!!! Jag kan acceptera att vissa småjusteringar görs under pågående säsong för att det skall underlätta för de tävlande, men att en sponsor plötsligt tas bort anser jag vara fullständigt oacceptabelt. Särskilt eftersom INGEN informerade mig om detta på Vänersborgstävlingen.
    Detta måste Bilstereoförbundet vetat om redan då.

    Jag har lagt ca 60 000kr på min tävlingsbil och då har jag räknat mycket lågt på alla kostnader.

    I dagsläget finns det inga möjligheter för mig att byta klass eftersom jag då inte hinner kvala till finalen.

    Så nu kommer min mycket konkreta fråga. Hur i H-havre tänker ni???
    Jag ser inte detta som en lek utan det handlar om mycket mer. Hade ni valt att informera mig redan innan tävlingarna i Vänersborg hade jag kunnat anpassa mig efter det regler som gäller. Nu hugger ni av mig fötterna och ber mig springa 100meter.

    Jag är fruktansvärt besviken på hur förbundet hanterat detta.

    O.B.S Detta är inget personligt påhopp på någon privatperson.

    Jag ÄR Gandalf!
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

    Comment


    • #3
      Re: Hur kan man veta vad som gäller???

      Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
      På Bilstereoförbundets hemsida står det klart och tydligt att för deltagare i klassen Advanced4000 så krävs att man använder produkter från leverantör som sponsrar verksamheten.

      Vilka som sponsrar står också lättillgängligt på samma hemsida.

      När vi skickar ut en faktura till en leverantör på sponsorsavgift (som lägst 5000kr) så har den ett antal betalningsdagar. Dvs, vi kan inte exakt veta vilka som verkligen kommer sponsra oss ens då fakturan är skickad. Vi vet inte ens när vi skickar påminnelse. Utan vi vet det egentligen först då vi fått in pengarna på kontot.

      I ditt fall så har faktura skickats till leverantören, påminnelser har gjorts, men fakturan är obetald. Detta är rådande situation. Och inget som vi kan göra något åt! Mer än att hoppas att din leverantör kvarstår vid sin uttalade vilja om att sponsra verksamheten (annars hade faktura ej skickats som du förstår!!) och detta i sin tur gör då att du kan använda dina produkter i Advanced4000.

      Hade vi levat i en ideal värld hade alla sponsrande företag betalt per den 1/1 så att listan med sponsorer var helt klar till säsongsstarten. Men så ser inte branschen ut, som du mycket väl känner till. Och det är tyvärr nåt som Förbundet har väldigt liten möjlighet att påverka.
      OK! Så det betyder i klartext att Bilstsreoforbundets hemsida INTE går att lita på och den informationen man får fram där är minst sagt tvivelaktig.

      Då skulle jag rekomendera det klantarslet som ansvarar för hemsidan att söka ett annat jobb och inte syssla med saker man inte begriper sig på.

      OCH att jag INTE är välkommen till Mantorp att tävla pga att en leverantör jag valt att samarbeta med har en tvist med er.

      Sicken JÄVLA soppa på ren Svenska. Jag kan enbart gå efter den information NI väljer att disponera. Jag vill ha ett entydigt och klart svar på vad som gäller och vems ansvaret är att INGEN information gått fram till mig gällande rådande situation.

      Nu ÄR jag inte den trevlige Gandalf längre!
      Jag ÄR Gandalf!!!

      Comment


      • #4
        Re: Hur kan man veta vad som gäller???

        Eftersom jag inte kan svara på PM nödgas jag göra det offentligt istället.

        JonasH har nyss skickat ett PM till mig:

        Svar på PM.

        Jonas Holmgren!!!! Ibland undrar om du har alla bilar i garaget. Varför har ni/du/eller jag skiter ivem så stora problem med att erkänna när ni har FEL. Ni har gjort en majortabbe när ni medvetet valde att mörka mycket viktig information som direkt gäller min tävlingsituation. Finns det någon underliggande anledning till det? Vad "min leverantör" som är Ljudbyggaren har för avtal med er har jag helt ärligt inte ett smack med att göra. Eftersom det nu framkommit att ni vetat om ärendet redan innan Vänersborg finner jag det beklagligt att det har hanterats ytterst tölpaktigt.

        Jag vill ha klara besked direkt på:
        1. Kan jag åka upp till Mantorp och tävla?
        2. Kan jag bli Svensk mästare i Adv 4000euro. (om bilen är bra nog)

        Om dessa två frågor inte besvaras med JA kommer jag att gå vidare eftersom ni gjort er skyldiga till avtalsbrott gentemot mig som tävlande.

        Gandalf
        Jag ÄR Gandalf!!!

        Comment


        • #5
          Re: Hur kan man veta vad som gäller???

          Gandalf,
          vi skall ta det lite lugnt. Jag har defintivt inte alla bilar i garaget alla gånger. Det erkänner jag. Denna gången handlar det om en mängd bakomliggande faktorer som står långt utanför min, Jens eller Eriks (dvs Styrelsens) kontroll.

          I det aktuella fallet så har informationen som lagts ut om sponsorer först lagts ut av f.d styrelsordförande (dvs Jalle). När förbundet sedan upptäckt att fakturatiden för fakturor som skickats gått ut så har vi påmint om fakturan för ett antal leverantörer. När de ej betalats, har vi fått delge att några leverantörer tagits bort från listan. Förbundet har endast skickat ut fakturor till leverantörer som sagt sig vara intresserade av att sponsra verksamheten. Självklart måste vi då ta bort leverantör från sidan som ej betalat. Det var möjligen dumt av f.d styrelseordförande att ens lägga upp en enda sponsor innan sponsor (oavsett vem) betalat avgiften. Nu har vi försökt uppdatera listan med de sponsorer som vill stötta tävlingsverksamheten och de format som Förbundet tillhandahåller. Dvs listan som finns där nu är de som FAKTISKT sponsrat Förbundet, och jag har tagit bort de som vi skickat faktura till där man sagt att man velat sponsra, men där avgift ej är erlagd. Så ligger det till. Trist, men sånt är läget.

          Eftersom det fortfarande finns tid för leverantör/erna att betala avgiften innan finalen så kommer vi ej neka dig att tävla på Mantorp!! Men, om ej service/sponsringsavgiften är betald innan SM finalen så kommer du inte kunna bli Svensk Mästare.

          För att ge det i klartext:

          1. JA, du är välkommen till Mantorp.
          2. JA, du kan bli svensk mästare i Adv4000, FÖRUTSATT att alla de leverantörer vars märken du har i bilen sponsrar Förbundet vid tidpunkten 21a Augusti. Om de ej gör det per den 21a Augusti så kan du ej deltaga på Svenska Finalen. Huruvida leverantören/leverantörerna vars märken du har i din bil betalar per 21a Augusti vet jag är både utanför din och våran kontroll. Så hur exakt läget är per den 21a Augusti kan egentligen bara dina leverantörer svara på.

          För att sedan kvalificera sig till EM så är det upp till Jalle, Json och Niklas att nominera de bilar som skall till dit. Detta har Jalle (skrivet i Förbundets användare) meddelat sen tidigare. Det vanliga är att man nominerar 1an och 2an i varje klass. Tackar nån nej går turen till 3an osv.

          Hoppas detta besvarar dina frågor.

          Sen vill jag POÄNGTERA att vi inte mörkat ett skit. Tvärtom är det öppenhet vi velat ha. När du tävlade i Vänersborg så trodde Styrelsen SJÄLVKLART att de fakturor vi skickat ut till dem som SAGT SIG VELA SPONSRA verksamheten skulle betalas. Kanske speciellt när det finns bilar med deras märken som tävlar. Nu har ett fåtal inte betalat, några har sagt att de ej vill, från andra är det bara tyst. Men det det handlar inte om att mörka eller nåt ens nära det.


          /Förbundsstyrelsen genom Jonas i detta fall

          Edit: Det krävs även tävlingslicens + medlemsskap för att kunna bli Svensk Mästare, i ditt fall är detta grönt vad avser den biten.


          Originally posted by Gandalf View Post
          Eftersom jag inte kan svara på PM nödgas jag göra det offentligt istället.

          JonasH har nyss skickat ett PM till mig:

          Svar på PM.

          Jonas Holmgren!!!! Ibland undrar om du har alla bilar i garaget. Varför har ni/du/eller jag skiter ivem så stora problem med att erkänna när ni har FEL. Ni har gjort en majortabbe när ni medvetet valde att mörka mycket viktig information som direkt gäller min tävlingsituation. Finns det någon underliggande anledning till det? Vad "min leverantör" som är Ljudbyggaren har för avtal med er har jag helt ärligt inte ett smack med att göra. Eftersom det nu framkommit att ni vetat om ärendet redan innan Vänersborg finner jag det beklagligt att det har hanterats ytterst tölpaktigt.

          Jag vill ha klara besked direkt på:
          1. Kan jag åka upp till Mantorp och tävla?
          2. Kan jag bli Svensk mästare i Adv 4000euro. (om bilen är bra nog)

          Om dessa två frågor inte besvaras med JA kommer jag att gå vidare eftersom ni gjort er skyldiga till avtalsbrott gentemot mig som tävlande.

          Gandalf
          Last edited by Bilstereoförbundet; August 4, 2010, 22:58.
          Svenska Bilstereoförbundet
          EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

          Comment

          Working...
          X