Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

    Blir även lite ändringar i setupen.

    Kommer köra med Focal högtalare mid, mellanregister, Diskant.

    Kommer även försöka få tag på 2st beg DLS A4 slutsteg. Då ja tror dessa är strået vassare än dom nya cc stegen.
    SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

    Comment


    • #32
      Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

      http://www.blocket.se/goteborg/DLS_s...=19&w=3&last=1
      Peugeot 307 1,6HDi
      Huvudenhet: Pioneer P80PRS
      Framsystem: DLS UP4
      Sub: DLS RW12i
      Slutsteg: DLS Ultimate A5+ CA23
      Ström: Optima Yellow 75Ah

      Comment


      • #33
        Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

        de stegen tror jag är sålda. en på fb som hade en liknade annons med samma prylar o bodde i gbg

        Comment


        • #34
          Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

          Även dessa classiker kan kanske funka...

          http://ushop.uppsalabilradio.se/inde...product_id=407
          SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

          Comment


          • #35
            Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

            Annars finns ju lite retroprylar alltid till hands:
            http://www.ebay.com/itm/Brand-New-Ph...item4ae238e503
            Peugeot 307 1,6HDi
            Huvudenhet: Pioneer P80PRS
            Framsystem: DLS UP4
            Sub: DLS RW12i
            Slutsteg: DLS Ultimate A5+ CA23
            Ström: Optima Yellow 75Ah

            Comment


            • #36
              Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

              Yes det är min annons och allt är tyvärr sålt,till förmån för nya nordica 10i och just CC stegen
              Enormt bra steg för pengarna som har presterat riktigt bra i både EMMA Thailand och EMMA EU finalen
              Många har t.o.m bytt ut sina TA2 steg för dessa då dom låter bättre
              Jag kommer själv nu tävla i SM
              Min setup ser ut så här
              Alpine INA-W910r
              Pxa-D800 processor ink rux-800 manöverpanel
              Scandinavia 30 diskanterna
              Scandinavia 6
              Up2,5 mid
              3st cc2
              Och 1st cc500

              Och jag bygger själv i en v70n(allt snart klart)
              Och det är väll inte den mest ultimata bil att bygga i ljudbilds mässigt men skam
              Den som ger sig

              Lycka till i bygget

              //Wempa

              Comment


              • #37
                Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

                Nu har velpelle äntligen bestämt sig.

                Blev Brax Matrix som framsystem.

                http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...5&teksti=6.3PP

                Min setup kommer se ut så här:

                Framsystem Brax Matrix 6.3pp
                Frontsub Brax Matrix 10.1
                Ljudprosesor Alpine PXA-H800 + RUX-C800
                Apple Mac mini + IPad
                Slutsteg: Brax om ja inte hittar ett begagnat Mcintosh steg.

                Denna bil kommer vara ett lång projekt. Och bygger endast för mig själv. Kommer inte tävla med denna bil. Vill bara ha bra ljud som ja tycker låter bra.
                SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                Comment


                • #38
                  Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

                  Originally posted by wempa View Post
                  Yes det är min annons och allt är tyvärr sålt,till förmån för nya nordica 10i och just CC stegen
                  Enormt bra steg för pengarna som har presterat riktigt bra i både EMMA Thailand och EMMA EU finalen
                  Många har t.o.m bytt ut sina TA2 steg för dessa då dom låter bättre
                  Jag kommer själv nu tävla i SM
                  Min setup ser ut så här
                  Alpine INA-W910r
                  Pxa-D800 processor ink rux-800 manöverpanel
                  Scandinavia 30 diskanterna
                  Scandinavia 6
                  Up2,5 mid
                  3st cc2
                  Och 1st cc500

                  Och jag bygger själv i en v70n(allt snart klart)
                  Och det är väll inte den mest ultimata bil att bygga i ljudbilds mässigt men skam
                  Den som ger sig

                  Lycka till i bygget

                  //Wempa
                  Trevlig setup. Att cc stegen presterar bra för pengarna betvivlar ja inte. Men om man vill gå ett steg längre?

                  Har du fått till några bra lådor till 6" arna?
                  SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                  Comment


                  • #39
                    Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

                    Det kommer nya ultimate steg från Dls inom en väldigt snar framtid
                    Jag har 8.3l lådor totalt per dörrsida,då 6orna behöver minst 8l för att låta som dom ska göra och prestera som bäst
                    Du kan kolla här https://www.facebook.com/pages/Desig...63906977069464
                    Mina är dock ombyggda utv för syns skull men hade lika gärna funkat med lådan på en original dörrsida
                    Det jag har gjort är att jag har använt mig av befintlig "låda" och plastat upp den till befintligt mått
                    Mvh Wempa

                    Comment


                    • #40
                      Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

                      Originally posted by wempa View Post
                      Det kommer nya ultimate steg från Dls inom en väldigt snar framtid
                      Jag har 8.3l lådor totalt per dörrsida,då 6orna behöver minst 8l för att låta som dom ska göra och prestera som bäst
                      Du kan kolla här https://www.facebook.com/pages/Desig...63906977069464
                      Mina är dock ombyggda utv för syns skull men hade lika gärna funkat med lådan på en original dörrsida
                      Det jag har gjort är att jag har använt mig av befintlig "låda" och plastat upp den till befintligt mått
                      Mvh Wempa
                      Hur mycket har du fått bygga lådan i dörrsidan in mot dörren? Baksidan på dörrsidan in mot dörren alltså?

                      Har du några bilder på baksidan av dörrsidan?

                      Grymt snygga dörrsidor....
                      SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                      Comment


                      • #41
                        Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

                        Originally posted by wempa View Post
                        Yes det är min annons och allt är tyvärr sålt,till förmån för nya nordica 10i och just CC stegen
                        Enormt bra steg för pengarna som har presterat riktigt bra i både EMMA Thailand och EMMA EU finalen
                        Många har t.o.m bytt ut sina TA2 steg för dessa då dom låter bättre
                        Jag kommer själv nu tävla i SM
                        Min setup ser ut så här
                        Alpine INA-W910r
                        Pxa-D800 processor ink rux-800 manöverpanel
                        Scandinavia 30 diskanterna
                        Scandinavia 6
                        Up2,5 mid
                        3st cc2
                        Och 1st cc500

                        Och jag bygger själv i en v70n(allt snart klart)
                        Och det är väll inte den mest ultimata bil att bygga i ljudbilds mässigt men skam
                        Den som ger sig

                        Lycka till i bygget

                        //Wempa
                        Jag har svårt att tro att Dls reference cc-2 låter bättre än ett TA2 steg.

                        Därför har jag beställt ett för test.Kommer med testresultat i tråden där jag testar slutsteg mot varann.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

                          Originally posted by Välljudsfantast View Post
                          Jag har svårt att tro att Dls reference cc-2 låter bättre än ett TA2 steg.

                          Därför har jag beställt ett för test.Kommer med testresultat i tråden där jag testar slutsteg mot varann.

                          Nu blev jag lite osäker,då jag bara hört att detta skett,inte hört ljudskillnaden själv,så jag frågade Gurun Peter på DLS ang detta,
                          jag citerar hans svar,då han satt upptagen och kommer med ett mer detaljerat svar sedan på skillnaderna
                          "Dom har olika fördelar,
                          TA-2 är bättre på en del saker,CC är bättre på annat.
                          Men tar man hänsyn till priset så är cc oslagbart."

                          Återkommer med mer info =)

                          //wempa

                          Comment


                          • #43
                            Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

                            Originally posted by T-röd View Post
                            Hur mycket har du fått bygga lådan i dörrsidan in mot dörren? Baksidan på dörrsidan in mot dörren alltså?

                            Har du några bilder på baksidan av dörrsidan?

                            Grymt snygga dörrsidor....
                            tack så mycket =)

                            ja visst har jag bilder,jag lägger upp dom på min fb sida senast kl20 idag så så kan du kolla på dom där om du vill
                            men det är inte mycket alls,jag fick kapa bort en liten plåtbit i dörren bara som var i vägen så pass så att det saknades 6mm innan jag fick dörrsidan dikt an mot dörren,20 sekunder med kapmaskinen och det var löst,men täk dig att du plastar in befintlig låda på baksidan då den är ihålig,fast du kapar bort främre delen där elementet sitter och gör den djupare in mot dörren och lite större,

                            //wempa

                            Comment


                            • #44
                              Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

                              Originally posted by T-röd View Post
                              Trevlig setup. Att cc stegen presterar bra för pengarna betvivlar ja inte. Men om man vill gå ett steg längre?

                              Har du fått till några bra lådor till 6" arna?
                              Ja, då har du lite press på dig att bygget är av högsta kvalitet, och lite mer där till

                              Jag sitter själv på en drös cc-steg, och jag lär nog se till att min utvecklingskurva tar fart rejält, om jag ska kunna säga att stegen begränsar ljudet.

                              Jag har även ett par sinfoni-slutsteg i en annan applikation, jag måste dock säga att det systemet låter rent ut sagt skit i jämförelse, men ja, kort och gott så har det knappast med slutstegen att göra, utan montage, justeringar, kablar etc etc.

                              Ska bli spännande att följa detta iallafall, och hoppas att komponenterna kommer till sin rätt
                              Sponsor:
                              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                              Tudor Batteries - www.tudor.se
                              Sonax Bilvård - www.sonax.se

                              Comment


                              • #45
                                Re: Volvo V70 Ocean Race SQ Projekt

                                Originally posted by ppk View Post
                                Ja, då har du lite press på dig att bygget är av högsta kvalitet, och lite mer där till

                                Jag sitter själv på en drös cc-steg, och jag lär nog se till att min utvecklingskurva tar fart rejält, om jag ska kunna säga att stegen begränsar ljudet.

                                Jag har även ett par sinfoni-slutsteg i en annan applikation, jag måste dock säga att det systemet låter rent ut sagt skit i jämförelse, men ja, kort och gott så har det knappast med slutstegen att göra, utan montage, justeringar, kablar etc etc.

                                Ska bli spännande att följa detta iallafall, och hoppas att komponenterna kommer till sin rätt
                                Det är ja inte så orolig för. Ja ger mig inte förens det är 100% skulle det inte vara det. Så är det bara: Gör om gör rätt.

                                Men detta är inte första bilen ja bygger direkt. Så det ska nog inte vara några bekymmer.

                                I slutstegsväg så blir det nog Brax Matrix eller ett par begagnade Mcintosh MC431M

                                Är det någon som har Mcintosh steg här som vill sälja eller vet om någon som vill sälja. Skicka ett pm till mig. Ja köper direkt.
                                SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                                Comment

                                Working...
                                X