Announcement

Collapse
No announcement yet.

famlije racer V70N T5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • famlije racer V70N T5

    hallå. ja och tjejen har införskaffat en v70 som ska va familje bilen. och de sitter de stora ljudpaketet i den. vilket ja tyckte sög feeeeeeeeet. så nu blir de en lite uppgradering. de som ska in som ja har införskaffat än så länge är följande:

    hu: pioneer avic D3
    subbar: 3st ground zero hydrogen 8"
    steg till subbar: MTX TH 4000D
    steg till innersystem/framsystem: kicker zx 850.4
    batterier: ??? kollar runt än så länge
    fram och baksystem: kollar runt än så länge.


    så ni som byggt i en v70n förut får gärna komma med tips och trix va man kan göra för att lättast få i framsystem utan en massa krångel. då bilen används dagligen och inte kan stå avställd och nerplockad i flera veckor. utan de ja påbörjar på morgonen måste va ihopsatt till kvällen om ni hajar va ja menar. hehe.

    8" basarna ska ja bygga så dom går ner i reservbaljan och stegen ska också få försvinna någonstans då vi har 2st halvgalna hundar som ja inte vill ska få syn på grejerna för då käkar dom säkert upp de som sitter löst.

    sen letar ja efter färdiga nackstöd med skärmar i så grabben kan se på film när vi ska ut på längre resor. så vet någon vart de finns färdiga nackstöd så får du/ni gärna länka.

    ska försöka få på en sänknings sats och ett par goa 18" eller 19" fälgar till våren. så får dom 17" som sitter på nu bli vinterhjul.

    är de någon som har grejer liggandes till v70n både dörrsidor o annat godis till in och ut sidan så är ja intresserad.

    nu kör vi lite blider på grejerna och bilen.
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  • #2
    Re: famlije racer V70N T5

    http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=8117&grp=567802 har volvo anpassade skärmar, sen hur kvaliten är, kan jag tyvärr inte svara på.
    TEAM STALLBASVERKSTAN
    Tack till min sponsor:
    AI-GROUP.se
    Samt stort tack till:
    Elektronikservice i hemse
    Seastreamsgarage.se

    Comment


    • #3
      Re: famlije racer V70N T5

      Tjena!

      Vet inte om det är mycket till hjälp, men om du tänkt bygga/plasta låda i reservhjulsbaljan kan du kolla in min gamla byggtråd från jagrullar.se:

      http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=56686

      Det är inte en V70N utan en V70II men principen är ju densamma och vill minnas att de är ganska lika i bagaget (förutom att V70II har batteriet fram).
      ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



      Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
      Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
      Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
      Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

      Team Ljudbyggaren
      1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
      3:e Plats Master OEM - SM 2018
      8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

      Comment


      • #4
        Re: famlije racer V70N T5

        Originally posted by carlr View Post
        Tjena!

        Vet inte om det är mycket till hjälp, men om du tänkt bygga/plasta låda i reservhjulsbaljan kan du kolla in min gamla byggtråd från jagrullar.se:

        http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=56686

        Det är inte en V70N utan en V70II men principen är ju densamma och vill minnas att de är ganska lika i bagaget (förutom att V70II har batteriet fram).
        de va intressant läsning. såg ut att få plats en del i de inre facket i skuffen kanske går o mecka ner mina steg ändå tack för länk/info
        Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

        Comment


        • #5
          Re: famlije racer V70N T5

          Tjena!

          Ja det är faktiskt gott om utrymme under golvet bak i V70. Lycka till med bygget!
          ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



          Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
          Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
          Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
          Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

          Team Ljudbyggaren
          1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
          3:e Plats Master OEM - SM 2018
          8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

          Comment


          • #6
            Re: famlije racer V70N T5

            gjorde ett hjälteryck idag. och kapa upp plast konsollen till nya stereon. brl hade ju bara plastramar till enkel din så de fick bli en sån och kapa upp den tills avic d3 stereon passa.

            har ett litet problem bara de sitter tele i min bil o de är inte uttag på plastramen för de. frågan är om man ska gömma knappsatsen eller om man ska kapa ur plastkonsollen så orginal telen finns kvar där på sin plats. kräver ju lite arbete och ja har inga planer på att använda orginal nallen utan kommer köra via blåtand på den nya stereon så de kanske är lika bra och gömma skiten.
            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

            Comment


            • #7
              Re: famlije racer V70N T5

              Tjena!

              Ser jävligt najs ut! Jag hade slopat och gömt teledelen om du ändå ska köra BT!
              ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



              Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
              Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
              Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
              Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

              Team Ljudbyggaren
              1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
              3:e Plats Master OEM - SM 2018
              8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

              Comment


              • #8
                Re: famlije racer V70N T5

                Originally posted by carlr View Post
                Tjena!

                Ser jävligt najs ut! Jag hade slopat och gömt teledelen om du ändå ska köra BT!
                ja jag kör nog på den iden. minst krångel ska se om ja inte är bakfull o vädret tillåter så ska ja försöka få i stereon och blåtands modulen.

                va in o köpte alla kablar som behövs för att montera en annan stereo än volvo orginal. kablar och plastram gick på 2100. hahahaha. löjligt dyrt.men då har ja kvar rattfunktionerna på den nya stereon.
                Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                Comment

                Working...
                X