Announcement

Collapse
No announcement yet.

S70 2.5T Sq bygge!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: S70 2.5T Sq bygge!

    gz lät mycke bättre än re!
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

    Comment


    • #32
      Re: S70 2.5T Sq bygge!

      Originally posted by micke999 View Post
      gz lät mycke bättre än re!
      gz e uteslutet nu :P men ska spara till ngt vettigt iaf =)

      Comment


      • #33
        Re: S70 2.5T Sq bygge!

        hmm förmodligen blir det en kenwood dubbeldin som huvudenhet=) inte helt säkert men förmodligen=)

        Comment


        • #34
          Re: S70 2.5T Sq bygge!

          Originally posted by ville91 View Post
          hmm förmodligen blir det en kenwood dubbeldin som huvudenhet=) inte helt säkert men förmodligen=)
          Du verkar alltid ha problem att bestämma dig då du ska bygga ngt :P kanske prova fundera och tänka ut ordentligt vad du vill ha och sätta budget innan du börjar bygget
          ja, jag lider av en sjukdom !

          Comment


          • #35
            Re: S70 2.5T Sq bygge!

            Originally posted by albinkramer View Post
            Du verkar alltid ha problem att bestämma dig då du ska bygga ngt :P kanske prova fundera och tänka ut ordentligt vad du vill ha och sätta budget innan du börjar bygget
            Du skrev det man tänkte

            Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

            VEM FAAAN VAR WIECHERT?

            Comment


            • #36
              Re: S70 2.5T Sq bygge!

              Originally posted by albinkramer View Post
              Du verkar alltid ha problem att bestämma dig då du ska bygga ngt :P kanske prova fundera och tänka ut ordentligt vad du vill ha och sätta budget innan du börjar bygget
              Eller innan man startar projekttråd.
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment


              • #37
                Re: S70 2.5T Sq bygge!

                Originally posted by Stickan View Post
                Du skrev det man tänkte
                Inte för det angår mig men tyckte det kändes lite som om du inte vet riktigt vad du vill ville91 "den här högtalarn, eller den här, eller varför inte dom här, vad tror ni om de här". Tycker du ska sätta en budget, far till närmsta åf och prata diskutera, lyssna på olika element, är som svårt att titta sig fram på nätet om de låter bra

                Men jag är ju också nybörjare så mkt vill ha mer brukar man säga och tror det är där vi gör fel
                ja, jag lider av en sjukdom !

                Comment


                • #38
                  Re: S70 2.5T Sq bygge!

                  startade projekttråd för jag ska bygga men vet ej vad jag ska ha för framsystem=) drf jag skrev ge förslag=) men kenwood dubbel din kommer det bli när jag får råd=)

                  Comment


                  • #39
                    Re: S70 2.5T Sq bygge!

                    Hej!
                    Vill gärna tipsa om nåt som du säkert vet/hört men, placera mellan+diskant helt on-axis om du har möjlighet till det.
                    Det är som natt och dag mot att montera "i brädan" eftersom man lyfter ljudbilden....det poppar på som f-n och imagen är grym!
                    Använder själv DLS MS6A + mellanregister från Peerless mycket bra till hyfsat pris..(ca 3k totalt)

                    Bara en tanke....


                    Peder J

                    Comment


                    • #40
                      Re: S70 2.5T Sq bygge!

                      Fast den rekommendationen är inte helt rätt, det beror ju på vad man kör med för element. Jag t.ex. har ett par Amegor rätt ner i brädan spelades upp i rutan och har (om jag får säga det själv) rätt sjyst scenbild. En kompis har exakt likadana element monterade on-axis, dom låter betydligt vassare och är inte alls särskilt roliga att lyssna på, scenbilden är inte bättre heller. Så det gäller att testa med just dom element man ska använda sig av.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • #41
                        Re: S70 2.5T Sq bygge!

                        En del är till för on-axis och andra för off-axis.
                        Sen är det ju en smaksak också som allt annat inom ljud
                        Hopp, ska man göra nu då?

                        Comment


                        • #42
                          Re: S70 2.5T Sq bygge!

                          Sluta nu rekommendera andra grejer då bevisligen denna kille byter element/slutsteg oftare än kallingar!

                          Ville91, bygg nu med grejerna du HAR

                          Är till stor del installationen som avgör hur det kommer låta i slutändan, ej grejerna
                          Last edited by Techno_Bass; September 22, 2011, 23:09.
                          155++db@25hz
                          http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                          sigpic

                          Ljudbyggaren.se

                          Comment


                          • #43
                            Re: S70 2.5T Sq bygge!

                            Originally posted by Techno_Bass View Post
                            Sluta nu rekommendera andra grejer då bevisligen denna kille byter element/slutsteg oftare än kallingar!

                            Ville91, bygg nu med grejerna du HAR

                            Är till stor del installationen som avgör hur det kommer låta i slutändan, ej grejerna
                            Kan nog hålla med, känns som att så fort nån säger något bra så ryker det ett par hundringar ur villes plånka som enligt han själv redan är ganska tom.
                            Att rekomendera här är att leka med pengar som inte är ens egna.

                            Gör en riktigt bra installation så spelar det inte så stor roll vad du stoppar i sen, hittar du ett bättre element eller vad det nu kan vara du byter ut i framtiden så blir det ju bara bättre.

                            Bara att du bestämmer dig för vad du vill ha för antal och storlek i tex dörrarna och bygger dom efter det, sen om du vill byta så finns det garanterat massor med prylar som kommer passa rakt av eller med små mods.

                            Bygg bygg bygg!!!

                            Comment


                            • #44
                              Re: S70 2.5T Sq bygge!

                              Absolut ChriZtoffer!

                              Men om man drar ner nivån tror jag ändå att du får mer av att montera dem on-axis...fast det brukar tillverkaren av elementen veta mer om...

                              //Peder J

                              Comment


                              • #45
                                Re: S70 2.5T Sq bygge!

                                onaxis???? men blir ju ingen bra ljudbild om man bryggar 4 kanalsteget till 2 kanaler och köra med edge kitet ju :/

                                Comment

                                Working...
                                X