Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 Silverpilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: saab 9-3 Silverpilen

    Har nu fått ordning på parkeringsskadan som jag råkade ut för och har gjort lite mer på installationen av stereon. Måste säga att jag älskar midbass, den där trevliga snärtiga knytnävsvarianten

    Uppdateringarna finns som vanliga överst i tråden Kom gärna med synpunkter och kommentarer.

    Comment


    • #17
      Re: saab 9-3 Silverpilen

      Ser bra ut, får nästan lite nostalgikänsla när man ser billjudsbyggen i Saab 9-3 / 900ng
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

      Comment


      • #18
        Re: saab 9-3 Silverpilen

        Originally posted by jensclaudius View Post
        Ser bra ut, får nästan lite nostalgikänsla när man ser billjudsbyggen i Saab 9-3 / 900ng
        Kan tänka mig att du får några slängar av nostalgi... Själv har jag gjort tvärt om, gått från 200sx till saab Eller jag har alltid ramlat tillbaka till saab hur många andra bilmärken jag än ägt. Fast nissan höll jag fast vid i nästan 8år. Annars är nog medellängden på mitt bilägande max 5mån Jobbigt när det gäller bilstereo, fast jag tycker ju byggandet är det roliga.

        Comment


        • #19
          Re: saab 9-3 Silverpilen

          Saaben hade jag i 3år och vet inte hur många ggr jag byggde om den, helt ok bil men lite tråkig att köra bara...eller bekväm kanske egentligen är rätt ord.

          Byter man bil efter 5mån så hinner man kanppt spela in sakerna om man nu inte flyttar över dom till nya bilen, men visst är det kul med nya saker ovasett om det är bil eller pryl det handlar om
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • #20
            Re: saab 9-3 Silverpilen

            Originally posted by jensclaudius View Post
            Saaben hade jag i 3år och vet inte hur många ggr jag byggde om den, helt ok bil men lite tråkig att köra bara...eller bekväm kanske egentligen är rätt ord.

            Byter man bil efter 5mån så hinner man kanppt spela in sakerna om man nu inte flyttar över dom till nya bilen, men visst är det kul med nya saker ovasett om det är bil eller pryl det handlar om
            Mjo, dom är ju inte så roliga original iaf! Och med lite mycket trim börjar det vara lite otäckt när man trycker på, det rycker och sliter i ratten rätt ordentligt

            Nissan är riktigt trevlig tycker jag, speciellt med coilovers, bussningar och bra bromsar! Samt lite mer motor såklart!

            Näe det är ju som det som är felet, oftast river jag ur all stereo när jag säljer bilarna. Men inte alltid... Och då blir det dyrt igen

            Comment


            • #21
              Re: saab 9-3 Silverpilen

              mer bilder nu erik... vi vet ju att de e mer som e på g

              Comment


              • #22
                Re: Saab 9-3 Silverpilen

                Det har stått lite stilla i bygget ett tag, nytt jobb i kombination med mina två jobb jag redan har gör att det inte finns allt för mycket tid över till byggande!

                Har iaf börjat bygga i skuffen där det ska bli slutstegsrack och en ny baslåda.

                Hade väl tänkte hinna bygga en del i helgen efter mina arbetspass... Sova är bara dumheter!

                Självklart kommer det lite bilder också!

                Skriv gärna synpunkter eller förslag på förändringar/förbättringar! Sista bilden är en fundering på covern till slutstegen. Inget färdigt om hur jag ska göra... Funderar på en rektangulär öppning istället, men det kan ju vara kul med några andra former.

                Comment


                • #23
                  Re: Saab 9-3 Silverpilen

                  Gillar vad jag ser
                  Blir spännande att se/höra vad du tänkt med resten, men det lär jag ju märka i veckan..

                  Bilstereomarathon, wheels å semester för hela slanten nu!
                  Saab 9-3 SQ style

                  Comment


                  • #24
                    Re: Saab 9-3 Silverpilen

                    Lite mer har hänt, även om jag jobbat hela helgen så har jag lyckats hitta några timmar att bygga stereo på!

                    Kommer lite mer bilder senare! Detta är vad jag kan bjuda på just nu!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Saab 9-3 Silverpilen

                      Ser tungt ut

                      Comment


                      • #26
                        Re: Saab 9-3 Silverpilen

                        kikade lite igår på byggets gång, grabbarna ligger fan in inför wheels 2010! fyfan de kommer bli bra både hos badis o weine.


                        själv river man kök....:/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Saab 9-3 Silverpilen

                          Blev lite trögt att bara hålla på och tokbygga hela tiden! Så vi fick lov att roa oss lite med en gammal zachry-bas... Matade den med mitt MTX TA92001, levde inte så länge!

                          http://www.youtube.com/watch?v=H2gi2BBevHk

                          Comment


                          • #28
                            Re: Saab 9-3 Silverpilen

                            Den dog hihi
                            Saab 9-3 SQ style

                            Comment


                            • #29
                              Re: Saab 9-3 Silverpilen

                              Vid vilken Ohm dog basen
                              men sånt är kul med sprängda basar

                              Comment


                              • #30
                                Re: Saab 9-3 Silverpilen

                                Originally posted by Weine View Post
                                Blev lite trögt att bara hålla på och tokbygga hela tiden! Så vi fick lov att roa oss lite med en gammal zachry-bas... Matade den med mitt MTX TA92001, levde inte så länge!

                                http://www.youtube.com/watch?v=H2gi2BBevHk



                                Så där hände med mina basar :P
                                Ditt steg är ett basmördarsteg !
                                ja, jag lider av en sjukdom !

                                Comment

                                Working...
                                X