Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gorilla Monkey "Going Ape Loud"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gorilla Monkey "Going Ape Loud"

    Originally posted by Palbin View Post
    Vi fick hjälp med lådvolymen av optima här på forumet, men lådan peakade iallafall på 55hz så det var ingen musik låda direkt.
    Jag tror också att dessa lådor generellt har en rätt kraftig gain vid avstämnings frekvensen så dom kanske är bäst lämpade för spl bruk, men det finns nog andra som är mer lämpade att svara på det än jag.
    Njaaaaaa jag vet int de jag naj, lådan skall ha en ganska jämn kurva, mellan 30 till 60hz i teroin i alla fall. Sen peakar väl bussen nånstans med, därmed 55hz på toppresultatet. Jag fick ju tyvärr aldrig chansen att lyssna på den ordentligt då jag satt i min bil, och styrde stereon/stegen. Skall bli kul och höra hur den låter i stallbasverkstan, när vi tagit bort boxväggen så vi får in den!
    TEAM STALLBASVERKSTAN
    Tack till min sponsor:
    AI-GROUP.se
    Samt stort tack till:
    Elektronikservice i hemse
    Seastreamsgarage.se

    Comment


    • #17
      Re: Gorilla Monkey "Going Ape Loud"

      Originally posted by Extra Kim View Post
      Jo jag hade 8st 8"are som kostade mig mindre än 500:- sammanlagt.

      Gjorde 142dB och lät skit
      Det sägs ju att installationen är det viktigaste, (säger jag som har 2st 9000krs basar i min bil) och den kan vi ju ännu jobba mycket på... Sen är detta inga SQ basar, men det skall bli kul och se vad dom presterar. Effekt tål dom bra i alla fall, ganska mycket av.
      Last edited by kaslinkov; August 20, 2011, 02:42.
      TEAM STALLBASVERKSTAN
      Tack till min sponsor:
      AI-GROUP.se
      Samt stort tack till:
      Elektronikservice i hemse
      Seastreamsgarage.se

      Comment


      • #18
        Re: Gorilla Monkey "Going Ape Loud"

        Originally posted by kaslinkov View Post
        Njaaaaaa jag vet int de jag naj, lådan skall ha en ganska jämn kurva, mellan 30 till 60hz i teroin i alla fall. Sen peakar väl bussen nånstans med, därmed 55hz på toppresultatet. Jag fick ju tyvärr aldrig chansen att lyssna på den ordentligt då jag satt i min bil, och styrde stereon/stegen. Skall bli kul och höra hur den låter i stallbasverkstan, när vi tagit bort boxväggen så vi får in den!

        Teoretiska siffrorna vet du nog bättre en jag.
        Jag har aldrig sett någon frekvenskurva varken teoretiskt eller på riktigt så jag vet inte hur kraftig peaken är. Jag tycker bara att det skulle vara rimligt att lådan peakar rätt kraftigt efter som bussen rimligtvis borde peaka lite lägre än 55hz. Men detta är ett mysterium som någon annan få hjälpa till att bena ut.
        Du måste fixa dina steg så att vi kan få labba lite till med grejerna någon gång

        Comment

        Working...
        X