Announcement

Collapse
No announcement yet.

Angående installationsbedömning i Adv 3OL och Experienced

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Angående installationsbedömning i Adv 3OL och Experienced

    Hej alla,

    I installationsbedömningen i klasserna med förenklad installation, alltså Experienced och Advanced 30 Light så finns denna punkt.

    4.3.1 Components securely mounted (0 to 20)
    All components belonging to the stereo / Multimedia system should be solidly fixed to their mounting panels and/or to the vehicle.

    Övriga klasser har även:
    4.3.2 Mounting panels securely mounted (0 to 20)

    Det har lett till en del förvirring om hur det skall dömas, "kan panelen vara lös bara diskanten siter benet i den?"
    I år har vi dessutom dragits med felaktiga protokoll från tryckeriet som inte gjort det klarare, så vi har valt att hällre fria än fälla.

    Men tittar man närmare på hur det skall dömas så skall mounting panels ingå i bedömningen av 4.3.1 i dessa klasser! (se attachat judgeing matrix)

    Jalle och Huvuddomarna har dock beslutat att på årets final så kommer vi inte att införa detta då vi haft lösare tyglar hela året.

    Så ni har till påsk på att sätta fast era paneler!
    Attached Files
    Last edited by Robsarve; August 25, 2009, 21:04.
    /tycker Erik.

  • #2
    Re: Angående installationsbedömning i Adv 3OL och Experienced

    Detta gäller alltså bara paneler där det sitter komponenter till ljudsystemet? Eller gäller det även tex täckpaneler som inte någonting sitter moterat i?
    sigpic

    Comment


    • #3
      Re: Angående installationsbedömning i Adv 3OL och Experienced

      Originally posted by bolle View Post
      Detta gäller alltså bara paneler där det sitter komponenter till ljudsystemet? Eller gäller det även tex täckpaneler som inte någonting sitter moterat i?
      Ej täckpaneler.
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #4
        Re: Angående installationsbedömning i Adv 3OL och Experienced

        Fast egentligen så anser/tolkar iallefall jag att ALLA delar i samröre med anläggningen och som inte längre är original går under "All components belonging to the stereo / Multimedia system" och så även täckpaneler som inte skulle funnits i bilen om det inte vore för anläggningen. Dock tycker jag att det skall räcka med att använda original infästningar till t.ex moddade paneler i de fall det är tillämpligt. Samtidigt är det bra om det inte är alltför krångligt/svårt att bygga en konkurrenskraftig bil!
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • #5
          Re: Angående installationsbedömning i Adv 3OL och Experienced

          Originally posted by Hewi View Post
          Fast egentligen så anser/tolkar iallefall jag att ALLA delar i samröre med anläggningen och som inte längre är original går under "All components belonging to the stereo / Multimedia system" och så även täckpaneler som inte skulle funnits i bilen om det inte vore för anläggningen. Dock tycker jag att det skall räcka med att använda original infästningar till t.ex moddade paneler i de fall det är tillämpligt. Samtidigt är det bra om det inte är alltför krångligt/svårt att bygga en konkurrenskraftig bil!
          Även om vi sätter en 5kg tung 5tummare i panelen? Tex?

          Från fall till fall, och det måste domaren få bestämma kan jag tycka.

          mvh Jonas
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #6
            Re: Angående installationsbedömning i Adv 3OL och Experienced

            Originally posted by jonash View Post
            Även om vi sätter en 5kg tung 5tummare i panelen? Tex?

            Från fall till fall, och det måste domaren få bestämma kan jag tycka.

            mvh Jonas
            Jo jag förstår dillemmat , det är en bedömningsfråga.
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment

            Working...
            X