Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tävlingsklass förfrågan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tävlingsklass förfrågan

    Nu när man sitter och tittar på bilder från EM så blir man lite sugen att hitta på något skoj i vinter.

    Har inhandlat en ny Audi A5 som hade varit intressant att plocka ner i vinter.

    Men nu till frågan?

    De bilar som man ser från EM har ju totalt byggt om instrumentbrädan och sådan gillar man. Men på en Ny 2011 så är det inte att "bara" skrota den och bygga om.

    Finns det någon tävlingsklass där man inte får ändra på original detaljerna mer en att bygga om där högtalarna sitter original och installera en processor på original huvudenheten eller har man samma handikapp som att ha en besiktigad Extrem bil i dBDragracing?

    MVH//Björn

    www.dbakuten.se

  • #2
    Re: Tävlingsklass förfrågan

    Originally posted by dBAkuten View Post
    Nu när man sitter och tittar på bilder från EM så blir man lite sugen att hitta på något skoj i vinter.

    Har inhandlat en ny Audi A5 som hade varit intressant att plocka ner i vinter.

    Men nu till frågan?

    De bilar som man ser från EM har ju totalt byggt om instrumentbrädan och sådan gillar man. Men på en Ny 2011 så är det inte att "bara" skrota den och bygga om.

    Finns det någon tävlingsklass där man inte får ändra på original detaljerna mer en att bygga om där högtalarna sitter original och installera en processor på original huvudenheten eller har man samma handikapp som att ha en besiktigad Extrem bil i dBDragracing?

    MVH//Björn

    www.dbakuten.se
    ÄHH. det är ju bara en AUDI så låt sticksågen jobba

    Skämt åt sido. Där kommer med 95% säkerhet en klass som blir OEM, alltså du monterar i originaluttagen endast. Detta gäller SQ. Om där kommer en Ljudbrölsklass med OEM-tänk vet jag inte.
    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • #3
      Re: Tävlingsklass förfrågan

      Originally posted by Gandalf View Post
      ÄHH. det är ju bara en AUDI så låt sticksågen jobba

      Skämt åt sido. Där kommer med 95% säkerhet en klass som blir OEM, alltså du monterar i originaluttagen endast. Detta gäller SQ. Om där kommer en Ljudbrölsklass med OEM-tänk vet jag inte.
      Tack Gandalf!

      Även jag växer upp
      Fast jag kommer ju ha kvar min Astro

      Okej då får man hålla utkik efter en sådan lösning för det bör nog komma om sporten ska hålla sig kvar.

      MVH//Björn

      www.dbakuten.se

      Comment


      • #4
        Re: Tävlingsklass förfrågan

        Du kommer långt med att "bara" bygga om A-stolpen

        Comment


        • #5
          Re: Tävlingsklass förfrågan

          Min tanke är att behålla org placeringarna på alla högtalare då 3" på brädan och diskant i A-stolpe och 6.5" i dörren för att det ska se hyfsat org ut.

          Vi få se vad som händer

          MVH//Björn

          www.dbakuten.se

          Comment


          • #6
            Re: Tävlingsklass förfrågan

            Dom placeringarna duger ju bra. Värre när man bara har nåt 5,25" eller 6,5" mellanregister i dörren och sen diskant uppe i backspegelkåpan eller på brädan. Men jag är väldans nyfiken på den där nya klassen som det snackas om! Nån som vet om man måste ha original HU också eller om den får bytas ut?
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • #7
              Re: Tävlingsklass förfrågan

              Hihi, kanske man skulle kasta i nåt i lilla Aygon då, den har ju iaf 6,5" i dörren, middar på brädan o diskanter i a-stolpen..
              Svensk Mästare 5 gånger...

              Comment


              • #8
                Re: Tävlingsklass förfrågan

                Skulle vara en perfekt klass för saaben
                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                Comment


                • #9
                  Re: Tävlingsklass förfrågan

                  Originally posted by ChriZtoffer View Post
                  Dom placeringarna duger ju bra. Värre när man bara har nåt 5,25" eller 6,5" mellanregister i dörren och sen diskant uppe i backspegelkåpan eller på brädan. Men jag är väldans nyfiken på den där nya klassen som det snackas om! Nån som vet om man måste ha original HU också eller om den får bytas ut?
                  Enligt förhandsplanerna som diskuterats:

                  enbart OEM placeringar
                  OK att byta huvudenheter
                  diskanter kan monteras på paneler så länge det sker i medföljande fästen.

                  det vi diskuterades friskt var om även galler skall vara OEM eller inte..
                  vi tävlar i välljud och OEM galler är bland det sämsta du kan ha framför en högtalare, då varför införa en regel som enbart försämrar för ALLA deltagare..

                  Men klasser presenteras tyvärr inte förrens i April
                  Roger Edvinsson
                  Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                  helst på saker av kolfiber :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tävlingsklass förfrågan

                    Originally posted by JALLE View Post
                    Enligt förhandsplanerna som diskuterats:
                    Men klasser presenteras tyvärr inte förrens i April
                    Detta är fan oacceptabelt. Inte konstigt att där inte kommer ut bilar på tävlingsarenan för än i slutet på säsongen.


                    Men men. Där finns ju andra tävlingsformer man kan deltaga i.
                    Jag ÄR Gandalf!!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tävlingsklass förfrågan

                      Är presentationen hemlig till april eller kommer det ut lite info tidigare?
                      Svårt att göra tävlingar innan Maj-Juni annars.
                      Är mest nyfiken vad som kommer istället för emma racing?
                      sigpic

                      Ägare av DekorTeknik
                      Gå in och gilla!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tävlingsklass förfrågan

                        Mig gör det inget när det presnteras, bilen kommer vara i princip så som den är ändå nästa säsong, passar den sen i den nya klassen så är det bara en bonus. Men enbart OEM placeringar, gäller det även sub??
                        Mitt projekt: Volvo V60
                        BRL - B2 & Dayton

                        More to come...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tävlingsklass förfrågan

                          Bra fråga och speciellt för bilar som saknar ljudpaket med sub!
                          Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tävlingsklass förfrågan

                            Originally posted by Gandalf View Post
                            Detta är fan oacceptabelt. Inte konstigt att där inte kommer ut bilar på tävlingsarenan för än i slutet på säsongen.


                            Men men. Där finns ju andra tävlingsformer man kan deltaga i.
                            Håller med tillfullo!

                            Regler och klasser ska Max komma 1 månad efter EM en sådan detalj tror jag påverkar så att utväcklingen blir negativ.

                            Är det så mycket att ändra och bestämma?

                            Mvh//Björn

                            www.dbakuten.se

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tävlingsklass förfrågan

                              Originally posted by Gandalf View Post
                              Detta är fan oacceptabelt. Inte konstigt att där inte kommer ut bilar på tävlingsarenan för än i slutet på säsongen.


                              Men men. Där finns ju andra tävlingsformer man kan deltaga i.
                              Nu var jag som sagt inte med under EM och vet inte vad som beslutades där.

                              Regelboken kommer vara sig lik till 99%.
                              Det som skall tillkomma är en OEM klass och eventuellt en prisbegränsad masterklass.

                              Någon uppföljare till Racing tror inte JAG att vi får se.
                              Det finns för lite kunskap innom EMMA för att få efterföljaren dit VI ville ha den när vi träffades sist, och ett regelverk för detta är inte bara att kasta ihop.

                              Det som är nytt är skivan för SQ och ESPL.
                              Den är verkligen HELT ny och skall bli spännande att höra.
                              Den kommer i April. Resten kanse de kan spotta ut tidigare.
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment

                              Working...
                              X