Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

    Läste lite över en ny tävlingsgren som såg rätt så intressant ut!
    Är det något som ska testas i Sverige också?

    Jag personligen tycker då att vi minst borde testa grenen på något event
    för att se allas reaktion å få lite åsikter om grenen.

    Väldigt enkla regler å alla kan vara med!

    http://www.termpro.com/dbdrag/rules/...&ClassFilter=0

  • #2
    Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

    Jag vill iaf testa

    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

    Comment


    • #3
      Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

      Originally posted by Stickan View Post
      Jag vill iaf testa
      Jag med!

      Det verkar vara en bra tävlingsgren där alla möter alla å det spelar ingen roll hur stor/liten anläggning varje person har.

      Comment


      • #4
        Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

        Verkar väldigt intressant! Ska helt klart provas när det finns möjlighet.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

          Count me in!

          Comment


          • #6
            Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

            Klart vi måste testa det
            155++db@25hz
            http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

            sigpic

            Ljudbyggaren.se

            Comment


            • #7
              Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

              Kanske något jag skulle kunna vara med i framtiden utan att skämmas
              Verkar rätt kul faktiskt
              Lincoln Mark Viii
              Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
              Sub: 4x DD 1508
              Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

              Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

              Comment


              • #8
                Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

                Kan någon kortfattat berätta vad den går ut på Även så att en gammal SQ-räv kan förstå
                Jag ÄR Gandalf!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

                  Kortfattat så är det som Bassrace, fast du väljer själv (före såklart) hur högt du försöka spela. Så har jag iaf förstått det. Den som vinner omgången står kvar och möter nästa, o.s.v.
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

                    Funkar ungefär som bracket i dragracing vad jag kan se!
                    En fastställd dB-notering som du väljer innan, du spelar musik i 30sek(?) och ska hamna så nära som möjligt men spelar du högre är det rödflagg!
                    __________________
                    Mvh Jonas
                    Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
                    8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
                    Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

                      Aha! Bromsljusracing fast med decibel
                      Jag ÄR Gandalf!!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

                        Top Dog känns som en ny fräsch vinkling av BassRace där utrustningen och utformningen av densamma spelar mindre roll, fast hållbara kvalitetsprodukter kommer ha en fördel som vanligt :-)


                        TopDog känns spontant som ett ganska tidsödande format och det kräver ganska mycket planering på tävlingarna för att få detta att flyta.

                        Formatet saknar all typ av kval och det betyder att arrangören redan innan tävlingen måste bestämma sig och sätta ett tak på antalet deltagare.
                        Kanake en whiteboard med X antal platser där deltagare med betald startavgift kan skriva upp sig och då även välja startnummer..

                        Enkelt förklarat:
                        • Tävlingen består av minst två mätningar
                        • deltagarna möts två åt gången, Head to Head med CDn laddad med musik
                        • Startnummer 1 & 2 börjar och TermLab räknar ner och startar mätningen.
                        • Alla resultat räknar som genimsnitt under hela perioden rundan pågår, minst 30sekunder
                        • Under de tio första sekundrarna mäter TL fram deltagarens referensvärde och höjer det till närmaste högre XX9,9dB likt bassrace, så dessa 10 sekunderna kan vi räkna som kvalet för återstående 20.
                        • efter 30 sekunder räknar TL ut vilken av deltagarna som ligger närmast deras XX9,9dB mål.
                        • Om det efter 30 sekunder är lika så lägger TL automatiskt till 10 sekunder och fortsätter mäta, denna procedur fortsätter tills en vinnare är utsedd för att slippa tråkiga Tie-breakers
                        • Vinnaren står kvar med sin bil och deltagare tre rullar in för en ny match omedelbart... VEM SÅLDE BATTERIER SA DU???
                        • Så fortsätter det tills samtliga deltagare spelat en runda och då vänder man på ordningen så sista bilen ut kör ytterligare en gång och så vidare tills samtliga har mätt MINST två ggr.


                        Så!!! VEM VINNER?

                        Varför göra det enkelt för deltagarna och låta dem slappna av??
                        Enbart TL vet vem som leder och vem som behöver rycka upp sig och INGEN deltagare behöver veta resultatet före prisutdelningen.

                        Poängräkning:
                        • 1000p för varje runda du startar
                        • 1000p för varje vinst
                        • 100p för VARJE SEKUND ditt resulat tangerar ditt målresultat
                        • 500p varje gång det blir förlängning av tiden i en runda
                        • Vinnaren i en övertidsrunda får dessutom hälften av den förlorande deltagarens insamlade poäng i bonus, den förlorande deltagaren får dock behålla sina pinnar
                        • Sen finns det olika former av multiplicerande formler beroende i vilken runda du deltar, allt för att förvilla och göra det mer lika för alla.
                        • 1000pinnars avdrag om båda deltagarna tjuvstartar eller spelar "för högt"


                        Deltagaren med mest poäng efter alla mätningar är vinnare....


                        Jag ser det som en omöjlighet att köra ett event med 10 bilar på mindre än 60 minuter, men det kräver bra logistik, deltagare som är på hugget och funktionärer som pre-stagdar deltagare.

                        Men jag ser det som ett sjukt roligt format och jag gissar det kommer bli spännande som satan på tävlingarna.

                        Det är nu tredje gången på kort tid som Wayne Harris tillsammans med hans franchisepartners presenterar något HELT nytt som verkligen sätter ribban för SPL tävlingar..Få andra organisationer kan skryta med något liknande...
                        Roger Edvinsson
                        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                        helst på saker av kolfiber :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

                          Man kan ju alltid fundera på hur ett vettigt upplägg av en tävlingsdag med denna gren skulle kunna tänkas se ut.

                          Kommer man fram till något så är det ju bara att testa och ta del av varandras åsikter för att kunna bygga vidare på det hela!

                          Det känns ju som en bra gren för nytt folk som vill in och leka lite!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

                            Originally posted by Gandalf View Post
                            Aha! Bromsljusracing fast med decibel
                            Om bromsljusen lyser, går det fort då?
                            sigpic

                            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                            Ljudbyggaren sedan 1998

                            Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

                            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ny tävlingsgren! "Top Dog" Något som ska testas?

                              Originally posted by Nonne View Post
                              Om bromsljusen lyser, går det fort då?
                              Vänsterbromsa

                              Comment

                              Working...
                              X