Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Vad är på gång?"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Vad är på gång?"

    Originally posted by TRUCKEN View Post
    Jag har varit i fs-datas lokaler! maffigt ställe, närmre 800 servrar men skulle klara 1200.
    Sen att de har en fetstor generator i källaren med 3st 4*240+70 kablar är inte sämre..
    Jag gillar de där stället =)
    Hehe då ska du se Bahnhofs hall pionen.. FS-Data suger getpung och har fått ett riktigt sunkigt rykte den senaste tiden pga deras dåliga uptime, kunderna flyr.

    Jag rekomenderar Binero, de är stabila och har bra priser.
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • Re: "Vad är på gång?"

      Originally posted by JALLE View Post
      hämtat från en annan förening:
      Bli medlem i AIK!
      Följer du AIK i med- och motgång? Vill du inte bara följa klubbens lag utan också vara en del av AIK. Då ska du ta steget ut och bli medlem. AIK är Sveriges största idrottsförening med över 16 000 medlemmar och tillsammans med dig kommer vi fortsätta vara störst.


      Det är först och främst för medlemmarna AIK bedriver sin verksamhet, det är först och främst för medlemmarna lagen kämpar för framgång. Det är också medlemmarna som bestämmer hur klubben skall skötas och utvecklas.

      Din medlemsavgift är viktig för AIK. Den svarar för ungefär hälften av föreningen AIK:s normala intäkter.

      Nedan kan du läsa mer om vad du får av medlemskapet, vad det kostar och hur du gör för att bli en del i Sveriges största idrottsklubb.

      Vad får du av medlemskapet?

      - Du blir en del av AIK.
      - Du bidrar till att AIK är Sveriges största idrottsförening.
      - Du bidrar till att AIK kan prestera bra i de idrotter som finns inom huvudföreningen.
      - Du bidrar till att AIK kan vara en stabil grund för sina specialföreningar och aktiebolag i idrotterna fotboll, ishockey, innebandy och bandy.
      - Du bidrar till att klubben har Sveriges bästa klubbmedia som hemsida och dagligt nyhetsbrev.
      - Du får möjligheter till inflytande över klubben.
      - Du har exklusiv rätt att bli medlem i våra specialföreningar inom fotboll, ishockey, innebandy och bandy.
      - Medlemskapet i AIK:s specialidrottsföreningar är gratis för AIK medlemmar.

      Dessutom får du:
      - Gå gratis på en medlemmarnas match i fotboll, ishockey och innebandy.
      - Medlemsbevis, medlemskort och klubbnål.
      - Olika rabatterbjudanden.
      - AIK Shop anordnar medlemskvällar två gånger per år med rejäl rabatt för medlemmar.
      - Team Fysiqs naprapater erbjuder AIK:s medlemmar 10 procents rabatt på behandlingar.
      Barn upp till och med tolv år blir också medlemmar i Gnagisklubben.
      Som medlem i Gnagisklubben får du:
      - Ett fint medlemskort
      - Ett stiligt diplom att sätta på väggen
      - Klistermärken
      - Tidningen "Gnagisbladet" 2 gånger per år
      - Gå gratis på vissa utvalda matcher och ta med två vuxna kompisar till ett lägre pris
      - Två medlemskap i ett, som Gnagismedlem är du också medlem i AIK

      OBS! i familjemedlemskapet ingår inte medlemskap i Gnagisklubben, det måste lösas separat.



      Vad kostar det att bli medlem?

      Följande medlemsavgifter och åldersgränser gäller för medlemsperioden 1 maj 2010-30 april 2011:
      Gnagismedlem (0-12 år): 100 kr
      Ungdomsmedlem (13-24 år): 150 kr
      Seniormedlem (25 år och äldre): 500 kr (400:- om du blir medlem före 1 maj 2009!)
      Familjemedlemskap: 600 kr (inkluderar ej Gnagisklubben, till den måste lösas separat medlemskap)
      Ständigt medlemskap: 4 000 kr


      Observera att samtliga personuppgifter måste finnas med för att du ska bli medlem.

      Allmänna Idrottsklubben
      [2009]


      Kloka ord för att vara gnagare :-)
      så tycker jag en förening/förbund ska fungera. det ska kosta för att bli medlem föratt ge föreningen/förbund inkomst annars kan det gå ekonomisk dåligt och det vill ej de som gillar den sporten(klassar billjud som sport)

      Comment


      • Re: "Vad är på gång?"

        Jag är INTE medlem men jag kanske kan få ha en åsikt alla fall?
        Kan ju tillägga också att jag inte tävlar speciellt mycket utan bara på lokala tävlingar runt i kring där jag bor!
        Problemet som jag ser det är att det fokuseras för mycket på problemen och inte på möjligheterna... Jag TROR förbundet är lite rädda att släppa tävlingar och arrangemang till butikerna,för då visar det sig att det faktiskt funkar utan att förbundet finns med på plats. Sen anser jag att förbundet borde ha nån db kille i styrelsen som kan vara med och bevaka det intresset för vad jag förstått så är det endast sq killar som är aktuella för styrelsen,rätta mig gärna om jag har fel? För att förbundet ska överleva och existera så måste nya bli medlemmar och jag tror att det är just såna här diskussioner som får folk att rygga tillbaka och fundera på hur det egentligen står till med förbundet. Denna tråden är det ett jävla tjafs i och det är ju knappast till fördel för förbundet när man vill nå nya medlemmar. Och jag tror heller inte att butiker mm är speciellt sugna på att sponsra med pengar mm när det bara är massa tjafs hela tiden. Som jag läste i denna tråden får dom heller ingen som helst information under året utan endast kontaktas när det är dags för nya sponsor pengar,det måste ju vem som helst se att det är fel? Nu finns ju även IASCA representerat i Sverige och själv tycker jag dom gör ett seriösare intryck. Det finns klara regler för alla klasser och klasserna är tydliga samt att det inte bråkas nåt alls,i alla fall inte utåt. Jag hoppas att det kommer lösas på bästa sätt inom förbundet och att det blir ett bra 2012 för er som tävlar.
        Enligt min mening (som potentiellt blivande medlem) så lär förbundet först veta själva hur ni vill ha det och vara överens om saker och ting innan man startar upp och vill ha in nya medlemmar för ingen vill väl bli medlem i nåt som inte funkar?
        Lär få en jävla massa skit för detta inlägg men då är det väl så.

        Comment


        • Re: "Vad är på gång?"

          Originally posted by BJonsson View Post
          Jag är INTE medlem men jag kanske kan få ha en åsikt alla fall?
          Kan ju tillägga också att jag inte tävlar speciellt mycket utan bara på lokala tävlingar runt i kring där jag bor!
          Problemet som jag ser det är att det fokuseras för mycket på problemen och inte på möjligheterna... Jag TROR förbundet är lite rädda att släppa tävlingar och arrangemang till butikerna,för då visar det sig att det faktiskt funkar utan att förbundet finns med på plats. Sen anser jag att förbundet borde ha nån db kille i styrelsen som kan vara med och bevaka det intresset för vad jag förstått så är det endast sq killar som är aktuella för styrelsen,rätta mig gärna om jag har fel? För att förbundet ska överleva och existera så måste nya bli medlemmar och jag tror att det är just såna här diskussioner som får folk att rygga tillbaka och fundera på hur det egentligen står till med förbundet. Denna tråden är det ett jävla tjafs i och det är ju knappast till fördel för förbundet när man vill nå nya medlemmar. Och jag tror heller inte att butiker mm är speciellt sugna på att sponsra med pengar mm när det bara är massa tjafs hela tiden. Som jag läste i denna tråden får dom heller ingen som helst information under året utan endast kontaktas när det är dags för nya sponsor pengar,det måste ju vem som helst se att det är fel? Nu finns ju även IASCA representerat i Sverige och själv tycker jag dom gör ett seriösare intryck. Det finns klara regler för alla klasser och klasserna är tydliga samt att det inte bråkas nåt alls,i alla fall inte utåt. Jag hoppas att det kommer lösas på bästa sätt inom förbundet och att det blir ett bra 2012 för er som tävlar.
          Enligt min mening (som potentiellt blivande medlem) så lär förbundet först veta själva hur ni vill ha det och vara överens om saker och ting innan man startar upp och vill ha in nya medlemmar för ingen vill väl bli medlem i nåt som inte funkar?
          Lär få en jävla massa skit för detta inlägg men då är det väl så.
          En del saker du säger ligger det säkert något i, andra inte. Skall försöka reda ut lite frågetecken:

          1. Vi har absolut varit för dåliga på "ansiktet utåt". Året som gick behöver vi kanske inte prata så mycketr om, eftersom det blev som det blev så att säga när skutan fick vända riktning i Februari Mars. Redan då visste vi att det skulle bli sådär 2011. Men den ändringen var HELT nödvändig.

          2. Förbundet har aldrig velat något annat än att just butiker skall hålla tävlingar. Problemet är att det är VÄLDIGT få som vill och ens kan hålla det själva! Jag i princip kan räkna det på en ahandens fingrar tror jag. Många har ej utbildad personal. Andra har inte instrument om vi pratar dB tex. Butiker anser ofta att de normalt sett inte tjänar pengar på att hålla tävlingar, men här har ju åtminstone jag en helt annan uppfattning.

          Styrelsens ståndpunkt är egentligen att Förbundet enbart borde sköta Elmia och SM final. Resten borde ligga lokalt.

          3. Styrelsens sammansättning är som den är för att vi snabbt skall kunna träffas fysiskt. Dessvärre har ingen av oss "ren" dB bakgrund, om vi bortser från Jalle då som har GEDIGEN dB bakgrund (det kanske inte du vet Jonsson..) men han är inte styrelsemedlem, likaväl är han med i Förbundet och arbetar. Så jag vet inte om jag tycker att Förbundet eller arbetet med detsamma saknar dB kompetens. Vi har dessutom haft Bjerlin och Dreddan med största delen av året.

          Jag tror inte jag behöver gå in på mer saker, utan kan konstatera att 2011 höll på att bli ett år helt utan tävlingar, hade det fått fortsätta som det gjorde i Februari Mars, så illa var det. Det är många saker som hände i början av året som gjorde att det blev som det blev, och jag tänker INTE gå ut med dem offentligt. Det kommer bara skada personer och branschen.

          Angående konkurrerande tävlingsorganisationer tycker jag det är olyckligt att inte allt kan enas under samma tak, men det kanske inte är en tillfällighet att de två som hoppade av Styrelsen i Februari Mars också var de som startade den konkurrerande verksamheten. Ni får själva dra era slutsatser. Jag tycker det är synd, men Förbundet står för total transparens för de tävlande och HELT UTAN eget vinstintresse, all eventuell vinst återfaller direkt medlemmarna. Så är organisationsformen, och det är Sveriges Rikes lag som styr det. Det är inte helt enkelt att hålla det på ett sådant sätt, och ibland ställer det till det när vi skall ha det såpass demokratiskt som det ändå är. Men så vill vi ha det. En medlem - en röst.

          Det som nu skall hända är att kassör Jenslaudius skall sammanställa årets resultaträkning och balansräkning, och vi skall kalla alla medlemmar till årsmöte. Där beslutas hur 2012 kommer se ut. Kallelse kommer komma så snart siffrorna är klara.

          mvh Jonas
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • Re: "Vad är på gång?"

            Åsikter är alltid intressanta, särskillt när de kommer från folk som är intresserade om än felinformerade.

            Förbundet vill inget hellre än att buktikerna håller i tävlingarna. Vi stödjer och hjälper till och under 2012 är det tänkt att detta skall bli än bättre. När det gäller de större tävlingarna så finns det vissa skäl till att förbundet hållit i de tävlingarna, det har med avtalen vi har med Bilsport.

            När detta året började hade vi två dB- killar av tre i styrelsen. De hade tyvärr inte möjlighet att fortsätta. Men det finns möjlighet för andra att engagera sig och delta. Det är snart dags för årsmöte, så motioner och nomineringar tas gärna emot på info@bilstereoforbundet.se

            Kommunikationen med leverantörerna kommer även den att förbättras under 2012.

            Det kommer en större årsberättelse, men i korthet så hade vi fler tävlande, fler besökare, fler sponsorer och bättre finanser än förra året. Det som begränsar oss från att bli bättre är mängden tid som de arbetande medlemmarna kan lägga ned.
            /tycker Erik.

            Comment


            • Re: "Vad är på gång?"

              Originally posted by jonash View Post
              En del saker du säger ligger det säkert något i, andra inte. Skall försöka reda ut lite frågetecken:

              1. Vi har absolut varit för dåliga på "ansiktet utåt". Året som gick behöver vi kanske inte prata så mycketr om, eftersom det blev som det blev så att säga när skutan fick vända riktning i Februari Mars. Redan då visste vi att det skulle bli sådär 2011. Men den ändringen var HELT nödvändig.

              2. Förbundet har aldrig velat något annat än att just butiker skall hålla tävlingar. Problemet är att det är VÄLDIGT få som vill och ens kan hålla det själva! Jag i princip kan räkna det på en ahandens fingrar tror jag. Många har ej utbildad personal. Andra har inte instrument om vi pratar dB tex. Butiker anser ofta att de normalt sett inte tjänar pengar på att hålla tävlingar, men här har ju åtminstone jag en helt annan uppfattning.

              Styrelsens ståndpunkt är egentligen att Förbundet enbart borde sköta Elmia och SM final. Resten borde ligga lokalt.

              3. Styrelsens sammansättning är som den är för att vi snabbt skall kunna träffas fysiskt. Dessvärre har ingen av oss "ren" dB bakgrund, om vi bortser från Jalle då som har GEDIGEN dB bakgrund (det kanske inte du vet Jonsson..) men han är inte styrelsemedlem, likaväl är han med i Förbundet och arbetar. Så jag vet inte om jag tycker att Förbundet eller arbetet med detsamma saknar dB kompetens. Vi har dessutom haft Bjerlin och Dreddan med största delen av året.

              Jag tror inte jag behöver gå in på mer saker, utan kan konstatera att 2011 höll på att bli ett år helt utan tävlingar, hade det fått fortsätta som det gjorde i Februari Mars, så illa var det. Det är många saker som hände i början av året som gjorde att det blev som det blev, och jag tänker INTE gå ut med dem offentligt. Det kommer bara skada personer och branschen.

              Angående konkurrerande tävlingsorganisationer tycker jag det är olyckligt att inte allt kan enas under samma tak, men det kanske inte är en tillfällighet att de två som hoppade av Styrelsen i Februari Mars också var de som startade den konkurrerande verksamheten. Ni får själva dra era slutsatser. Jag tycker det är synd, men Förbundet står för total transparens för de tävlande och HELT UTAN eget vinstintresse, all eventuell vinst återfaller direkt medlemmarna. Så är organisationsformen, och det är Sveriges Rikes lag som styr det. Det är inte helt enkelt att hålla det på ett sådant sätt, och ibland ställer det till det när vi skall ha det såpass demokratiskt som det ändå är. Men så vill vi ha det. En medlem - en röst.

              Det som nu skall hända är att kassör Jenslaudius skall sammanställa årets resultaträkning och balansräkning, och vi skall kalla alla medlemmar till årsmöte. Där beslutas hur 2012 kommer se ut. Kallelse kommer komma så snart siffrorna är klara.

              mvh Jonas

              För en gångs skull håller jag med i det du skriver Jonas!
              Faktum är ju de att vi ALLA håller på med samma sak i en eller annan form,du håller på med sq och jag håller på med,ja va de nu är. men det är ju trots allt samma genre nämligen bilstereo.
              Det jag trots allt vill påpeka är hur allt ser ut i mina ögon,dock har jag ändrat mig en del när jag läst på lite mera om allt jobb som görs bakom kulisserna och förstått att det inte bara är det som syns utåt. Men om jag vore medlem skulle jag försöka jobba med ett koncept för butikerna runt om i landet som brinner för detta och vill anordna tävlingar. Kommer det igång i liten skala först så kommer det öka när flera butiker ser att det går och att det ej är så svårt. Jag tycker ni gör ett bra jobb men det måste finnas nåt på allas nivå,det är ju lätt för er som är insatta i detta men för många är ni ett komplicerat förbund tills man blir insatt i er verksamhet.

              Comment


              • Re: "Vad är på gång?"

                Originally posted by BJonsson View Post
                för många är ni ett komplicerat förbund tills man blir insatt i er verksamhet.
                Det är här det uppstår ett "problem", gemene man funderar för mycket på hur Förbundet fungerar,
                istället för att fråga(ex.vis butik)hur man kan tävla och åker hem och skruvar tills man ska iväg på tävling.
                Det finns ju en träff/tävlingskalender.

                Om jag vill spela handboll ringer jag lokala klubben och frågar när jag kan dra på träning, svårare än så är det inte.
                Helt utan Internet!

                Pierre
                Seastreams Garage
                SEASTREAMS GARAGE


                ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                Comment


                • Re: "Vad är på gång?"

                  Originally posted by Horsyhorse View Post
                  Det är här det uppstår ett "problem", gemene man funderar för mycket på hur Förbundet fungerar,
                  istället för att fråga(ex.vis butik)hur man kan tävla och åker hem och skruvar tills man ska iväg på tävling.
                  Det finns ju en träff/tävlingskalender.

                  Om jag vill spela handboll ringer jag lokala klubben och frågar när jag kan dra på träning, svårare än så är det inte.
                  Helt utan Internet!

                  Pierre
                  Seastreams Garage
                  12 maj kommer vi på besök .

                  Comment


                  • Re: "Vad är på gång?"

                    Originally posted by Horsyhorse View Post
                    Det är här det uppstår ett "problem", gemene man funderar för mycket på hur Förbundet fungerar,
                    istället för att fråga(ex.vis butik)hur man kan tävla och åker hem och skruvar tills man ska iväg på tävling.
                    Det finns ju en träff/tävlingskalender.

                    Om jag vill spela handboll ringer jag lokala klubben och frågar när jag kan dra på träning, svårare än så är det inte.
                    Helt utan Internet!

                    Pierre
                    Seastreams Garage
                    Det är just de jag menar!
                    Dom flesta som har ett intresse för bilstereo tror jag nog finns här på bilstereoforum och kikar runt.

                    Comment

                    Working...
                    X