Announcement

Collapse
No announcement yet.

Värt att bygga om en färdig låda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Värt att bygga om en färdig låda?

    Jag har en sån här tomlåda som jag tänkte använda i min e34 genom skidluckan



    Jag funderar på om det är värt att köpa 22mm spånskiva och måtta in mot ryggstödet för att kunna få lådan helt sluten frammåt mot skidluckan?
    Så man skruvar fasst ytterväggar på sidorna och ett litet tak mellan sidorna så man får det tätt in mot kupén.

    Kan det funka eller kommer det bli sämre än om jag bara ställer den riktad in i bilen?

  • #2
    Re: Värt att bygga om en färdig låda?

    Beroende på hur väl genomfört arbetet blir, så är det helt klart värt det. Men det måste va 110% tätt annars blir det sämre än bakåtriktad låda bara.. Du måste ta bort hela baksätet och hatthyllan, o kolla efter minsta hål, och täta hål som finns med typ stp matta. Fördelaktigt är om du dämpar hela ryggstödsplåten och hatthyllan med tex stp matta.

    Comment


    • #3
      Re: Värt att bygga om en färdig låda?

      ja byggde en låda och gjorde en ram precis som du beskriver att du ska göra. o de funka kanon i min bil och ja har inte tätat eller dämpt något.
      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

      Comment


      • #4
        Re: Värt att bygga om en färdig låda?

        Originally posted by perkan View Post
        ja byggde en låda och gjorde en ram precis som du beskriver att du ska göra. o de funka kanon i min bil och ja har inte tätat eller dämpt något.
        Okej det låter ju kanon. Hur ska man vinkla väggarna? Bara rakt framåt eller vinkla dom in mot skidluckan? Hur stort avstånd körde du från basen fram till luckan?

        Comment


        • #5
          Re: Värt att bygga om en färdig låda?

          Även om man inte fåt det helt tätt så blir det bättre med en framåtvänd låda med kanten runt som tvingar framåt ljudet än med en lös inkastad låda. Självklart blir det ännu bättre om man får det helt tätt mot skuffen, men det är ett väldigt jobb att få igen alla hål. Jag har vissa hål kvar i min så en del tryck läcker ut bakåt, men det trycker på bra inne i bilen ändå.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #6
            Re: Värt att bygga om en färdig låda?

            här har du en bild på hur ja gjorde. sen skruva ja lådan/ramen i från andra sidan ryggstödet så den drogs i mot plåten så ja har hyfsat tätt eller nästan helt tät skulle ja tippa på. ja har 10cm i överkant o under kommer ja inte ihåg. men de är ju viktigt att basarna inte tar i något när du börjar spela. hehe
            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

            Comment

            Working...
            X