Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cerwin vega stroker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cerwin vega stroker

    Tja!
    Någon här som ägt eller har ägt den nya stroker serien och som kanske till och med har ägt en stroker av den gamla modellen ??
    Skulle vilja veta hur bra dom nya stroker basarna är i jämförelse med dels den gamla modellen och även övriga märkens modeller i samma prisklass.
    Vill även veta lite om dom nya stroker pro modellerna som verkar vara grymma med rejäl slaglängd!!

    Har ägt ett par stroker 18" och dom va grymma, hade dom i en 1a ihop med ett kraftigt pa slutsteg....
    Har dock hört att dom äldre modellerna av stroker var bättre.

    Undrar även om impact GN65 6,5" koaxialer är något att ha,har nämligen tänkt köpa ett sånt par!

  • #2
    Re: Cerwin vega stroker

    har 2st 10.2 stroker av förra generationen (6 kantiga) å där e bra flås i dom, bara så förbaskat tungdrivna. har tyvärr inte hört stroker pro eller den nya 12" strokern som e delbar så jag kan tyvärr inte ge nån uppfattning på skillnaderna
    // Benny


    Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

    Audi A4 avant

    Comment


    • #3
      Re: Cerwin vega stroker

      Originally posted by cerwinsky View Post
      Undrar även om impact GN65 6,5" koaxialer är något att ha,har nämligen tänkt köpa ett sånt par!
      Ganska okej, låter lite hårda i vissa installationer.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Cerwin vega stroker

        Polaren har 12" storker i hans bmw, tycker den låter bra och tycker på riktigt bra med den effekten och i den bilen. Länkar en bild så ser du vilken stroker modell det är. Är inte den allra nyaste, utan den innan. För de priset den låg på innan så hade jag nog själv införskaffat en sådan

        Comment


        • #5
          Re: Cerwin vega stroker

          Strokern är trögdriven och låter inte särskilt bra men bas finns det på hederligt gammalt Cerwin vega maner.

          Däremot Stroker PRO låter förbenat bra alltså , men samma sak där trögdriven , mer en jävligt bra bas än SPL monster.

          Dagens Stroker är överprissatt enligt min mening skiljer ca 5 laxar imellan gamla och nya serien , problemet med den gamla är också att omkoning är svårt att få tag i , ett dilemma välja billig men ej omkoningsbar , eller ny och svindyr i förhållande till prestanda.

          Mvh Niklas
          Last edited by nosfaratu; May 15, 2010, 16:14.

          Comment


          • #6
            Re: Cerwin vega stroker

            Okej verkar som dom flesta är överens om att dom nya stroker serierna är trögdrivna och för dyra,jag tycker överlag att Cerwin Vega har blivit för dyr.
            Om jag i framtiden skulle skaffa mig en stroker så får det allt bli en 18" av den gamla modellen(den med pinne i mitten) . Synd att Cerwin har börjat byggas i kina som allt annat...! Tror inte kvaliten är som den varit, visst cerwin har aldrig vart nåt för finlirare men för för oss basnarkomaner så har dom vart desto roligare..

            Comment


            • #7
              Re: Cerwin vega stroker

              Ingen som har nåt mer att skriva??
              Skulle vara grymt kul att testa stroker av den gamla "hederliga" modellen samt den näst nyaste modellen mot den nya strokern. T ex 15" modellerna och testa t ex ljudkvalitet, max spl osv..! det är nog svårt att få till ett sånt test men det skulle vara djävligt intressant. Jag tror faktiskt att den gamla modellen vinner!!

              Om man vill ha en 15" för typ max 4000 kr vilken är den bästa och högst spelande basen i de prissegmentet?? Skulle mer än gärna vilja ha en DD bas i dom bättre serierna men de är tyvärr för dyrt just nu.. !!

              Comment


              • #8
                Re: Cerwin vega stroker

                begade dd 9515 brukar gå för runt 4000:-

                Comment


                • #9
                  Re: Cerwin vega stroker

                  Gamla hederliga Stroker serien med pinne i mitten har en lite speciell hård karaktär, antingen gillar man det eller så gör man det inte. 12" och 15" har ganska medioker slaglängd men spelar helt ok i rätt låda. 18" har bättre slaglängd och är troligen den mest kraftfulla bilbas som CV har tillverkat. De lämpar sig dessutom bra i hornkonstruktioner. Nyare Stroker serier har jag inte lyssnat på men Pro modellerna ska tydligen vara bra.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cerwin vega stroker

                    Man kan undra vilka som utvecklar Cerwin Vega högtalare numera?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cerwin vega stroker

                      Originally posted by Bilstereoshopen View Post
                      Man kan undra vilka som utvecklar Cerwin Vega högtalare numera?
                      Enligt wiki så ingår de i Stanton Group.....
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                      Comment

                      Working...
                      X