Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x12 slutet eller 2x12 portat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4x12 slutet eller 2x12 portat

    tjenare!

    som trådens namn undrar jag vad som skulle generera mest spl med mina alpine 12or, det är swr-12d2or jag har och frågan är om det spelar högre med dom 2 som jag kör portat nu eller med 4st i en sluten låda.

  • #2
    Re: 4x12 slutet eller 2x12 portat

    Ska du köra på samma slutsteg?
    Samma impedans?
    Spelar lådstorlek någon roll?

    Bygger du en bra, portad låda och inte byter slutsteg eller impedans lär det spela högre än 4 st basar i sluten låda på samma slutsteg samt impedans.

    Comment


    • #3
      Re: 4x12 slutet eller 2x12 portat

      det är pga lådstorleken jag skulle köra slutet om det blir 4st. kan absolut inte ha en låda som är större än 200l den jag har idag är portad och på 150l och den är på gränsen på vad jag kan ha storleksmässigt om det skulle bli 4st basar blir det nog ett till mrx-240 å köra 2ohm på båda

      Comment


      • #4
        Re: 4x12 slutet eller 2x12 portat

        Originally posted by firechrille View Post
        det är pga lådstorleken jag skulle köra slutet om det blir 4st. kan absolut inte ha en låda som är större än 200l den jag har idag är portad och på 150l och den är på gränsen på vad jag kan ha storleksmässigt om det skulle bli 4st basar blir det nog ett till mrx-240 å köra 2ohm på båda
        Tror fortfarande du får högre spl med 2 st portade jämfört med 4 slutna även om du dubblar effekten på dom slutna. Hursom är det knappast värt pengarna att skaffa fler basar och steg samt större låda för en vinst på kanske 1 db.

        Comment


        • #5
          Re: 4x12 slutet eller 2x12 portat

          okej ska prova att modda lite med porten i lådan jag har å se om jag får nå bättre

          Comment

          Working...
          X