Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skillnad o funktion av olika dämpmaterial?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Skillnad o funktion av olika dämpmaterial?

    Originally posted by mr_c View Post
    Okej =/ kan du ge några exempel kanske?

    Har inte direkt tillgång till nå tysta bilar o skruva ner bara sådär, så får köra i teorin o leta info till o börja med
    Inte lätt att säga gör så här!
    Vissa dämpningar funkar bäst i vissa bilar, man får helt enkelt prova sig fram!

    Att dämpa innerskärmar är ett tips!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #17
      Re: Skillnad o funktion av olika dämpmaterial?

      Originally posted by Nonne View Post
      Inte lätt att säga gör så här!
      Vissa dämpningar funkar bäst i vissa bilar, man får helt enkelt prova sig fram!

      Att dämpa innerskärmar är ett tips!

      Nej givetvis inte, men kan man hinta lite så kanske man har det i bakhuvudet nångång när det är dax


      Okej! Ja innerskärmar borde ju ta bort en del vägbuller, men fram t.ex sitter det ju ofta innerskärmar av plast i hjulhusen, dom du menar man ska dämpa?

      Bak har jag läst att de ofta är tillval om man vill ha innerskärmar, annars är de bara plåt..?

      Comment


      • #18
        Re: Skillnad o funktion av olika dämpmaterial?

        Närmast styv panel som plåt sätter man alubutylen då har den bäst verkan. I nästa lager kan man lika gärna använda bitumen, då det är vikten som jobbar där.
        Sen använder man skumgummi med slutna celler för att fylla gap mellan paneler
        /tycker Erik.

        Comment


        • #19
          Re: Skillnad o funktion av olika dämpmaterial?

          Originally posted by Robsarve View Post
          Närmast styv panel som plåt sätter man alubutylen då har den bäst verkan. I nästa lager kan man lika gärna använda bitumen, då det är vikten som jobbar där.
          Sen använder man skumgummi med slutna celler för att fylla gap mellan paneler
          Tack för den infon!

          Tips om var jag finner vettig skumgummi, färdiglimmad eller ska man limma själv på nått bra vis?

          Får försöka göra en bra samlingstråd av alla tips om montering o material när vi är klara här

          Comment


          • #20
            Re: Skillnad o funktion av olika dämpmaterial?

            Originally posted by mr_c View Post


            Leverantörer får givetvis skriva i tråden också! även om det inte blir helt opartiskt då kanske men jag är öppen för alla förslag, om de så är dynamat,stp,stinger eller biltema
            Det blir som du säger väldigt enkelspårigt om leverantörerna hoppar in och sprutar superlativ över sina produkter, jag anser givetvis att Dynamat har de absolut bästa lösningarna i alla kategorier, andra importörer håller naturligtvis sina egna fabrikat kärast. Det är ni som använder våra produkter (även om vissa av er är köpta ) därför är det alltid bäst (anser jag) att diskussionen får gå bland er, tills ni verkligen efterfrågar våra åsikter.
            Svensk importör/generalagent av:

            Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

            Best European Distributor 2011 - Alpine

            Comment


            • #21
              Re: Skillnad o funktion av olika dämpmaterial?

              Några nya rön på "dämpningssidan" som ni kan delge oss som funderar på en dämpnings lösning?

              Comment

              Working...
              X