Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trasigt slutsteg!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trasigt slutsteg!

    Hej pöjkar! Jag har ett Blaupunkt Velocity VPA 11500 som troligtvis fått jobba med för lågt motstånd och efter lite rökutveckling slutat fungera. Om jag kopplar ström till steget utan signal- och högtalarkabel lyser endast den röda protectlampan.

    Har öppnat det och hittat en bränd fläck under en kondensator på kretskortet. Dessutom verkar en annan kondensator smält på undersidan och några fler har till synes spruckit och blivit lite spetsiga i toppen. Har mätt upp dom interna säkringarna som inte visar några tecken på motstånd och måste därmed vara hela. Jag är ingen stjärna när det kommer till finelektronik, men jag fick även uppfattningen att lödningarna hade oxiderat en del i närheten av det brända området.

    Jag undrar om det finns någon som känner till vart man kan lämna in steget för felsökning och eventuell reparation inom köravstånd från norra Skåne. Nonne kanske?

    Det är ju ganska tråkigt att ha en tyst stereo i bilen nu när säsongen är här och man kör som mest under året.

  • #2
    Re: Trasigt slutsteg!

    Prova att ringa Krister på AK eletronik,han finns i Henån, han har lagat ett par steg åt mig,bra kille och är inte så dyr heller

    http://www.skogenorust.se/ak.html
    :

    Comment

    Working...
    X