Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huyndai i40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Huyndai i40

    Hej!
    Jag är nybliven ägare till en Huyndai i40 -2013 Premium plus. I den sitter en sk premium stereo (?) 6 högtalare + sub, men låter skit. Nån som har tips på hur man ska uppgradera?

  • #2
    Re: Huyndai i40

    Hej har själv haft en hyundai i40 dock inte premium plus, men jag tror att högtalarna i dörrarna är samma i alla i40, det jag gjorde i den bilen vara att byta högtalare i framdörrarna till ESX QE6.2C, och bakdörrarna till ESX QE62 med gott resultat ( lämnade in bilen till bilsterohörnan i västerås för installation ) bilstereohornan.se

    Comment


    • #3
      Re: Huyndai i40

      OK!
      Har du navigator i din bil, separat slutsteg och sub?
      /per

      Comment


      • #4
        Re: Huyndai i40

        Nej jag hade den utan nav och inte sep slutsteg

        Comment


        • #5
          Re: Huyndai i40

          OK, tänkte bara om vi hade samma prylar från början. Ett av in problem är at ljudet från bakrå dörrhögtalarna är otroligt lågt, sett att flera andra på hyundaiforum.se har samma problem, tror inte man löser det med nya högtalare, behöver säkert bättre slutsteg. Men om högtalarna är bra så är det aktuellt, billiga nu också.

          Comment


          • #6
            Re: Huyndai i40

            Sitter väl inga diskanter bak om jag kommer ihåg rätt.. eller rättare sagt, det gjorde inte det i den i40 jag byggde med ESX saker där med för ett par år sen.
            BilstereoPiraten
            CDT Fantast

            Comment


            • #7
              Re: Huyndai i40

              Hej!
              Nej det är nog helt rätt, så ett par koaxial sätter jag nog där om jag inte skippar de helt. Problemet är nog först och främst slutsteget för det verkar tamt.
              /per

              Comment


              • #8
                Re: Huyndai i40

                då du väl river dörrarna så lägg i lite dämpning så plåten blir stumm, där tjänar du massor.. annars har jag för mig att det finns yta att borra hål i dörrsidan bak för att montera i diskanten lite snyggt...
                BilstereoPiraten
                CDT Fantast

                Comment


                • #9
                  Re: Huyndai i40

                  Dämpning blir det, har du någon susning vilket slutsteg som kan passa, har surfat för att försöka få reda på det, men hittar inget.
                  /per

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huyndai i40

                    Inte mot orginal apparat, då jag byggde så byttes stereo samt högtalare ut samt att det monterades in ett annat steg för o driva dörrarna samt ett steg för att driva en 12" bas..
                    BilstereoPiraten
                    CDT Fantast

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huyndai i40

                      OK, problemet är att jag är inte så sugen på att byta Navigatorn eftersom den var kass när jag köpte bilen så det fick jag en ny på garantin.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Huyndai i40

                        Mitt tips är ju då att köra med någon av dessa processorer. Finns 4x80w, 6x80w och 8x80 beroende på hur du vill köra din setup.

                        kostar lite men då kan du styra delning och filter per kanal och ha ett steg i samma låda.

                        http://www.bilstereohornan.se/esx-qe8-6dsp:7127

                        Vart i vårt avlånga land bor du ?
                        BilstereoPiraten
                        CDT Fantast

                        Comment


                        • #13
                          Re: Huyndai i40

                          Ser intressant ut.
                          Jag bor i Viken, Höganäs kommun.

                          Comment

                          Working...
                          X