Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken huvudenhet för max 3000:-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

    Cda-137bti ligger ju på samma pris på brl

    Comment


    • #17
      Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

      Originally posted by dickbender View Post
      Cda-137bti ligger ju på samma pris på brl
      Ja men är verkligen Cda-137bti så mycket bättre än Cde-178bt det är det som är frågan.

      Comment


      • #18
        Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

        Ja man undrar. Men instäningar via telefon app på 178an är ju lite lockande.

        Comment


        • #19
          Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

          Originally posted by dickbender View Post
          Ja man undrar. Men instäningar via telefon app på 178an är ju lite lockande.

          Jo också att man kan styra med stereon i musik appar så man slipper pilla med mobilen.

          Comment


          • #20
            Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

            Jag har installerat en drös 137or, de senaste veckorna har det blivit en del av de nya 177 och 178.

            Ingen av de senare gör mig så där ivrig att jag vill sälja dom i stället för en 137a.

            Visst e det coolt med styrningar från sin telefon, Facebook e ju ett måste .... eller?

            Jag som sätter ljudet framför finesserna väljer en 137a alla dagar i veckan.

            MEN!

            Man ska också veta att jag inte fått äran att montera dessa nya maskiner med en bra bas, högtalarsystem eller steg.
            Så hur dom verkligen presterar återstår att se.
            För den där 9:e bands parametriska EQn vill jag ha mer erfarenhet av
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #21
              Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

              Originally posted by Nonne View Post
              Jag har installerat en drös 137or, de senaste veckorna har det blivit en del av de nya 177 och 178.

              Ingen av de senare gör mig så där ivrig att jag vill sälja dom i stället för en 137a.

              Visst e det coolt med styrningar från sin telefon, Facebook e ju ett måste .... eller?

              Jag som sätter ljudet framför finesserna väljer en 137a alla dagar i veckan.

              MEN!

              Man ska också veta att jag inte fått äran att montera dessa nya maskiner med en bra bas, högtalarsystem eller steg.
              Så hur dom verkligen presterar återstår att se.
              För den där 9:e bands parametriska EQn vill jag ha mer erfarenhet av
              Tack för bra svar men blir 178an för mig iallafall eftersom 137an var rea på men nu är den tillbaks på 4000kr igen den var nyss på rea för 2980kr, så 178an blir det för mig blir en skaplig uppgradering för mig ändå som har en gammal LG.

              Comment


              • #22
                Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

                Originally posted by saxzor View Post
                det för mig blir en skaplig uppgradering för mig ändå som har en gammal LG.
                Jag kan inget annat än instämma
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #23
                  Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

                  Vad är det som är bättre med alpine spelarna vs kenwood, är det ljudet eller inställnings möjligheterna?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

                    Originally posted by tobbe77s View Post
                    Vad är det som är bättre med alpine spelarna vs kenwood, är det ljudet eller inställnings möjligheterna?
                    Ljudet framför allt.

                    Dom som vill spela högt föredrar Kenwood iom Alpines maskiner är "strypta" så dom ska vara så distorsionsfria så möjligt.

                    Många av våra kunder tycker också att Alpine är enklare att sköta.
                    När det gäller menyhanteringen i Kenwood så missar många att maskinen ska stå i standby läge för att kunna komma åt vissa grundinställningar.

                    (Även Kenwoods manual har fått kritik för att vara rörig.)

                    Det som slår en när man jämför är att en Alpine känns för det mesta en aning kraftfullare.

                    Men om jag ska vara helt ärlig så har jag uppfattat den nya serien av spelare en aning hårda i mellanregistret, därav mitt val till 137ans fördel
                    Föregångarna känns kraftfullare ur kartong, så därför ser jag fram mot vad den nya EQn kan prestera.
                    Last edited by Nonne; June 13, 2013, 12:18.
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

                      Hur låter Cda-137 jämfört med gamla 117ri
                      Undrar mest med tanke på pris hoppet dom i mellan.
                      sigpicMS-SOUND
                      Micke7406

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

                        Originally posted by 2000
                        <spam>
                        Här uppmuntrar vi ingen att handla från utlandet,vi är mån om våra egna butiker
                        Last edited by Administrator; August 1, 2013, 14:16. Reason: Spam
                        sigpicMS-SOUND
                        Micke7406

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

                          Har varit inne pioneer deh-80prs dels för den fått bra kritik samt att den tilltalat mig utseende mässigt.

                          Titta doch efter kenwood 92bt spelaren som nämnts tidigare hittade då denna
                          Kenwood kdc-bt92sd nedsatt till 1600, är det den spelaren som man pratar om?

                          Priset lockade ju ganska mkt, gör egentligen inte med alla inställnings möjligheter som finns på dom här maskinerna, men vill inte köpa för billigt för det om man någon gång försöker växa i dom.

                          Den stora frågan är mer är detta en bra maskin för den glada amatören, samt kan man streama spotify bland annat med android tele till den?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

                            Bt92an har bra inställningsmöjligheter och är prisvärd på det sättet, den duger till ett litet aktivt system med bredbandare eller koaxer som går i toppen på registret då högpassfiltret är begränsat till 250-300Hz däromkring. Den är plastig att fippla med, min gick sönder nyligen och det gick ej på garantin då Kenwood hävdar att det är handhavande fel då fronten blir glapp och "knäcker" ett kretskort(har ej brukat våld). Jag hade köpt en alpine om pengarna inte styrde.
                            Sponsor:
                            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                            Tudor Batteries - www.tudor.se
                            Sonax Bilvård - www.sonax.se

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

                              Nu till att börja med ska den sköta ett nx2 steg till ett rk6 kit samt ett rf t5001-bd steg och gas pro bas som förhoppningsvis byts ut till massive grejer så man kör allt i ett märke som jag fått diller på nu i slutet.

                              Så länge man kan streama musik från tele så kommer jsg inte pilla så mkt på stereon förutom volymen.

                              Hur skulle den stereon bli i en sådan applikation?
                              Det är ju prislappen som styr mot kenwood, har gillat pioneer sedan jag fick med en sådan i senaste bil köpet så hade nog blivit en sådan i annat fall.
                              Får åka in å klämma lite på kenwooden å ser hur den känns i verkligheten innan man bestämmer sig.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vilken huvudenhet för max 3000:-

                                Originally posted by Sunkan View Post
                                Har varit inne pioneer deh-80prs dels för den fått bra kritik samt att den tilltalat mig utseende mässigt.

                                Titta doch efter kenwood 92bt spelaren som nämnts tidigare hittade då denna
                                Kenwood kdc-bt92sd nedsatt till 1600, är det den spelaren som man pratar om?

                                Priset lockade ju ganska mkt, gör egentligen inte med alla inställnings möjligheter som finns på dom här maskinerna, men vill inte köpa för billigt för det om man någon gång försöker växa i dom.

                                Den stora frågan är mer är detta en bra maskin för den glada amatören, samt kan man streama spotify bland annat med android tele till den?
                                Det blev 178bt för mig är grymt nöjd med den det enda är att den parametriska equalizern är lite svår att lära sig enligt mig men har inte fipplat allt för mycket med den.

                                Kan stark rekommendera den har mest streamat spotify med blåtanden och tycker ljud kvalitén är utmärkt.

                                Comment

                                Working...
                                X