Announcement

Collapse
No announcement yet.

få till radio mottagningen volvo v70 -02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: få till radio mottagningen volvo v70 -02

    som sagt tidigare har kollat det och den går rätt in till bilens elantenn kabel. har dock pratat med pioneer nu och dom rekomenderar att köra med ett vanligt spröt 75ohms.. känns dock lite konstigt att det skulle bli bättre än en originalantenn som har förstärkare?

    Comment


    • #17
      Re: få till radio mottagningen volvo v70 -02

      Har liknande erfarenheter av min Cittra med Alpinespelare. Fick betydligt sämre radiomottagning efter byte från originalspelaren, har sen testat med 2 olika Alpine och ingen av dem kommer i närheten av samma mottagning som orginalet tyvärr. Har kopplat korrekt och dessutom kontrollmätt så jag verkligen har 12V fram till förstärkaren. Har inte lagt mer tid att forska i ämnet men det låter inte helt otroligt att man kan behöva använda ett separat passivt spröt för fullgod mottagning.
      Fd tävlande med min Citroën C5.

      Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

      sigpic

      Samarbetspartners:
      Ljudbyggaren

      Comment


      • #18
        Re: få till radio mottagningen volvo v70 -02

        detta är rakt kopierat av vad pioneer skrev till mig

        Tror inte att det är fel på radion utan att det är den original monterade
        antennen.

        Har du möjlighet så montera en vanlig spröt antenn med impedans på 75 Ohm
        som fungerar mycket bättre en de fabriks monterade antennerna.

        Vi hoppas kunna ha hjälp er
        ...........................

        så ska prova inhandla ett spö från biltema bara för att prova kostar ju ba 70kr (Y)

        Comment


        • #19
          Re: få till radio mottagningen volvo v70 -02

          Återkom gärna med resultatet.
          Fd tävlande med min Citroën C5.

          Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

          sigpic

          Samarbetspartners:
          Ljudbyggaren

          Comment


          • #20
            Re: få till radio mottagningen volvo v70 -02

            det skall jag göra ! vet dock inte om jag hinner och inhandla i veckan :P

            Comment


            • #21
              Re: få till radio mottagningen volvo v70 -02

              inser att jag glömt skriva här, testade med 75ohm spröt som jag monterade på insidan av bilen i b-stolpen och tro det eller ej vart det bättre mottagning (y) kör idag en alpine enhet som jag bara har kört på originalantennen men nu har tjejen börjat klaga på att det har blivit dålig mottagning så ska riva senare idag och byta till sprötet å se om de blir nå bättre återkommer med svar !

              Comment


              • #22
                Re: få till radio mottagningen volvo v70 -02

                Antennerna idag i bilarna är en kompromiss!

                En riktig antenn monterad mitt på taket (jag vet där vill man inte ha den) är överlägset det bästa du kan ha! En sidomonterad antenn med spröt fungerar nästan lika bra.
                Det dom gör med dom inbyggda antennera är att ge dom en antennförstärkare för att göra det så bra som möjligt. Dom tunar dessutom såklart in den så den fungerar optimalt med originalradion..
                __________________
                Mvh Jonas
                Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
                8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
                Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

                Comment

                Working...
                X