Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

    Tja nu är de så att jag har köpt en v70 men ljudet var ej inkopplat dvs inget steg osv med. iallafal så sitter de en 10"bas i handsfacket,2st 5,25 dls nobelium i brädan och 2 diskanter i a-stolparna. allt ska kopplas på steg för kablar och allt är redan draget till skuffen. jag har ett steg 2kanaligt 1000W går de använda de på nå bra sätt eller måste jag ha nå annat, samt vad för delningsfilter ska jag ha och hur ska de kopplas? för just nu så spelar tillochmed diskanterna bas och de är inge vidare. hjälp uppskattas om de är nå mer ni behöver veta fråga bara .

  • #2
    Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

    enklast vore ju att använda dls org filter till de elementen, alternativt ett 4kanal steg å köra det aktivt delat.
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

    Comment


    • #3
      Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

      Han hade ju en sub också ,så då behövs antingen ett 5kanalssteg om du delar aktivt alternativt ett 4kanalssteg och ett monoblock.
      Har du passiva filter till 5.25+diskanter så räcker 2kanalssteget dit, men då behöver du ett till slutsteg till basen!
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • #4
        Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

        Du kan ju också använda 2kanalssteget till basen om steget är bryggbart. Då räcker det med ett nytt 2kanalssteg till 5.25orna och diskanterna eller tvärtom, om du hade filter till dem!
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • #5
          Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

          Självfallet ska de till steg till basen.......skyller på att de e lördag å teflonminnet personligen hade ja delat kittet passivt å kört med ett massive nx3 steg till det. Bra driv i det i ett litet format. Info finns i övre tråden under branchnytt ang steget
          De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

          Comment


          • #6
            Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

            ska jag va ärlig så förstår jag inte så mycket vad ni pratar om :P men om jag skulle skaffa mej ett 4kanaligt steg också till 5,25 och diskanter vad ska jag då ha för delningsfilter? länk skulle uppskattas . är inte alls nå hemma på de här jag e. kanske får ta hjälp av nån kunnig som kan komma hit och hjälpa mej :P

            Comment


            • #7
              Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

              Lättast är att använda delningsfilterna och köra ett 2 kanalssteg till 5.25orna och diskanterna
              det med att köra aktivt kan du vänta med tills du har lite mer kunnande

              från delningsfilter Koppla märkt midrange + och - till 5,25orna
              Från delningsfilter koppla märkt tweeter + och - till diskanterna
              Från delningsfilter koppla märkt amp + och - till slutsteg

              Glöm ej att koppla av Plus och minuspolen från Batteriet då du monterar stereoutrustningen
              För att slippa överaskande moment Been there done that kan bli dyrt i slutändan
              Last edited by The one n only; June 10, 2012, 11:39.

              Comment


              • #8
                Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

                Lust att länka något delningsfilter som funkar ? vore snällt

                Comment


                • #9
                  Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

                  Följde det inte med nått delningsfilter till högtalarkitet då?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

                    har inte köpt nå högtalare jag e. högtalarna satt i bilen när ja köpte den men de fanns inga steg eller delningsfilter .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

                      Vet du hur ett delningsfilter ser ut först och främst? Tänkte om det ligger och skräpar i bilen någonstans... Gör det inte det så kanske du kan få tag på begagnat...

                      Annars måste du ha ett 4kanalssteg som sagt... Problemet då är att du måste ha ett steg där du kan ställa högpassfilter som är lämpligt för diskanterna... likaså lågpass till middarna... Någon kan ju kanske rekomendera något om man vet med sig att det fungerar... Jag vet varken hur diskanterna ska delas eller något lämpligt slutsteg till detta...

                      Vad sitter det för huvudenhet i bilen? Det kan fungera att dela från den också om du har tur...
                      Sponsor:
                      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                      Tudor Batteries - www.tudor.se
                      Sonax Bilvård - www.sonax.se

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hur ska jag koppla ? delningsfilter ?

                        Ligger inget i bilen iaf letat igenom flera gånger.
                        huvudenheten heter Panasonic CQ-VD6505N
                        http://www.panasonic.co.uk/html/en_G...trackInfo=true

                        EDIT:
                        Tror ni dom funkar till mina diskanter och högtalare ? http://www.blekingebilradio.se/produ...ategory_id=213
                        Last edited by Jooohaann; June 11, 2012, 23:37. Reason: hitta filter

                        Comment

                        Working...
                        X