Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpråd till 740 GL (744)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpråd till 740 GL (744)

    Hejsan!

    Har nu insett att som en mild audiophile(eller inte) vill nu uppgradera ljudet i min lilla pansarburk från -88.

    Jag lyssnar mycket på Trance/Trap/Hip-hop men även rock och lite allt möjligt. Har lite erfarenhet med att koppla från batteriet till slutsteg för att koppla in bas men inte mycket mer än så.

    Söker ett komplett ljudsystem(Stereo, Högtalare & Bas) och saker jag ser värde i är:
    • Högtalare som får plats bakom original gallret(eller om där finns någon alternativ snygg lösning då bilen är väldigt preserverad)
    • En bas/bassar som ger en bra kick men även en grov låg utan att skaka bilen så att ljudet förvrängs av plåt som vibrerar osv.
    • Ett system som inte överskrider 7000kr, runt 5000kr hade varit schysst.


    Tackar i förväg för svar!

  • #2
    Re: Köpråd till 740 GL (744)

    Svår bil att få lite stuts i grejorna eftersom du bara får in 5 1/4" i dörrarna bakom gallerna.
    Dörrarna i dessa bilar bjuder ju inte upp till dans direkt i heller.

    Mitt förslag är ett kit fram, coaxer bak, sub och så ett 5 kanalssteg så kan du nog hålla budgeten under 7000:- med kablar.

    Kör du på inbyggd effekt bak så spar du lätt en tusing till och då hade jag lagt den på ett bättre framsystem.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Köpråd till 740 GL (744)

      Hej! Har lådor till dörrarna som ersätter kartfacken i dörrarna. lådorna är på ca 6l st. Finns även ombyggda A-stolpar med bredbandare i till försäljning. Finns bilder här på forat om du kollar mina trådar under mitt "nick".


      MVH Simon Jonsson

      Comment

      Working...
      X