Announcement

Collapse
No announcement yet.

Headunit med BT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Headunit med BT?

    Heya!

    Är lite på jakt efter en Headunit.
    Kravlista:
    -Bluetooth redo för musikstreaming.
    -Aux in.
    -fjärrkontrollskompatibel
    -Minst en Lågnivå ut.
    -Inte tokfladdring volymratt

    Saker som tidskomp, fräcka EQ etc är inte "försäljningsargument" då den biten körs från separat DSP.

    Det jag hittat hittils och första intryck:
    -Kenwoods KDC serie. Upplever manöverhjulet som sladdrigt.

    -Alpine serierna är jag skeptisk mot då man behöver köpa till KCT-400 tillbehör för en tusing om någon blåtand skall hända. Dessutom säger hörsägen de är relativt långsamma att läsa USB minnen.

    -Pioneer DEH-6400BT faller inom ramarna för allta krav. Men inte lyckats "klämma på" någon sådan här eller liknande. Verkar interssant men har ingen uppfattning hur dessa Låter.


    Kommentera gärna på dessa nämnda, eller kom med helt nya förslag!
    (also: sitter någon på en liknande spelare och skall sälja, droppa PM)

    Mvh Surk

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

  • #2
    Re: Headunit med BT?

    Originally posted by zrken
    Heya!

    Är lite på jakt efter en Headunit.
    Kravlista:
    -Bluetooth redo för musikstreaming.
    -Aux in.
    -fjärrkontrollskompatibel
    -Minst en Lågnivå ut.
    -Inte tokfladdring volymratt

    Saker som tidskomp, fräcka EQ etc är inte "försäljningsargument" då den biten körs från separat DSP.

    -Alpine serierna är jag skeptisk mot då man behöver köpa till KCT-400 tillbehör för en tusing om någon blåtand skall hända. Dessutom säger hörsägen de är relativt långsamma att läsa USB minnen.

    Mvh Surk
    Du behöver göra ett besök hos antingen en Alpine-ÅF eller iaf ett besök på hemsidan

    Samtliga modeller som slutar på BT har inbyggd Bluetoothmodul. De utan blåtand vill ha KCE-250BT eller KCE-400BT.

    Neutral som jag är så kan jag rekommendera CDE-133BT, uppfyller samtliga av dina kriterier.

    Ang USB så kan man välja mellan sökning via ett hederligt mapp/filträd, eller den "långsamma" metoden där enheten läser in ID3-taggar så sökning av USB-filer kan ske efter bokstav m.m.
    Svensk importör/generalagent av:

    Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

    Best European Distributor 2011 - Alpine

    Comment


    • #3
      Re: Headunit med BT?

      Du har rätt. Jag har inte varit på tillverkarnas hemsidor.

      Men första intrycket från ett par återförsäljares presentation av spelare i den initialt intressanta prisklassen jag började kika kring har inte haft det som standard. Åtminstonne inte de första 5-7 units. Inte heller den betydligt dyrare 117Ri spelaren. Då drog jag (förhastade?)slutsatser.

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: Headunit med BT?

        Jag hade helt klart varit och känt o klämt på denna http://www.jvc.se/product.php?id=KD-R90BTE&catid=100055

        Har föregångaren själv och den är underbar i alla lägen måste jag säga...
        BilstereoPiraten
        CDT Fantast

        Comment


        • #5
          Re: Headunit med BT?

          Schysst design på JVC-spelaren! Undra hur den är ljudmässigt.
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

          Comment


          • #6
            Re: Headunit med BT?

            Originally posted by zrken
            -Alpine serierna är jag skeptisk mot då man behöver köpa till KCT-400 tillbehör för en tusing om någon blåtand skall hända. Dessutom säger hörsägen de är relativt långsamma att läsa USB minnen.

            Mvh Surk
            Jag levererade en Alpine 134BT i fredags.
            2 timmar senare ringde han och berömde BT-streamningen. (du behöver ingen KCT- osv)
            133BT ok, 134BT lite till. 2195:- resp 2695:-

            Pierre
            SEASTREAMS GARAGE


            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

            Comment


            • #7
              Re: Headunit med BT?

              Jag har själv en Pioneer DEH-6400BT och är väldigt nöjd med den !!
              Åker du förbi södertälje nångång så kan du få pilla på den

              Mvh Johan

              Comment


              • #8
                Re: Headunit med BT?

                Sedärja!
                Pioneer på ett hörn! Har kikat lite på den där må jag erkänna, för att den är bland de billigaste man kommer åt.
                JVC maskiner har jag haft tidigare och varit extremt nöjd.
                Egentligen har Alpine fastnat för deras känsla av kvalitet och redighet i reglage i de varianter jag klämt på, (9882, 117).

                Detta kanske är en dum fråga, men hur fort dalar 'ljudkvaliteten' i spelare när man börjar kliva ner under 2000kr strecket?
                Det är en sak att "tävlingsspelare" allt som oftast innehåller filter möjligheter, och diverse. Men det bekräftar inte ljudkvaliteten på pappret så att säga... om det nu är begripligt.

                Mvh Surk

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment

                Working...
                X